Mä hajoon kun koko ajan Design on kirjoitettu väärin!!
jotenkin tuntuu nyt silmiini joka paikassa hyppivän kun design on kirjoitettu väärin - siis desing.
Vai onko se ehkä joku uusi hyväksytty rinnakkaismuoto kenties??
Tehdäänpä listaa...
- päiväkodin näyttelyssä
- töissä eräässä esityksessä
- korukauppa mainostaa desing by robin
- yksi firma on pistänyt NIMEKSEEN sahdesing, pitäiskö olla sekin kuitenkin design...
- yhdessä world design capital -aiheisessa jutussa
- http://www.ripausunelmia.fi/verkkokauppa/product_catalog.php?c=29 tämäkin ammattilainen...
- yhden firman verkkosivulla kirjoitettu oikein, mutta sivu nimetty väärin eli hakukonekin löytää paremmin sillä väärällä kirjoitus tyylillä (voi olla tietty jopa tarkoituksellista)
jatkakaa listaa tästä sais loputtoman
Kommentit (11)
Ei ole kieliopillisesti oikein kirjoittaa enään, se on enää.
Minä en nää tätä kongreettisena onglemana,
joskus näin mutten enään. Miellestäni desing on oikea muoto tuosta sanasta. Mutta Englanniksi se on design, jolloin ääntyy kieliopilisesti oikein.
jäiko muut virheet huomaamatta? Eiköhän tuo ollut vitsillä kirjoitettu:
-kongreettinen
-enään
-onglema
-miellestäni
-Englanniksi (kielet pienellä!)
-kieliopilisesti
Enkä ole mikään kielen asiantuntija, tulikohan tuohon edes kaikki?
Kirjakielistä tekstiä en vaadi minäkään, mutta sellaisen virheet kuin "enään" ja "miellestäni" ovat rasittavia. Puhekieli tällaisella palstalla on silti ok.
kaikkihan sen tietää että se on The Sign
Varsinkin selvännäkijöiltä ja voimannostajilta on usein oikeinkirjoitus hukassa. Valitettavasti kuitenkin nykyään isojen kauppojen mainokset tehdään keskitetysti. Ennen oli niin kivaa seurata, kirjoittiko paikallinen K- vai S-kauppa mehukkaammin väärin sellaiset kuin Chiquita ja Golden Delicious. Ravintoloiden taistelu à la Carte -ilmaisun kanssa sentään jatkuu, pizzerioiden Guatroista puhumattakaan.
Siellä kun myydään Disainia!! Voi herra anna mun kaikki kestää!
ainakin aikanaan myi desingiä.
En tiedä myyvätkö nykyään jo designiä.
InDesingin täydellistä hallintaa. Se on minulle tuntematon ohjelma ;)
kirjoitusmuotoon. Taisi olla jopa joku rakennusalan lehti tms, joka mainosti Desing-taloja.
jos se on väärässä kohtaa kirjoitettu isolla alkukirjaimella, otsikossa kirjoitinkin vähän tahallani noin huomion herättämiseksi :)
Siis jos se on esim. firman nimi Design-talot, silloin isolla.
Mutta esim. "kotimainen design on arvostettua", pienellä kiitos.
ap
joskus näin mutten enään. Miellestäni desing on oikea muoto tuosta sanasta. Mutta Englanniksi se on design, jolloin ääntyy kieliopilisesti oikein.
Ei ole kieliopillisesti oikein kirjoittaa enään, se on enää.