Kamalin joulusi ikinä?
Paloiko kinkku, laatikot myös, anoppi skitsoili yms. Mikä meni siinä joulussa pieleen?
Kommentit (76)
Korkea kuume, joka lihasta särki (en tiennyt että varpaanvälejäkin voi jomottaa niin kovasti), kova väsymys mutta unta en saanut...hyvä kun jaksoi hengittää, pää pöntössä...lopuksi makasin vessan lattialla kun en jaksanut enää liikkua.
Hyvää joulua!
ja haudattiin marraskuussa. Ensimmäinen joulu ilman häntä oli surun reunustama, erilainen ja hiljainen.
suhteeni silloiseen miesystävääni olevan loppumassa. Silti piti mennä hänen vanhempiensa luo joulupäivälliselle ja olla kuin kaikki olisi normaalisti. Suhteessa oli ollut mustasukkaisuutta ja henkistä väkivaltaa jo kauan, ja olin ihastunut työkaveriin pikkujouluissa. Tämän toisen miehen takia olin siis vihdoin valmis jättämään narsistimieheni, mutta en voinut ihanien appivanhempien takia tehdä sitä ennen joulua... Joo, sekopäistä näin jälkikäteen ajatellen, mutta silloin se tuntui ihan loogiselta.
sairasti kovan rs-flunssan, oltiin joulun alla pari päivää sairaalassakin. Päästiin jouluksi kotiin, mutta pikkuinen oli joulunpyhät vielä tosi heikossa kunnossa Kauhea huoli oli lapsesta koko ajan ja tapanina taidettiin käydä sairaalassa vielä näytilläkin.
Tyhjää krääsää ja kimallusta, joulupukkia ja tonttua. Tyhjistä tyhjintä. Vain Jeesus antaa elämälle tarkoituksen ja valon.
Jeesus tai Joulupukki, ihan sama.
Minulla oli sytostaattihoidot parhaassa vauhdissa, makuaistia ei ollut, huonovointinen ja väsynyt. Sain sitten joulun kunniaksi vielä noro-viruksen. Ja sitten oikein pisteeksi iin päälle, meidän lämmitys ei suostunut toimimaan ja korjaajaa ei saanut mistään. Siinä sitten istuin ripuloimassa jääkylmässä vessassa ja joulumieli oli.
oli jäänyt äidilleni kiinni sivusuhteesta. Tämä tuli jouluaattona meille autuaan tietämättömille teini-ikäisille laspsille selväksi kun isäni alkoi kuunnella uutta cd:tään. Äitini joi epätavallisen paljon viiniä, sai raivokohtauksen, tempoi levyn soittimesta ja katkoi sen palasiksi.
Selvisi muunmuassa että isäni oli saanut kyseisen lahjan rakastajattareltaan. Illan lopussa äitini oli sikiöasennossa keittiön laittialla ja nyyhkytti.
Muuten joulut on sujuneet ilman välikohtauksia..
Aina on ollut joulut niin ihania, perheen kanssa, ilman alkoholia, siinäpä se syy varmasti onkin :)
Aina on ollut joulut niin ihania, perheen kanssa, ilman alkoholia, siinäpä se syy varmasti onkin :)
Niin, syöpä ja noro-virushan ne just alkoholista johtuukin.
Tämä ketju ylös. joulu on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju ylös. joulu on tulossa.
Tästä samasta aiheesta on huomattavasti pidempikin ketju...
Varmaan se kun menin vanhemmilleni perinteiseen joulun viettoon. Löysin äidin makaamasta sängystä täysin ilottomana. Isä oli yrittänyt parhaansa mukaan laittaa joulutunnelmaa. Siskon kanssa yritettiin saada äitiä pelaamaan korttia. Ei tullut. Ei ollut innoissaan lahjoista, jouluruuista tai lauluista. Äiti oli ennen kunnon joulufani, dementia joka paljastui myöhemmin Alzheimeriksi muutti hänet. Itkin koko jouluyön sohvalla. Nyt äitiä enää ole.
Äiti kutsui meille jouluksi minulta kysymättä eksäni, jonka kanssa olin eronnut aiemmin syksyllä hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä ilman mitään ajatuksia minkäänlaisen ihmissuhteen jatkosta.
Olen harvoin ollut yhtä pettynyt ja närkästynyt ihmisiin, kun eksäni ja äitini vehkeily selkäni takana paljastui. Ajattelin molemmista huomattavasti parempaa.
Eksäni oli oma viehättävä itsensä, mikä alkoi kääntää veistä haavassa pettymykseni ja närkästykseni lisäksi. Joulun takia yritin pitää yllä edes siedettävää naamaa, mutta lopulta eksäni tajusi yskän ja otti etäisyyttä, mikä oli hyvä, koska lähdön lähestyessä minun alkoi olla entistä vaikeampi pitää itseäni kasassa.
Lähtöpäivänä äitini taisi vuorostaan ymmärtää yskän ja järjesti asiat niin, että olimme eksäni kanssa kahden. Tavallaan toivon, että äitini ei olisi tehnyt sitä, koska sydämeni oli yhä ehjähkö ennen sitä mitä tapahtui, kun jäimme kahden.
Jos jompikumpi tunnistaa itsensä tästä, toivottavasti olet ymmärtänyt hävetä jossain vaiheessa. Minulla on tosin epäilykseni siitä, koska toiselta teistä lipsahti informaatiota teidän venkoiluistanne, jotka tapahtuivat kauan tuon joulun jälkeen. Silloin ymmärsitte sentään pitää minut pimennossa vuosia.
Kaikki ne joulut, kun isä joi lahjaksi saamansa konjakit. Tappelu kaikkineen alkoi jo ennen joulurauhaa ja kesti pitkälle joulupäivän puolelle.
vauvan ensimmäinen joulu, mies jäi kiinni pettämisestä chattaili koko joulunpyhät avoimen salaisesti sivu hoidon kanssa sillä aikaa kun tein joulua yksin itku silmässä, haukkui perhettä uuden naisen lumoissa ei antanut kellekään lahjoja sivu hoidolle kyllä antoi.
No siis woood(???) Jos käyttää tällaista nerokasta tehokeinoa kuin preesens, niin ei ehkä kannattaisi sotkea sinne sekaan myös imperfektiä, ainakaan samaan lauseeseen. En itsekään tajunnut jutusta päätä enkä häntää.