Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AV-seiskan erikoisnumero: suosittu lastenvaatebloggaaja jäi kiinni nettikiusaamisesta!

Vierailija
02.12.2012 |

Suosittu, mutta kiistelty lastenvaatebloggaaja jäi kiinni kiusattuaan ainakin kahta nuorempaa kollegaansa jatkuvilla ilkeillä anonyymeillä kommenteilla näiden blogeissa. Samaan aikaan hän kirjoitti mukavia omalla nimellään. Kiusaaminen paljastui vahingossa, kun kiusatut ottivat käyttöön erään apuohjelman, millä on mahdollista blokata tietty ip-osoite. Molemmat kiusatut kertoivat julkisesti blogeissaan, mitä heille on käynyt.

Nyt kyseinen kiusaajabloggaaja vaikenee, vaikka kaikki todisteet tapahtuneesta ovat netissä tallessa. Myös sensuuri käy kovana, suosituilta keskustelupalstoilta häviää aiheeseen liittyvät keskustelut alta aikayksikön. Muista blogeista kyllä saa keskustella, ei tästä kiusaajan blogista.

Herääkin kysymys, että mitä tästä on taustalla. Onko kiusaajalla yhteyksiä Suomen suurimpiin mediataloihin? Vai miten on mahdollista, että kaikki aiheeseen liittyvä keskustelu katoaa... Oletan, että minutkin vaiennetaan tämän kirjoitettuani. Jään mielenkiinnolla odottamaan!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä kiusaajaa on kiusattu?

ole käynyt täällä parin viime päivän aikana, mutta minä olen nähnyt täällä eilen aika monta ketjua, joissa tuota kiusaajaan on haukuttu oikein olan takaa.

Vierailija
42/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole käynyt täällä parin viime päivän aikana, mutta minä olen nähnyt täällä eilen aika monta ketjua, joissa tuota kiusaajaan on haukuttu oikein olan takaa.

kiusaamisen jatkua ihan kuin ennenkin?

Ja asioihin puuttuminen on kiusaajan kiusaamista? =D

Meidän kaikkien PITÄÄ PUUTTUA KIUSAAMISEEN ihan aina. Niin kotona, koulussa, työelämässä kuin virtuaalimaailmassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, parasta olisi vaieta koko asiasta että se unohtuisi pian ja sponsorit eivät suuttuisi

sä teit tuon tulkinnan aivan itse, musta vain on erikoista, että nettikiusaamista pidetään ratkaisuna nettikiusaamiseen. (Ei se oikeasti ole musta erikoista, tämän kohun syynä ei oikeasti ole se, että asiasta vauhkoavat ihmiset olisivat närkästyneitä siitä, että jotakuta on kiusattu, he ovat oikeasti vain riemuissaan siitä, että heidän inhoamansa bloggaaja on jäänyt kiinni housut kintuissa ja heillä on nyt moraalisesti oikea syy haukkua häntä vielä enemmän.)

Vierailija
44/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kommentteja hän kirjoitteli?

Jotain tämän tyyppistä vissiin:

Anonyymi Blogin pitäjä X:lle 22. marraskuuta 2012 22.06

Hei, kysyit mielipiteitä, mut kiinnostaisi tietää mitä lapsesi tekee sillä välin, ku sä bloggaat pitkin päivää, selaat nettikauppoja ja muita sivustoja? Leikkii yksin? Oletko myös miettinyt rahan käyttöäsi? Ehkä kannattaisi jättää ne "tilasin ku ei tullu postareita tai ku halvalla sai" jutut ostamatta, ettei tarvitse lappuruokia syödä jatkuvasti ja valittaa, ettei ole rahaa ostaa mitään. Jos säästäisit nekin turhat, ei niin tarpeellisten juttujen rahat, ni voisit saada jotain mitä oikeesti haluut (ps3?). Mieti asiaa :) Mukavaa joulun odotusta teille!

Anonyymi Blogin pitäjä X:lle 22. marraskuuta 2012 23.21

Haluat suoraa kritiikkiä:

-blogisi taso on ollut suht samaa aina, mutta ihan järkyt ruokaohjeet on ehkä madaltaneet tasoa entisestään

-siulla on huonot/huonohkot kuvat

-en pidä siitä, että lapsen kasvot on sumennetut

-minusta sinulla tulisi olla laadukasta sisältöä, jos haluat (ilmeiseti haluat) kärkinimien joukkoon sekä paljon lukijoita

-suttuista amatöörimästä blogia ei viitsi lukea eikä lukijaksi liittyä

-arvonnat tulisi olla mieluusti tosi laadukkaita, mutta ymmärrän jos ei tällaisella blogilla kovin kummoisia arvontoja saa aikaan (esim. kymmenen euron arvoinen lahjakortti on lähinnä vitsi)

-kunnon kamera ja valokuvauskurssi olisi siulle paikallaan etenkin kun äidinkielikään ei taivu ihan riittävästi

-en liittyisi lukijaksi vain arvonnan takia

Ja kysymys: miksi niitä lukijoita pitää haalia? Jos omaksi ilokseen kirjottaa, eikö se oo sama onko sata vai kaksi sataa lukijaa?

