Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen kaupassa nähtyä.

Vierailija
30.11.2012 |

Eilen illalla kun astelin kauppaa kohden, pysähtyi auto kaupan oven edessä. Nainen nousi autosta huutava vauva sylissä.

Ulkona oli viima, -4.

Lapsi oli puettuna potkuhousuihin,paitaan ja valkoiseen lakkiin. Ok, matka oli ehkä lyhyt.

Kaupassa (vähintäänkin keskiluokkainen) nainen roikottaa huutavaa pienokaista toisella käsivarrella, itse toppatakissa. Lapsen käsivarsi punoittaa paljaana.(Ehkä 1-2kk ikäinen. ) Jonkun ajan päästä muu perhe (?) saapuu (mies +kaksi isompaa koululaista). Kaikilla muilla toppavaatteet... pienokaiselle kaukalo jossa näytti olevan ohut fleecekuori -Johon lasta ei laiteta. Kuulen lapsen itkevän koko kaupassa käynnin ajan. Kärsin lapsen puolesta... :(

Äitinä en voinut kuin ihmetellä lapsen vaatetusta ja naisen kantotyyliä.

Itse olen samassa tilanteessa ollut useasti, viimeksi muutama vuosi sitten nuorimmankin kanssa. Aina vauvoilla on ollut vähintäänkin fleece-puku sisävaatetuksen päällä, tällä kelillä ja tällä säällä olisin pukenut lapsen toppahaalariin. (Siinä lasta on helppo kanniskella niin sisällä kuin ulkonakin) Jos auto ajaa ojaan, kuinka käy noin vähäpukeisen vauvan?

Itse kannoin itkevää vauvaa rintaani vasten lähellä itseäni, hiljaa puhellen ja rauhoitellen. (siksi mietin että olikohan kyseessä hoitaja)

Jos vauvani olisi huutanut taukoamatta, olisin napannut hoitolaukun mukaani ja poistunut lasten hoitohuoneeseen. Vaihtoehtoisesti olisin syöttänyt lasta paikasta riippumatta. Mies olisi saanut hoitaa ostokset.

Teoriani on että eilen kaupassa näkemäni vauva oli ensisijaisesti liian vähissä vaatteissa... siitä johtuen huusi ja lopuksi menetti hermonsa...

Voiko vieraalle ihmiselle huomauttaa, että vauvalla on liian vähän päällä??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulosti kyllä paljon karmeammalta. Miten noin pientä kukaan edes viitsii roikottaa tuollatavalla kaupassa? Mä olisin varmaan sanonut jotain, mutta ei tiedä minkälaisen myrskyn olis silmille saanut.

Vierailija
2/5 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksoi niin ankarasti huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jotain huomautettavaa lasten pukemisesta, syömisestä,olemisesta,menemisestä.Ihan ventovieraat kommentoivat että et ole puhdistanut vauvan ihoa riittävästi kun se noin punoittaa tms.

Voit siis sanoa ihan suoraan että puepa lapsesi paremmin ettei vilustu.

Vierailija
4/5 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdistuvaa käytöstä kaupassa ja sitä, että jos ihmisten ilmoilla kehtaavat käyttäytyä tietyllä tavalla, niin mitä tekevätkään neljän seinän sisällä.

Vierailija
5/5 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupassa on oikeesti kylmä siellä pakaste/viileäkaappi osastoilla. Kesäisinkin itse meinaa paleltua sinne t-paidassa joten se ei ole kauppavarustus. Meillä on muksuilla joku verkkaritakki kesäisinkin päällä kun isompaan kauppaan lähdetään.

En kanssa ymmärrä miksi pitää olla niin kiire, jos lapsi itkee niin rauhoitetaan se vaikka sitten tissillä ja sen jälkeen jatketaan matkaa.. Tosin jos äiti ahdistui siitä huudosta ja mietti mitä kaikki ajattelee ja halusi vaan nopeasti ulos kaupasta niin antoi ipanan huutaa, mutta totta, isä olisi voinut ne ostokset hoitaa ja äiti lähteä vauvan kanssa pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän