Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää... perhehytistä junassa

Vierailija
28.11.2012 |

varattiin jo kuukausi sitten joulun välipäiville junamatka perheellemme sukulaisista takaisin kotiin. Saatiin mukavasti perhehytistä paikat, varattiin 2 istuinta. Meillä on 4-henkinen perhe jossa lapset taapero ja leikki-ikäinen.

No nyt sitten joku pölvästi oli varannut ne loput 2 paikkaa meidän vierestä. Onpa sitten mukavaa kökkiä siellä kopissa jonkun oudon perheen kanssa.

Eikö ole kuitenkin "kirjoittamaton sääntö" että tuonne perhehyttiin ei ängetä jos siellä on edes yksi paikka varattuna? En ainakaan ole koskaan ko. hytissä nähnyt useampaa perhettä yhtä aikaa.

No tervetuloa vaan sitten. Kunhan muistatte matkustaa ihmisiksi.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko hytin perheellesi. Jos et tarvitse, et osta lippua ja silloin ne paikat ovat vapaina ja muiden ostettavissa. Koskaan en ole saanut kahta paikkaa yhden lipun hinnalla. Tai neljää paikkaa kahden lipun hinnalla, kuten sinä ilmeisesti olit ajatellut.

Vierailija
22/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki ajattelee että varaa vain aikuisille istuinpaikat ja lapsethan matkustaa sitten ilmaiseksi. Kaksi perhettä jos varaa samalla logiikalla niin ahdasta tulee. Saattaa jopa joutua istumaan käytävällä kun perhehytti on ahdas kahdeksalle hengelle.

niin ei saa varata aikuisille paikkaa perhehytistä, jonne ne vaunut sopii kivasti. Ja tietty istumapaikat on niille, joilla on siihen lippu, ei voi olettaa, että liputtomat lapset valtaa tilat itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kaikki paikat on kaupan. Harvoin saa perhehytissä olla ainoastaan oman lapsen kanssa.Itse varaan aina vauvallekin oman paikan, koska vauva nukkuu ja touhuaa paikallaan. Kerran joku äiti matkusti kahden vanhemman lapsen kanssa ja oletti vauvan paikan olevan heidän paikkansa. Äidin ilme kertoi kaiken, kun pyysin saada laittaa vauvani nukkumaan omalle paikalleen.

Vierailija
24/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko hytin perheellesi. Jos et tarvitse, et osta lippua ja silloin ne paikat ovat vapaina ja muiden ostettavissa. Koskaan en ole saanut kahta paikkaa yhden lipun hinnalla. Tai neljää paikkaa kahden lipun hinnalla, kuten sinä ilmeisesti olit ajatellut.

Mutta en vain ymmärrä, miksi kukaan haluaisi matkustaa toisen, täysin vieraan perheen kanssa pienessä perhehytissä?

Kuvitellaanpas sellainen tilanne, että matkustan yksin yhden lapsen kanssa, varattuna perhehytistä kaksi paikkaa. Kyllä minusta silti tuntuisi erikoiselta, että siihen joku toinen perhe tulee samaan hyttiin jos koko muu juna kumisee tyhjyyttään.

Ap

Vierailija
25/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän AP;n kirjoitustyylin jo tunnistaa joten mä vietän liikaa aikaa täällä. ;=D

Vierailija
26/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes sinne perhehyttiin, sehän on tosi ahdas?

Vierailija
27/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän AP;n kirjoitustyylin jo tunnistaa joten mä vietän liikaa aikaa täällä. ;=D

mutta saatat kyllä sekoittaa minut johonkin toiseenkin, viimeksi olen tehnyt aloituksen ehkä kuukausi sitten. Mutta muiden ketjuihin kyllä kirjoittelen. Hyvin harvoin provosoivaan sävyyn, mutta tällä kertaa teki mieli sohaista ampiaispesää illan ratoksi.

Ap

Vierailija
28/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä en uskokaan tähän niin kysytään silti.

Mistä tiedät kuka osti lippunsa ensin? Jankkaat siinä miten joku vieras perhe tulee teidän hyttiin, entä jos te olette menossa heidän hyttiin.? =D =D =D

Vierailija
29/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vain ymmärrä, miksi kukaan haluaisi matkustaa toisen, täysin vieraan perheen kanssa pienessä perhehytissä? Kuvitellaanpas sellainen tilanne, että matkustan yksin yhden lapsen kanssa, varattuna perhehytistä kaksi paikkaa. Kyllä minusta silti tuntuisi erikoiselta, että siihen joku toinen perhe tulee samaan hyttiin jos koko muu juna kumisee tyhjyyttään. Ap

ei ne siellä katso, että joka perheelle pitää olla oma hytti vaan systeemi poimii seuraavat kaksi paikkaa ja ne myydään.

Vierailija
30/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten pelkään, että hyttiin ahtautuu jotain levottomia, räkätautisia ja ruokaa joka paikkaan liiskaavia tapauksia.

Sehän voi olla kivakin, jos kanssamatkustajat ovat oikeasti mukavia.

Epäilen, että "hyttiimme tunkeutujat" ovat matkustamassa vielä pidemmän matkan kuin me (meilläkin matkaa sen 5 tuntia) ja ovat siinä uskossa, että joutuvat jakamaan hytin muiden kanssa vain lyhyen matkan.

Ap

Vierailija
31/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehytissä niin, että siellä on ollut muitakin matkustajia kuin meidän perhe. Junassa myydään kyllä kaikki paikat täyteen eikä tuossa ole mitään outoa. Eli ei ole mikään kirjoittamaton sääntö tuo. Näkeekö sitä edes varausvaiheessa miten monta paikkaa on jäljellä. Mä en ainakaan ole koskaan moista edes huomannut (ostan lippuja netistä, automaatista, tiskiltä ja välillä junastakin).

Itse kyllä olen vähän ihmetellyt sitä miksei vr säästä leikkipaikkavaunun paikkoja niin, että ne myytäisiin vasta ihan lopuksi muille kuin lasten kanssa matkustaville. Monesti on leikkipaikkavaunu yläkerrasta ihan täysi ja paljon yksin matkustavia aikuisia siellä vaikka junassa on muuten tilaa vaikka kuinka paljon. Itsekin olen yksinmatkustavana aikuistena välillä saanut paikan sieltä. Joskushan siellä on ihan rauhallista mutta välillä ihan hirveä huiske enkä itse sitä ainakaan huippuilolla kuuntele jos kerrankin on lapsivapaata aikaa. Yleensä siis matkustan lapseni tai koko perheeni kanssa.

Ap:n kuitenkin kannattaa jatkossa ostaa lapsillekin paikat. Perhelipullahan se ei edes maksa lisää. Periaatteessahan se on vasta kouluikäisistä lapsista mutta meillä ainakin konduktoorit ovat tätä suositelleet aina ja lipunmyynnnistäkin myyty. Tarviihan jo pienikin oikeasti myös omaa paikkaa.

Perhehytti oli vauvavaiheessa tosi kiva nyt en enää jaksa sitä edes yrittää varata kun tuntuu, että muut paikat paremmin sopii meille.

Vierailija
32/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät kuinka täyteen juna tulee olemaan?

Yllä oli jo, että mieluummin perhehytissä taapero sylissä kuin tavallisella paikalla.

Vierailija
33/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä en uskokaan tähän niin kysytään silti.

Mistä tiedät kuka osti lippunsa ensin? Jankkaat siinä miten joku vieras perhe tulee teidän hyttiin, entä jos te olette menossa heidän hyttiin.? =D =D =D

tein varaukseni jo kuukausi sitten VR:n verkkokaupassa. Siinä pystyy kuka tahansa ihan vapaasti tarkastamaan varausvaiheessa paikkatilanteen ja valitsemaan itselleen sopivat paikat klikkaamalla istumapaikkakarttaa. Kun tein varauksen, koko hytti oli tuolloin vapaa. Ja tarkistin jonkin aikaa sitten, vapaata oli silloinkin. Nyt kävin katsomassa uudelleen ja kas, vierestämme oli ne paikat ostettu.

Eli voin 100% varmuudella sanoa, että minä tein sen ensimmäisen varauksen.

Ap

Vierailija
34/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mikä se varaustilanne nyt on, jouluna se juna on kumminki täys. Voithan vielä pyytää vaihtamaan tuon teidän hytin, varmaan onnistuu, mutta täyteen se tulee se toinenkin. Varaa toisesta hytistä kaikki paikat jos et halua seuraa. Jouluna junat on täynnä.

Vierailija
35/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ilmeisesti ihmettelijät ole netissä varanneet? Siellä saa valita joko VR:n jakamat paikat TAI valita itse, jolloin näkee jo varatut punaisella. Ap on siis varatessaan nähnyt että hyttiin ei ole muita varauksia. Kun taas tämä toinen perhe on esimerkiksi voinut varata liput vaikka "tiskiltä" ja on vaan toivonut paikkoja perhehytistä jolloin myyjä on katsonut järjestelmästä vapaat paikat ja myynyt ne.

Vierailija
36/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehytissä niin, että siellä on ollut muitakin matkustajia kuin meidän perhe. Junassa myydään kyllä kaikki paikat täyteen eikä tuossa ole mitään outoa. Eli ei ole mikään kirjoittamaton sääntö tuo. Näkeekö sitä edes varausvaiheessa miten monta paikkaa on jäljellä. Mä en ainakaan ole koskaan moista edes huomannut (ostan lippuja netistä, automaatista, tiskiltä ja välillä junastakin).

Itse kyllä olen vähän ihmetellyt sitä miksei vr säästä leikkipaikkavaunun paikkoja niin, että ne myytäisiin vasta ihan lopuksi muille kuin lasten kanssa matkustaville. Monesti on leikkipaikkavaunu yläkerrasta ihan täysi ja paljon yksin matkustavia aikuisia siellä vaikka junassa on muuten tilaa vaikka kuinka paljon. Itsekin olen yksinmatkustavana aikuistena välillä saanut paikan sieltä. Joskushan siellä on ihan rauhallista mutta välillä ihan hirveä huiske enkä itse sitä ainakaan huippuilolla kuuntele jos kerrankin on lapsivapaata aikaa. Yleensä siis matkustan lapseni tai koko perheeni kanssa.

Ap:n kuitenkin kannattaa jatkossa ostaa lapsillekin paikat. Perhelipullahan se ei edes maksa lisää. Periaatteessahan se on vasta kouluikäisistä lapsista mutta meillä ainakin konduktoorit ovat tätä suositelleet aina ja lipunmyynnnistäkin myyty. Tarviihan jo pienikin oikeasti myös omaa paikkaa.

Perhehytti oli vauvavaiheessa tosi kiva nyt en enää jaksa sitä edes yrittää varata kun tuntuu, että muut paikat paremmin sopii meille.

Mutta nyt hyödynnettiin VR:n ennakkovaraajan etu, joka ei puolestaan koske perhelippua. Eli eroa koko perheen osalta olisi tullut noin 70 euroa.

Ap

Vierailija
37/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette halua muita hyttiin olisi pitänyt tajuta varata teille kaikille omat paikat, niin helppoa ja yksinkertaista

Vierailija
38/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sai automaattisesti alle 15v lapselle istumapaikan kun varasi aikuiselle lipun, oli ns. perhelipun nimellä - lapselle oma istumapaikka ilmaiseksi.

Ovatko siis lopettaneet tämän, oli vielä elokuussa voimassa?

Vierailija
39/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisitte saaneet lapsille paikat samaan hintaan (yhtä aikuista kohti perhelipulla matkustaa yksi lapsi ilmaiseksi, paikkalippuun oikeutettuna).

Vierailija
40/83 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ilmeisesti ihmettelijät ole netissä varanneet? Siellä saa valita joko VR:n jakamat paikat TAI valita itse, jolloin näkee jo varatut punaisella. Ap on siis varatessaan nähnyt että hyttiin ei ole muita varauksia. Kun taas tämä toinen perhe on esimerkiksi voinut varata liput vaikka "tiskiltä" ja on vaan toivonut paikkoja perhehytistä jolloin myyjä on katsonut järjestelmästä vapaat paikat ja myynyt ne.

Minä varaan liput aina nykyisin ihan itse katsomalla paikkakartasta.

Se joka ehdotti toiseen hyttiin vaihtamista, niin ko. junassa on POIKKEUKSELLISESTI jopa 2 perhehyttiä, mutta se toinen on myös täynnä.

Paikkojen vaihtaminen ei ennakkolippujen osalta onnistu millään tavalla, olen kerran muulla reissulla yrittänyt toisesta syystä muutosta tehdä.

Mutta näillä mennään, täytyy toivoa mukavia matkakumppaneita.

Ap