Anonyymi 23. marraskuuta 2012 12.04

Paljonko lapsenne on pitkä? Vaikuttaa siltä että 98cm kokokin olisi ollut vielä hiukan iso? Ruman näköistä käyttää valtavalla kasvuvaralla vaatteita. Mutta tyylinsä kullakin ja onhan se kätevää, jos on niukat tulot, käyttöikä pitempi :)

Hyvää viikonloppua!

blogin pitäjä X 23. marraskuuta 2012 12.12

Voi hyvänen aika :) Jos lukee aiemmat postaukset, niin tietää että tämä paita on alunperin tarkoitettu käyttöön enemmänkin ensi vuoden puolelle. 98cm paidan mitat oli sellaiset, että hihat olisi lyhyet alta aikayksikön (lyhemmät entä monessa meillä käytössä olevassa sopivassa paidassa) ja tätä ei ole vielä kertaakaan pesty, joten saattaa vetäytyä vielä kasaan pesussa.

Hyvää viikonloppua sinullekin!

Anonyymi 27 marraskuuta, 2012 11:47

Lässynlää. Eikö ollut kunnon postausideaa? Olisi kannattanut jättää postaamatta kokonaan.

Blogin pitäjä Y 27 marraskuuta, 2012 11:54

Lässynlää. Eikö ollut kunnon kommentoitavaa? Olisi kannattanut jättää kommentoimatta kokonaan.

Joku muu 27 marraskuuta, 2012 11:57

Hyvä vasta-kommentti Blogin pitäjä Y! :D

Blogin pitäjä Y 27 marraskuuta, 2012 12:05

No mut noinhan se menee ;)

Anonyymi 11 marraskuuta, 2012 22:39

Olihan se teidän jättisauna aika kamala ihmisasunnoksi.

Blogin pitäjä Y 11 marraskuuta, 2012 23:11

Mä odotinkin, että sä kommentoit! Sä se et kyllä petä, sitkeesti jokaiseen jossa vähänkin kotiamme näkyy olet jaksanut tuota saunajuttua vääntää. Vaihdappas kuule levyä säkin, alkaa olla vanha juttu :D Ja hei, jos sun oma elämäs on noin onnetonta niin ei se tarkota, että kaikilla muillakin olis. Tsempit sulle!

Anonyymi 07 elokuuta, 2012 19:54

Vihdoinkin siellä on maalattu ne järkyn rumat mäntylaudat valkoisiksi! :) Jee! Pienet sille! (Off topic)

Blogin pitäjä Y 07 elokuuta, 2012 20:08

Siis Jee!Saat säkin yösi nukuttua!Ihqudaa!

Anonyymi 07 elokuuta, 2012 20:17

Blogin pitäjä Y, sä olet saanut jonkun henkilökohtaisen stalkkerin joka kyttää teidän seinanväriä! :D Varmaan joku kateellinen lähiömutsi huutelee pikku kopperostaan kateellisena (mutta tämä anonyymi seuraa näköjään tarkkaan sun blogia).

Että jotkut sitten jaksaa! Jatka silti samaan tahtiin ja älä välitä tollaisista kateellisista huutelijoista!:)

-Joku-

Anonyymi 24 kesäkuuta, 2012 13:37

Tuo Guessin mekko/haalari/mikälie olisi kivempi isommalla. Eikö teidän neiti saa olla lapsi? tUollaiset Hellokittyt on kivampia tuon ikäiselle.

Blogin pitäjä Y 24 kesäkuuta, 2012 13:47

Mielestäni tuo on oiken mukava hellevaate, materiaali on joustavaa ja ohutta ja lapsen on siinä helppo liikkua ja kahlata vaikkapa vedessä. En näe ongelmaa, kuten ei myöskään mun lapsi ja noita Hello Kittyjäkin kaapista löytyy. Vaatteet on vain vaatteita eikä ne meillä kyllä määrittele sen enempää yhtään mitään. Jos lapsi ei tykkää niin ei myöskään pidä, ongelmat kyllä ratkeaa sillä.

Blogin pitäjä Y 24 kesäkuuta, 2012 13:53

Ai mut nythän mä vasta huomasinkin, että se olitkin juuri sinä joka kommentin oli jättänyt. Muistaakseni edellisetkin ovat olleet vähän samaa tyyliä niin en enää niin ihmettelekään tätä :D

Vierailija
45/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamisen jatkua ihan kuin ennenkin?

Ja asioihin puuttuminen on kiusaajan kiusaamista? =D

Meidän kaikkien PITÄÄ PUUTTUA KIUSAAMISEEN ihan aina. Niin kotona, koulussa, työelämässä kuin virtuaalimaailmassakin.

niitä ketjuja, ja aika harvassa viestissä on mietitty rakentavia, hyviä keinoja puuttua kiusaamiseen, enimmäkseen niissä on vain keskitytty haukkumaan bloggaajaa täysin rinnoin (mikä on mulle ihan se ja sama, tuon vain tämän havainnon esille, koska se huvittaa mua).

Lue lisäksi tuo edellinen vastaukseni.

Vierailija
46/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan Guessin mekkoa ja ihaillaan niitä halvan näköisiä Hello Kittyjä. Haukutaan toisen kotia, lapsia ja lastenvaatteita, samalla kun itse...

Ei mikään ihme jos ihmisiä närkästyttää.

Vierailija
47/47 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä ihmettelen että jos jää kiinni tollaisesta niin miksei ole sen verran selkärankaa että pyytäisi edes anteeksi? Eikö se olisi normaalia toimintaa aikuiselta?