Yksinhuoltajat ja liikunta!?
Olin ennen lapsen syntymää himoliikkuja. Sitten tuli lapsi ja nyt jäin vielä yksinhuoltajaksi. Miten ihmeessä te muut yksinhuoltajat huolehditte omasta kunnostanne, jos lasta ei voi koko ajan viedä hoitoon? Nyt talvella ei edes pääse niin usein vaunulenkeille, kun on huonot kelit. Punttijumppa yksin kotona on tylsää, vaikka kyllä sitäkin tulee tehtyä, kun en muutakaan keksi. Mutta miten saisin hien oikein kunnolla pintaan 3-4 kertaa viikossa, jos lapsi (1,5v) pitää hoitaa siinä sivussa?
Kommentit (12)
Sitähän monet hyödyntää. Tuon ikäisen voi jo hyvinkin viedä sinne. Vai joutuuko jo muutenkin olemaan liikaa hoidossa työpäivän aikana?
Sitten on tietysti kaikenlaisia vanhempi-lapsijumppia ja muita liikuntatuokioita, esim: http://www.lahjantytot.fi/harrastustoiminta/perheliikuntatunnit/
Siinä ei saa niin hyvin hikeä pintaan, mutta jonkin verran kuitenkin.
Ottaako ne kuntosalien lapsiparkkeihin noin pieniä? Se olisi ihanaa...
Ap
jos on varaa. sillä voi korvata juoksulenkkejä ja voi treenata vaikka lapsen mentyä jo nukkumaan.
kotona vaikkapa tanssimalla yhdessä, nostelemalla lasta ja tekemällä kaikenmaailman temppuja. lapsikin tykkää. meillä harrastetaan tätä vähän väliä, ja kaikilla on kivaa. lasta voi käyttää myös lihaskuntoharjoituksissa painona - vain mielikuvitus on rajana...
se on sitä tylsää kotijumppaa tuossa elämänvaiheessa.
Helpottuu kun lapsi kasvaa. Sitte pääsette yhdessä lenkille, kun lapsi polkee ja sinä juokset.
Noi perheliikunnat tuppaa olemaan ihan liian kevyitä. Ja isä on valitettavasti pois kuvioista.
Mun piti luopua yksinhuoltajuuden myötä sekä liikuntaharrastuksista, lähinnä siis esim. itsepuolustuslajista että jazz-pianotunneista. Olen katkera.
Wii Fitillä en saanut hikeä kunnolla pintaan mutta tanssimatolla kyllä ja on kivaa!
yh itsekin - nyt enää vuosi-pari ja lapset voi jättää keskenään vaikka juoksulenkin ajaksi
Hei mahtavaa! Mulla on WII käyttämättömänä kellarissa! Sitä tosiaan voisi hyödyntää.
Ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa myöhään illalla, kun lapsi nukkuu jo vaunuissa.
vaunulenkit on todella tehokkaita, varmasti saa hien! Kotona hilluminen on jees, jos tylsää, niin voe voe. Entäs kuntosali, kiinnostaisiko? Monissa on järkätty muksulle vahteja.