Sairasloman hakeminen tässä tilanteessa..
Uupumus. Olen psykpoliklinikan asiakas, mutta käyntejä ei ole ollut puoleen vuoteen. Nyt kriisi aiheuttanut pahaa ahdistusta, tarvitsin varmaan sairaslomaa. Kannattaako hakea psyk.polilta vai työterveyslääkäriltä? Aivot lyö tyhjää tässäkin kohtaa..
Kommentit (6)
työterveys antaa vain loman eikä muuten ota kantaa.
TK:hon pitäis mennä. TK-lääkäri voi sit tehdä lähetteen.
TK:hon pitäis mennä. TK-lääkäri voi sit tehdä lähetteen.
Eli ei tarvitse enää uutta lähetettä, voi vain soittaa sinne ja selittää, että nyt on kriisi päällä. Ja kannattaa soittaa, silloin voi vaikka saada akuuttiajan ja vauhtia tapaamisiin.
Mielentervaysasioissa sairasloma ei auta paranemista. Se vain estää tekemästä vahinkoa töissä kun ei kerran ole työkunnossa.
Kokemukseni on, että psyk. polilla asia ymmärretään paremmin. Lisäksi polin läääreiden niskassa eivät huohota työnantajat, joten he voivat määrätä sairausloman tarpeeksi pitkäksi.
Kärähdin itse totaalisen loppuun kolme vuotta sitten. Työterveyslääkäri kirjoitti kolme päivää sairauslomaa. Olin todella epätoivoinen ja mietin epätoivoisia ratkaisuja. Pomo tajusi tilanteen ja pakotti menemään hakemaan second opinionia. Sitten sainkin puolen vuoden s-loman psyk. polilta, johon minulla oli hoitokontakti.
Minusta työterveyslääkärit eivät aina ole jäävejä näissä asioissa.
mitä eroa on, kummasta sen haet? Saikku on saikkua jokatapauksessa.