Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut valittaa, ettei ole rahaa jouluruokiin tms?

Vierailija
30.11.2012 |

Siis esim valmiit laatikot maksaa euron rasia ja itse tehden ovat vielä halvempia. Riisipuuro on halpaa. kokonainan kinkku toki kalli, mutta eiköhän sitäkin saa jonkun pienen palan

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehden saa edullisen jouluaterian. Kinkkua saa myös vähemmän. Porkkanat, lantut ja perunat eivät paljon maksaa, vaikka ostat muutaman kilon. Sianliha on edullista. Rosollin tekee edullisesti. Riisipuuro ei maksa paljon. Piparit leipoo hetkessä samoin tortut. Tuo valitus on vain laiskuutta, kun ei viitsitä yhtään vaivautua. Tekeminen tuo joulun tunteen.

Kalassa on kallista vain kilohinta, itse kyllä helppo kylmä-sekä lämminsavustaa ja graavata. Riisipuuron kaveriksi saa sekahedelmäsopan halvasti kaveriksi. Kallistahan mun mielestä joulussa on vain lahjat. Äiti jo pienenä meille opetti, että joulu tulee tekemällä :) Joka joulu äitillä alkoi uuni käydä kuumana ennen marraskuuta, kun leipoi valmiiksi kakkuja ja leipiä pakkaseen, alkoi tekemään pipareita, laatikoita yms. ja hups keikkaa, viimeiset leivonnaiset silti oli valmiita vasta joulun alla :) Ja voin sanoa, me ei olla oltu mikään rikas perhe, vaan todellakin aikas köyhä, mutta meillä on ollut erittäin täyteläinen ja rikas ruokapöytä jouluna, kaikki ruoat itse tehtyä :)

Vierailija
42/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoa lapsiaan, ostaa herkkuja ja kenties syödä muutakin kun yli ankeita laatikoita?

Tää on niin tätä, köyhän pitää tyytyä mitä annetaan. Menot joulun aikaan ovat suuremmat kuin yleensä. Kaikilla ei ole sitä viittä hehtaaria metsää, josta valita kuusi jne.

Järjenkäyttö on taas sallittu.

Tosi paljon huonompia ovatkin sitten tekemään itse ja hoitamaan hommia järjellä, säästämään etukäteen, suunnittelemaan.

Jonkun vaan pitäisi antaa, kun on se niin väärin, että asiansa sössinyt köyhä ei saa samaa kuin asiansa hoitanut varakas.

Vittu että mua vituttaa nuo vinkumiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystytte syömään niin valtavia ruokamääriä? Jääkö niistä sitten hukkaan joulun jälkeen?

Meillä ei ole rahasta tiukkaa ollenkaan, mutta joulupöytämme on näköjään sitten aika yksinkertainen moneen muuhun nähden. Ruoka on hyvää ja itse tehtyä, mutta ei sitä ole "kymmeniä sortteja". Silti niin, että jokainen saa mieleistään. Ruokaa ei laiteta hukkaan.

En ole koskaan laskenut, mitä jouluruuat maksavat; pitäisikin se tehdä. Kyllähän liha ja esim. juusto on kallista.

Vierailija
44/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoa lapsiaan, ostaa herkkuja ja kenties syödä muutakin kun yli ankeita laatikoita?

Tää on niin tätä, köyhän pitää tyytyä mitä annetaan. Menot joulun aikaan ovat suuremmat kuin yleensä. Kaikilla ei ole sitä viittä hehtaaria metsää, josta valita kuusi jne.

Järjenkäyttö on taas sallittu.

Tosi paljon huonompia ovatkin sitten tekemään itse ja hoitamaan hommia järjellä, säästämään etukäteen,

suunnittelemaan.

Jonkun vaan pitäisi antaa, kun on se niin väärin, että asiansa sössinyt köyhä ei saa samaa kuin asiansa hoitanut varakas.

Vittu että mua vituttaa nuo vinkumiset.

Vittu, että mua vituttaa tyhmyys.

Vierailija
45/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla yksi toinen luetteli jouluruokaostoksensa, jokaiselle oli oma kinkku ja sisäfilettä, paistia, karjalanpaistia ja kaloja lisäksi

Vierailija
46/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoa lapsiaan, ostaa herkkuja ja kenties syödä muutakin kun yli ankeita laatikoita? Tää on niin tätä, köyhän pitää tyytyä mitä annetaan. Menot joulun aikaan ovat suuremmat kuin yleensä. Kaikilla ei ole sitä viittä hehtaaria metsää, josta valita kuusi jne. Järjenkäyttö on taas sallittu.

Tosi paljon huonompia ovatkin sitten tekemään itse ja hoitamaan hommia järjellä, säästämään etukäteen, suunnittelemaan. Jonkun vaan pitäisi antaa, kun on se niin väärin, että asiansa sössinyt köyhä ei saa samaa kuin asiansa hoitanut varakas. Vittu että mua vituttaa nuo vinkumiset.

Koeta nyt vaan elää sen kanssa, että ihmisiä saattaa harmittaa, eivätkä he "tyydy osaansa".

Ja miksi edes pitäisi tyytyä? Onko sinun mielestäsi tilanne yhä sama kuin joskus 1800-luvulla ja sitä ennen eli jos on köyhäksi syntynyt, siihen pitää nurkumatta nöyrtyä...

Eivät he varmasti ruuatta ole tai suunnittele ja säästä. On se silti harmi, että ei ole kaikkeen siihen varaa, jota muut pitävät asiaankuuluvana ja jota kenties itse on ennen työttömyyttä/sairautta/muuta elämänmuutosta tottunut pitämään asiaankuuluvana.

-28/16, jota paljon enemmän vituttaa lukea kaltaistesi puupäiden kiukkuamisia, joissa yritätte vääntää kaiken aina "uusavuttomuudeksi, laiskuudeksi ja saamattomuudeksi -

Vierailija
47/54 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry huolimaton muotoilu

-28/16-

Vierailija
48/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhä tarvitse kallista kalaa ostaa jouluksi

Vierailija
49/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa kaikkeen mitä haluaa ,pitää tyytyä vähempään tai säästää ja ostaa sitten se haluamansa asia.

Ei pitäisi olla niin vaikeaa,joulukin tulee joka vuosi samaan aikaan.

Euro päivässä säästöön tekisi 365e tai euro per viikko 52e

Vierailija
50/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joulu voi tulla yllätyksenä? Aina se on ollut samaan aikaan ja aina tulee olemaan

Vierailija
51/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valmiit laatikot euron rasia. 1.98 kpl oli ja imelletty laatikko kolmatta euroa. Rosolli oli myös 3 euron paikkeilla kaikkein halvin.

Vierailija
52/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään valmiit laatikot maksaa 2.5€ rasia. Hieman hinnat pompsahtaneet seitsemässä vuodessa!

Vierailija
53/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille kelpaa pula-ajan joulun perinneruuat laatikkoineen. Köyhistä ololoista lähtöisin niin muistuu aina mieleen ettei kauaakaan ole siitä kun ei tämmöisessä yltäkylläisyydessä ole eletty. Emme ole mitään kulinaristeja eikä kiinnosta erikoisuudet. Laatikon jämät leivon sämpylöihin ja rieskoihin. Kinkun jämät pizzaan ja hernerokkaan. Laatikoita menee niin vähän kun nykyajan kulinaristi sakki syö muualla niin ei kahta varten kannata tehdä. Voinokareilla tuunaan vain ne. Ei tämä joulu niin ihmeellinen ole että pitäisi vetää ihan överiksi ja kilpailla noiden ruokien kanssa kenellä ihmeellisimmät ja kalleimmat herkut. Syökööt ne muualla joilla sellaiseen tarvetta on. 

Vierailija
54/54 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä teidän raha rikkaitten ihmisten naureskella kun ette tiedä mitä on oikeasti olla köyhä!!! Meitin köyhien joulu pöydässä on peruna sose ja keitetty sipuli pää osassa kun ei ole mitään muuta varaa ostaa. Lapsille ostin purkin maitoa joulun kunniaksi. Näillä mennään tämän joulun aika taas kun ei mihinkään muuhun ole varaa. Kiitokset vaan suomen päättäjille tästäkin!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi