Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan mukaan kaksivuotias voi hyvin olla kolme yötä mummulassa

Vierailija
29.11.2012 |

Täällä oltiin niiiin eri mieltä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi yö per ikävuosi ja sitten yksi lisää siihen, ei paha. Sehän se suositus on.

Vierailija
2/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tällä hetkellä superreipas 4-v poika ei kestänyt 2-v iässä edes sitä, että ollaan viikonloppuna poissa kotoa. Huusi kuin syötävä koko ajan.

Yritimme 2,5-v iässä pitää isovanhemmilla yökylässä ( asuvat naapurissa, nähdään päivittäin), huusi itsensä lähes tajuttomaksi, ja kun tulimme teatterireissultamme puolen yön aikaan, palautettiin punainen ja hikinen huutaja meille kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin eri paikkoja...

Täällä ollaan kahta mieltä, useimmiten, eli ei missään tapauksessa saa olla mummolassa noin montaa yötä, toiset ovat sitä mieltä, että viikkokin on jees.

Vierailija
4/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että minua on aina vain mielistelty siellä. Terveydenhoitaja myötäillyt kaikessa mitä olen pohdiskellut tai suunnitellut.

Vierailija
5/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kotoa mahdollisimman paljon pois. Neuvola jopa suosittelee huostaanottoakin joillekin lapsille.

Hyvä ap, että neuvola puuttuu teidän ongelmiin.

Vierailija
6/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän tuo meni ihan oikein. Itse tietysti tunnet lapsesi parhaiten. Jos on takertuva, niin ei varmaan pärjää yhtä yötäkään, jos taas reipas, niin sitten ei varmaan tule ongelmia.

Vierailija
7/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää. Meidän neuvola taas sanoi että max 1yö/ikävuosi. Meidän 2v ei ole ollut sitä yhtäkään.

Mut romahtiko ap:n maailma nyt kun neuvolat olikin keskenään eri mieltä?

Vierailija
8/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 2-vuotiaana meillä 3 viikkoa putkeen. Se oli mielestäni varsin kyseenalaista, koska lapsen ensisijainen hoitaja oli äiti, ja isä oli vain viikonloppuisä + minä olin lapselle käytännässä tuntematon ihminen.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
9/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on ihan yksilöllistä, miten lapsi pärjää ja viihtyy. Jos on tottunut yökyläilemään ja mummula on tuttu ja rakas paikka niin ei ongelmaa. Meidän 2-v on mummulassa 1-3 kertaa kuussa, yleensä yhden yön ja joskus kaksi. Hyvin voisi olla kolmekin jos olisi tarve.

Toisaalta, jos joku toinen 2-v eu ole juurikaan ollut yökylässä, vaikka yhden yön vaan pari kertaa elämässään niin kyllä tuo kolme päivää silloin olisi aika rankka.

Vierailija
10/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tietysti toimi kaikkien kohdalla. Toisilla on niin huonot mummolat, ettei voi isompaakaan viedä yhdeksikään yöksi. Meillä on lapset HALUNNEET aina hoitoon ja yö/ikävuosi on toiminut kaikilla hyvin.

Vierailija
11/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen epäselvää tossa nyt on. En mä nyt ainakaan mistään neuvolasta kysele lupia viedä lapsi hoitoon.

Ens viikolla lähdemme miehen kanssa kahdestaan Pariisiin ja lapset (3) on ihan neljä yötä isovanhempien hoidossa, tosin omassa kodissamme. Nuorin lapsista on 2,5 vuotias. Eikä tämä edes ole ollenkaan ensimmäinen kerta.

Vierailija
12/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Eikö Tässäkin asiassa järjen ja harkinnan käyttö sallittua. Eiköhän lähes jokainen meistä ole lapsena "joutunut" oleman useamman yön mummulassa.

Kauheat traumat varmaan kaikilla?

Vierailija
13/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kotoa mahdollisimman paljon pois. Neuvola jopa suosittelee huostaanottoakin joillekin lapsille.

Hyvä ap, että neuvola puuttuu teidän ongelmiin.

Vierailija
14/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Eikö Tässäkin asiassa järjen ja harkinnan käyttö sallittua. Eiköhän lähes jokainen meistä ole lapsena "joutunut" oleman useamman yön mummulassa.

Kauheat traumat varmaan kaikilla?

ja ihmiset usein turvautuvat muhun.. Ei ole sitä traumaa, kun ei ole koskaan ollut mummolaakaan. :D

Vierailija
15/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet menossa töihin, oli lapsi minkäikäinen tahansa, neuvolantäti sanoo "joo, se on hyvä ikä mennä hoitoon, kaipaa jo kavereita/ ei vierasta kovasti/ tottuu nopeasti tuossa iässä".

Vierailija
16/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos miettisit itse...