Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen on ns. järjestötyyppi?

Vierailija
29.11.2012 |

Onko tällaiset ihmiset samasta muotista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keksin heti samantien kaksi tyyppiä: toinen on sellainen elämään positiivisesti suhtautuva, aktiivinen ja sosiaalinen ihminen. Jolla on ilmeisesti synnyinlahjana vähän liikaa energiaa ja kiinnostusta vaikka mihin.

Toinen on vallankahvassa roikkuva narsisti. Sellainen, joka änkeää mihin tahansa hilavitkutinseuran johtoon, jos vain pääsee. Ja Ryttylän lentopalloseuran johtoon, ja mihin tahansa, missä voisi saada a) mainetta b) pönkitystä egolleen omassa mielessään ja c) V A L T A A

Vierailija
2/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjestötyyppejä, jos katsotaan tilastoja. Useimmat kun tekevät vapaaehtoistyötä elämänsä eri vaiheissa ja kuuluvat yhdistyksiin. Se vain on niin luonnollinen osa elämää, ettei sitä aina itsekään huomaa, mihin kaikkiin järjestöihin kuuluu ja miten niissä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjestötyyppejä, jos katsotaan tilastoja. Useimmat kun tekevät vapaaehtoistyötä elämänsä eri vaiheissa ja kuuluvat yhdistyksiin. Se vain on niin luonnollinen osa elämää, ettei sitä aina itsekään huomaa, mihin kaikkiin järjestöihin kuuluu ja miten niissä toimii.

niin en tiedä ainakaan mun lähipiirissä ihmisiä, jotka tekisivät vapaaehtoistyötä.

Lisää mielipiteitä?

Vierailija
4/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin esimerkiksi ammattiyhdistykseen kuuluminen, lapsen urheiluseuran eteen tehtävä vapaaehtoistyö jne. Sitä se järjestötyö on, yhdistyksissä tehtävää, arkipäiväistä touhuamista.

Jos tällainen tavallinen yhdistystoiminta ei ollut se, mitä ap aloituksellaan ajaa takaa, niin sitten hänen täytyy tarkemmin määritellä, mitä tarkoittaa.

Vierailija
5/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnianhimoinen, kilpailuhenkinen, kiitoksen kipeä.

Vierailija
6/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan haukutaan järjestöihmisiä! Kyllä se on niin, ettei erilaisiin vapaaehtoishommiin yleensä liikaa tunkua ole, ja monet jutut on vaan sellaisia, että ne nyt täytyy jonkun tehdä. Olisitte kiitollisia niille, jotka vaivautuvat ja uhraavat vapaa-aikaansa yhteiseen hyvään, useimmin ilman mitään erillistä korvausta.

Vierailija
7/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jalosti uhraa aina itsensä muiden edestä, yhtään ei se valta ja kiitos siinä houkuta.

Vierailija
8/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossakin järjestössä mukana. En ketään. Kaikki tuntemani ihmiset (jotka tunnen niin hyvin että tiedän mihin kuuluvat) kuuluvat johonkin järjestöön joko harrastuksen, elämäntilanteen tai työn puolesta.

Vierailija
9/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin esimerkiksi ammattiyhdistykseen kuuluminen, lapsen urheiluseuran eteen tehtävä vapaaehtoistyö jne. Sitä se järjestötyö on, yhdistyksissä tehtävää, arkipäiväistä touhuamista.

Jos tällainen tavallinen yhdistystoiminta ei ollut se, mitä ap aloituksellaan ajaa takaa, niin sitten hänen täytyy tarkemmin määritellä, mitä tarkoittaa.

järjestötyötä voi tehdä jossain vertaistukiryhmässä tai aatteellisessa yhdistyksessä. Ehkä siksi halusinkin kysellä, mitä ihmiset ajattelevat tuon sanan tarkoittavan. Kyllähän se voi joillekin merkitä myös aika vaihtoehtoisten asioiden kanssa pyörimistä (?).

ap

Vierailija
10/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun seitsemään eri järjestöön. Niistä neljässä olen ihan vaan järjestettyyn toimintaan osallistuva rivijäsen.

Kolmessa järjestössä olen ollut luottamustehtävissä, nytkin yhden yhdistyksen rahastonhoitajana ja toisessa mukana suunnittelemassa yhdistyksen ohjelmaa. Kolmannessa olen mukana yhdessä projektissa aktiivisesti.

Olen ollut mukana 19-vuotiaasta lähtien. Tuosta rahastonhoitajan hommasta en nyt niin piittaa, mutta hallituksessa oleva porukka on mukavaa, niin meneehän se.

Yhdistykset liittyvät asiaan, jota tykkään harrastaa ja joka on aina ollut kiinnostuksen kohteeni. Yhdistyksen muista aktiiveista on tullut kavereita ja ystäviä, joten tilaisuuksiin on (useimmiten) kiva mennä! Keksimme kaikenlaista hauskaa yhdessä.

Minulle nuo yhdistykset ovat olleet vain mukava harrastus ja keino kehittää omaa harrastusta ja harrastuneisuutta eteenpäin. Olen sosiaalinen, iloinen ihminen. Hyvä ideoimaan. Mutta en ollut ikinä ajatellut olevani jokin "järjestöihminen." Hauska ajatus!

Vierailija
11/11 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aktiivit kuuluvat moniin yhdistyksiin. Ei ole lainkaan harvinaista. T. 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi