Tehtiin tarous ja nyt kaduttaa - onko JÄMSÄ
kamala paikka asua?
mies on töissä jyväskylässä, itse olen kahden lapsen kanssa kotona.
löydettiin kiva talo EDULLISESTI verrattuna jkl:n hintoihin..
käytiin tänään tutustumassa "kaupunkiin" ja jäi niin kuollut olo ;(
tuliko tehtyä vuosisadan moka :(
Kommentit (10)
Asuin lapsena siellä ja nyt käyn siellä usein työmatkalla. "Kaikki" kylän ihmiset on töissä jommalla kummalla paperitehtaalla tai sitten paperitehtaan työntekijän puolisoita.
Ei Jyväskylä mikään kallis ole. Mieti mitä asunnot maksaa pk- seudulla.... Eli muuttakaa Jyväskylään.
jyväskylässä meillä ei ole mahdollisuutta vastaavaan ikinä.. siksi tähän tilaisuuteen tartuimme...
mm. sijainti vaikutti loistavalle, työmatka kohtuullinen, tampere, lahti myös kohtuullisen matkan päässä (mummolat ja kavereita).
mutta tänään tuli kuin märkä rätti kasvoille! keskustassa joka toinen kiinteistö tyhjillään!! ihmisiä ei missään :( leikkipuisto surkea....
... löytyykö yhtään positiivista kommenttia?...
talon ja tontin haluaisin...
ap
jyväskylä on persiistä, eli nyt relax. itse jo luettelit vaikka kuinka monta hyvää syytä jämsän muuttaa. normaalia paniikkia ison muutoksen edessä. kyllä kaikki hyvin menee!
nuoruuden naapurikunnassa, ja kamala sisäpiiri paikka on. Just toi paperitehdas meininki. Voi raukkaa, jos nyt on jo huono fiilis niin ei se siitä paraneen tuu. Mieti nyt vielä ennen kuin teet mokan ja muutat sinne.
Toisaalta hyvällä tuurilla viihdyt siellä, ja sitten yllätys onkin positiivinen. Paljon on itsestäsi kiinni, kuinka suhtaudut ikänsä siellä asuneisiin sisäpiiriin kuuluviin ihmisiin, jotka juoruillaan raatelevat henkisesti kaikki tulokkaat ja muualta muuttaneet. Kun ne on niin olevinaan ja luulee olevansa hienojakin ja supi supi selän takana.
Ystäväperheemme on asunut siellä parikymmentä vuotta ja ovat viihtyneet ihan hyvin! Heidän tyttärensä perheineen on jäänyt myös sinne asumaan; heillä on nyt pienet lapset.
En minä ainakaan ole kokenut Jämsää mitenkään ankeana paikkana siellä käydessäni.
Tosiaan isot kaupungit,Tampere, Lahti ja Jyväskylä ovat kohtuullisen matkan päässä.
Tuollaisessa pienemmässä paikassa on hyvänä puolena se, ettei minnekään ole pitkä matka, vaan palvelut ovat "käden ulottuvilla"!
ja käyn siellä usein. Mä tykkään Jämsästä :) Ei oo mikään suurcity, mutta onhan siellä nyt kaikki mitä oikeesti tarvitsee. Ihan nättiä seutuakin (tällaisella sateisen harmaalla syyskelillä kaikki paikat näyttää ankeilta...). Eikä sieltä oo pitkä matka Jyväskylään, jos haluaa välillä vähän isompaan paikkaan ostoksille tms.
Sinne vaan :)
käydä siellä kuin asua siellä. Kuinka moni teistä on oikeasti asunut vastaavassa paikassa??
+ semiuusia kouluja (keskustan kouluista vanhin 1995 ja kaks muuta on rakennettu rakennettu reilusti 2000-luvun puolella)
+ kaupungin kokoon nähden suuret ruokakaupat
+ harrastusmahdollisuuksia on paljon pieneen kaupunkiin (tytär hallastaa balettia ja koulun kuvaamataitokerhoa, poika koulun urheilukerhoa ja jääkiekkoa ja vanhin tytär tankotanssia. lisäksi koko perhe lasketellaan)
- päättäjät paskoja
- julkinen terveydenhuolto ala-arvoista
- kuollut sosiaalinen elämä
Puolitoista vuotta vanha ketju, joten eiköhän ap ole ratkaisunsa jo tehnyt. Jos ap sattuu olemaan linjoilla, tule kertomaan muutittekö Jämsään ja kuinka viihdytte.
Muistaakseni kiinteistön kaupassa tarjoukset puolin ja toisin ovat lainvoimasia jonkun "lainhuudatuksen" jälkeen eli vielä mahdollisuus perua, jos tuota ei ole tehty.