Ystäväni 23 vuotias tytär seurustelee 35 vuotiaan miehen kanssa. Vanhemmat ei tee mitään.
Mielestäni yli kolmekymppinen mies, joka seurustelee parikymppisen tytön kanssa, ei ole normaali. Parikymppinen ja siitä alle on vasta lapsi. Mitä tuollaisen miehen päässä oikein liikkuu? Eikö ole jo sairasta, kun haluaa pönkittää miehistä egoaan viattoman lapsen avulla? Nuori luultavasti hakee vanhemmasta miehestä vain turvallisuutta. Mies luultavasti perustelee tuota "seurustelua" itselleen sillä, että 23 vuotias on jo aikuinen. Mutta kun ei ole! Miten saisin tytön vanhemmat näkemään tilanteen vakavuuden? Vai kuinka moni täysijärkinen yli 30 vuotias muka pystyisi harrastamaan seksiä parikymppisen kanssa?
Kommentit (62)
" Täysi-ikäisyys
Ohjattu sivulta Aikuinen
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Täysi-ikäisyys on käsite, jolla tarkoitetaan ikää, jolloin ihmisyksilöstä tulee täysivaltainen yhteisön jäsen.
Suomessa täysi-ikäisyyden raja on nykyään 18 vuotta. Ikäraja oli 15 vuotta vuoteen 1721 saakka, jolloin se nostettiin 21 vuoteen.[1] Vuonna 1969 ikäraja laskettiin 20 vuoteen ja vuonna 1976 edelleen 18 vuoteen.[2] Säädös 18 vuoden ikärajasta sisältyy nykyään muun muassa lakiin holhoustoimesta,[2][3] äänioikeuden osalta vaalilakiin,[4] ja avioliiton osalta avioliittolakiin.[ "
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aikuinen
Miten jollekin ihmiselle näinkin päivän selvä asia voi olla sumea????
18v. täyttänyt henkilö astuu aikuisuuden piiriin joten tuohon ikään loppuu ns. lapsuus. Ja henkilö on saavuttanut tietyn kypsyys pisteen että voidaan alkaa lukea aikuiseksi ja hän aikuistuu myöskin lisää tuosta 18-vuodesta päivä päivältä. Oppi ikä kun on koko ikä niin sanotusti. :)
18-19v. "aikuinen" on kuitenkin sellainen joka on vasta opettelemassa sitä aikuisuutta. Häntä voidaan puhutella näillä kaikilla nimityksillä: tyttö, poika, mies, nainen. Kuten huomaatte että lehdetkin kirjoittavat aina yli täysi-ikäisestä henkilöstä miehenä tai naisena ja ala-ikäisistä henkilöistä tyttöinä ja poikina. Mutta kaikista oivin nimitys on tuon ikäiselle nuori miehen alku tai nuori naisen alku.
20v. täyttänyt henkilö onkin ohittanut jo sitten teini-iän ja kerennyt opetella muutaman vuoden aikuisen elämää, joten nyt se homma rupeaa olemaan enemmän jo siellä takataskussa et miten nämä jutut toimiikaan. Eli tämän ikäistä henkilöä minusta voidaan pitää täysin aikuisena ja puhutella täysin miehenä ja naisena. Heittona " 20v. tyttö " näyttää yhtä tyhmältä ja kuulostaa yhtä tyhmältä kuin " 15v. mies "
Ja se on ihan oikein et 20v+ henkilöt rupeavat perustamaan perhettä, niin sitä pitääkin ja 23v on just normaalin ikänen käymään pikkuvauva arkea läpi !!!!!
En käsitä, mitä 35 vuotias mies saa tuosta suhteesta. Miten hän jaksaa tytön lapsellisuutta? Vai onko kyseessä jotenkin häiriintynyt ihminen, joka jahtaa nuoria tyttöjä, jotka eivät ole vielä aikuisia? Miesten ajatuksen juoksua on välillä niin vaikea ymmärtää.
Ja hakkaa silti tuota näppäimistöö kovaa ja sössöttää tuota sekopäistä paskaa. :DD
Ja hakkaa silti tuota näppäimistöö kovaa ja sössöttää tuota sekopäistä paskaa. :DD
Aloittaja kun on sairas ja tarvitsisi apua, mua ärsyttää kun ihmiset eivät tajua että tuo on se sama jankuttaja.
On käsitelty jo moneen kertaan. Hae itsellesi apua ja päästä irti tyttärestäsi.
Ja se on ihan oikein et 20v+ henkilöt rupeavat perustamaan perhettä, niin sitä pitääkin ja 23v on just normaalin ikänen käymään pikkuvauva arkea läpi !!!!!
jos ei vielä parikymppisenä ole sopivaa puolisoa tai elämäntilannetta? Jos esim. opiskelee?
Jollekin edelliselle kommentoijalle, missä muka sanoin, että 25 -vuotias olisi aikuinen eri tavalla kuin 23- vuotias??!!
Ei hitsi, aikamoista rautalangasta vääntämistä...Olkoot nyt sitten 23-vuotiaat aikuisia, ihan miten vaan. Mutta 23-vuotias on eri tavalla aikuinen kuin 35-vuotias. Tai 50- vuotias. Se kai tässä se ero on. Elämä nyt vain on sellaista, meitä on täällä eri ikäisiä ja eri kokemuksella varustettuja. Lähtökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että ihmisten olisi parempi seurustella suunnilleen ikäistensä kanssa.
23-vuotias nuori, mutta kuitenkin nainen jo.
Mieheni on 30, ok, ehkä 5-vuotta nuorempi kuin ap:n tuttavapariskunnan tapauksessa, mutta en usko että tuo mies tuosta aikuistuu enempää.
On todella kypsä ja oikeasti aikuinen.
Jos minun pitäisi kuvitella eläväni samanikäisen miehen (pojan) kanssa, ei tulisi kuuloonkaan.
Tässä iässä MONI minun ikäiseni haluaa jo asettua paikoilleen ja perheen, mutta kovinkaan moni tuntemani 23-vuotias mies ei todellakaan ole nähnyt vielä maailmaa riittävästi. Ei edes tuntemani 27-vuotiaat!
Meille on syntymässä parin viikon kuluttua ensimmäinen lapsi, on asuntolaina, omakotitalo, vakituiset työt ja ammatit molemmilla. Olemme perhe, enkä missään kohtaa ole ajatellut että olisin liian nuori miehelleni.
Minä olen AIKUINEN! KAIKKI ystäväni 20-23 vuotiaat naispuoliset ystäväni ovat jo AIKUISIA ja osaavat tehdä valintoja elämässä ihan itsenäisesti.
Naurettavaa, jos joku ajattelee että 20-vuotiaskin on vielä LAPSI!
täysikäisen naisen ettei ole sakkolihaa.
Kyllä minäkin olen vakavasti ottaen sitä mieltä, että lähtökohdat 23- vuotiaan ja 35-vuotiaan yhteiseloon eivät ole aivan kohdallaan. Vaikka 23 vuotias on ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden, se ei tarkoita että olisi aikuinen. Ja tietysti kaikki 23-vuotiaat ovat nyt sitä mieltä, että ovat aikuisia. Mutta mitä aikuisuus oikeasti on, selviää kyllä hieman myöhemmin. 35- vuotias on jo selkeästi aikuinen, ollut sitä jo useamman vuoden. Kai miehet sitten ajattelevat eri tavalla. Itsellä jotenkin kaikki seksuaaliset halut katoaisivat toisen lapsellisuuteen. Ja kyllähän 23-vuotiaissa voi olla näkyvillä vielä lapsellisia piirteitä ajatusmaailmassa, mustavalkoisuutta jne. Pahimpia ovat muuten yleensä ne, jotka vielä hehkuttavat sillä, kuinka paljon ovat elämässään kokeneet!
Mutta ei se silti ole synneistä suurin, onhan niitä pareja tuolla ikäerolla tässä maassa lukuisia.
Ja lopettakaa se sönkötys 25-vuodesta, kun 25v täyttämisen jälkeen alkaa jo pikku hiljaa vanheneminen niin ei se mitenkään voi olla niin et aivot napsahtaa tuolloin täyteen mittaansa ja siitä heti vanheneminen samalla. Kun se vaatii myöskin sen 2-3v jakson väliin jolloin ei tapahdu yhtikäs mitään !!!!!!!!!!!
Ja ihmisen vanheneminen 28v. iässä on jo ollut todellakin muutaman vuoden vauhdissa eli turha sössöttää muuta.
" Ennen kahtakymmentäyhtä ikävuotta ihminen yleensä vain kasvaa, voimistuu ja kehittyy kaikilla tasoilla. Joillakin kehitys saavuttaa huipun jo hieman ennen kahtakymmentä vuotta, toisilla vasta 22-23-vuotiaana. Aivot kehittyvät kaikilla ihmisillä noin 23-vuotiaaksi saakka. "
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanheneminen
Ei tuon henkilön sairaus näillä vastauksilla parane, tuo on tosi paha pakkomielle joka luultavasti vaan vahvistuu kun annetaan vastakaikua vastaamalla.
Mielestäni yli kolmekymppinen mies, joka seurustelee parikymppisen tytön kanssa, ei ole normaali. Parikymppinen ja siitä alle on vasta lapsi. Mitä tuollaisen miehen päässä oikein liikkuu? Eikö ole jo sairasta
Ei ole sairasta. Oletko edes tosissasi, voi jeesus
joka ikinen kerta...
Lopettaisitte jo, kun tää vastailu ruokkii vaan tämän ihmisen sairasta pakkomiellettä!!
Mut sen verran vielä haluun kanssa kommentoida et oppi ikä on koko ikä ja 23v. on esimerkiksi oiva ikä hankkia lapsia - vai onko jollain valittamista tuohon !?
Ilmeisesti kaikkien 23v. äitien ois tullu jättää lapset tekemättä kun ollaan itsekin vielä ihan lapsia...
Perkele kun myö olla oltu enää mitään teinejä tai ala-ikäsiä useampaan vuoteen niin silti näköjään pitäs vielä lupaa kysellä äitiyteen ja naiseuteen !!!!!
t: se eräs 23-vuotias tähän ketjuun postannut vauvan äiti.
Ja Pelastin miehen monesta tyhmästä sijoituksesta ja muutenkin pistin hänen elämänsä ojennukseen.
Voi tätä itsesuggestion määrää. Sulla on varmaan loistava itsetunto, kun sitä pitää pönkittää tällaisella soopalla. Anna mä arvaan, mies oli vankilassa ja pelastit hänet tuomalla jeesuksen hänen elämäänsä?
A) Mitä se sulle kuuluu?
B) Tee rikosilmoitus, jos ahistaa.
Usko nyt, se 23-vuotias tyttäresi on aikuinen ja päättää ihan itse, kenen kanssa seurustelee.
Mä olin 21-vuotias kun tapasin 32-vuotiaan miehen. Nyt ollaan oltu jo 10 vuotta yhdessä, joista useampia naimisissakin. Hyvin menee eikä ikäero vaikuta yhtään kun molemmat ovat täysikäisiä.
Olet niin pakkomielteinen, että on vaikea uskoa, että selviät normaalista arjesta.
Ei se 25 vuotias ole henkisesti sen aikuisempi kuin 23 vuotias. Vai olisiko suhde silloin ok, jos nuori nainen olisi tuon 25? Mitä se kaksi vuotta siinä muka muuttaisi? Jos 23 vuotias ei ole aikuinen, ei tasan ole 25 vuotiaskaan.