Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö, miten vähän voi oikeasti syödä, jos ei halua lihota?!

Vierailija
28.11.2012 |

Vai onko se lihoa, mut anyway. Jos syö normi kotiruokaa, on määrä tosi vähäinen. Ei ihme, että varsinkin naisilla on taipumus iän myötä turvota.

Varsinkin siistiä sisätyötä tekevät vetävät usein pullaa yms. päivän aikana, mitä ei todellakaan voisi tehdä, jos ei liiku paljon.

Itse tajusin tämän vasta kun täyttelin ruokapäiväkirjaa netissä. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta vaara on suuri kun ikää tulee ja aineenvaihdunta hidastuu, jos jatkan tähän malliin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konvehtirasioita jouluna useampia. Suklaata syön kyllä päivittäin.

Painoindeksi on tällä hetkellä 22.5. Olenkin lihonut 4 kiloa viimeisen 8 vuoden aikana. Pitäisi varmaan ottaa itseä niskasta kiinni kun näkyy pikkuhiljaa tulevan painoa lisää.

Ja jotkut vetää sitä päivittäin, eikä mitään yhtä tai kahta palaa vaan koko levyn tai jopa rasian.

Vierailija
22/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti söisi vain hedelmiä, kasviksia, lihaa, sokeroimattomia maitotuotteita, saisi syödä juuri niin paljon kuin tekee mieli.

Minulla on tavoitteena syödä 2000 kaloria päivässä ja se on toisinaan todella vaikeaa. Herkuillahan tuon saisi helposti kasaan. Herkuilla tarkoitan kaikkea teollista moskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteeni on sama kuin 11:n paitsi että liikun aika paljon, joten voin syödä 1400 kcal, joskus jopa 1500.

Vierailija
24/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:llä aterialla, niin ei todellakaan jaksaisi vetää sellaisia määriä hiilareita, mitä jengi vetää.

Kunnon ruokaa saa syödä aika paljon lihomatta! Esim 100 g broilerin rintafileetä, 163 kcal, protskuja eli saadakseen 100 g proteiinia tulisi syödä alle 400 g broilerin rintafileetä eli kaloreita tulisi vain noin 600 eikä taatusti olisi nälkä vaikka ei muuta söisi.

Vierailija
25/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte omia syömisiä seurailla/kaloreita laskea. Syön perusterveellisesti ja herkuttelen kun tekee mieli. Paino pysynyt samana 60 kg parikymmentä viimeistä vuotta, BMI 23. Takana kaksi raskautta.

Vierailija
26/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä määrällä saa vetää napa paukkuen,myös herkkuja.

Vierailija
27/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 50 v, joka vaan kiinteytyy ja kevenee, normaalipainoisesta hoikaksi

Vierailija
28/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on selvinnyt miten jumalattoman vaikea on laihduttaa jos on ylipainon ja normaalipainon rajalla. Yritys olisi päästä nyt edes normaalipainon puolelle ja mielellään pois joku 6 kg. Kuukauden olen nyt mennyt lähes joka ilta nälkäisenä nukkumaan, liikuntaa harrastan harva se päivä. Ja yritän syödä niin terveellisesti kuin pystyn. Aavistuksen on ehkä painoa lähtenyt. En uskalla mennä vaa'alle koska jos paino on laskenut 100 g en jak-sa.

Vierailija
29/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keikun juuri tuossa normaalipainon ylärajalla ja elämä on yhtä nälässä kärvistelyä, jos aion olla lihomatta enempää. Peruskulutukseni on alhainen ja vaikka liikun neljä kertaa viikossa tehokkaasti, en laihdu enkä edes pysy samassa painossa, vaan lihon. Mutta en jaksa olla nälässäkään koko ajan. Enkä todellakaan vedä monta levyä suklaata viikossa, enkä pullaa joka päivä.

Lisäksi on selvinnyt miten jumalattoman vaikea on laihduttaa jos on ylipainon ja normaalipainon rajalla. Yritys olisi päästä nyt edes normaalipainon puolelle ja mielellään pois joku 6 kg. Kuukauden olen nyt mennyt lähes joka ilta nälkäisenä nukkumaan, liikuntaa harrastan harva se päivä. Ja yritän syödä niin terveellisesti kuin pystyn. Aavistuksen on ehkä painoa lähtenyt. En uskalla mennä vaa'alle koska jos paino on laskenut 100 g en jak-sa.

Vierailija
30/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisiä lasketaan minkä keritään, mutta juomat monelta unohtuu laskea ( ainakin itse olen tälläisiä laihduttajia tavannut). Rasvaton maito ei ole kaloriton, light siideri/lonkero sisältää yleensä n. 30 kaloria/100ml, aamulla vähän tuoremehua sehän on terveellistä, illalla lasi punaviiniä ja hups kylläpä tuli kaloreita.

En tarkoita, että näitä tarvitsisi välttää, jos kuitenkin haluaa syödä enemmän voi kaloreita "siirtää" juomisista syömisiin.

Vierailija
31/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä laihdutukseen! Sama mulla, eli että se reilu 5 kiloa pitäis pudottaa. Se on ihan tosi vaikeaa. Olen juuri ja juuri painoindeksissä normaalin puolella, mutta olisi pakko laihduttaa että mahdun vanhoihin vaatteisiini.

Tarinani on se vanha tuttu: ennen olin normaalipainoinen (bmi 21), harrastin urheilua ihan aktiivisesti. Sitten saatiin kaksi lasta. Liikun kyllä päivittäin lasten kanssa, mutta eihän se riitä. Kun mies tulee kotiin, on mukava olla kotona yhdessä, en halua lähteä lenkille tai varsinkaan mihinkään ohjattuun liikuntaan. Miehen työn vuoksi tosi moni kerta jäisi väliin, joten maksaisin turhasta. Syödään normaalia ruokaa, mutta kai mä syön sitä liian paljon.

Vierailija
32/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten olin normaalipainon ylärajoilla (BMI 23.5). Sitten ihan oman hyvinvointini vuoksi päätin kokeilla sellaista painonhallintaryhmää, jossa ns. personal trainer, joka punnitsi ja mittasi aina tietyn väliajoin. Ensiksi KAUHISTUIN sitä ruuan määrää, jota pitää syödä, jotta päivän kalorit tulee täyteen.

Itse, kun olin sellainen pitkin päivää napostelija ja joskus saattoi olla niinkin etten syönyt päivän aikana muuta kuin banaanin, kahvia ja suklaapatukan... Eli siis TODELLA epäterveellistä ja tuo napostelu varsinkin iltapainotteisesti kerrytti ihraa.

Nyt väh. tunnin päivittäisellä liikunnalla (3x viikossa sali, lenkkeilyä juosten tai kävellen ja kotona itsekseen kahvakuulailua) ja oikein säännöllisin väliajoin syömällä on kiloja tippunut niin, että BMI on 21 ja vaatekoko pienentynyt kahdella koolla.

Ja tosiaan syön 2 lämmintä ateriaa päivässä, jossa useimmiten kalaa, paljon kasviksia eri muodossa ja välipaloja sekä ilta- ja aamupalat. Eli kyllä syödä pitää kunnolla ja entiseen nähden paljon, jotta lihakset voimistuu ja elimistö polttaa kaloreita oikealla tavalla.

Vierailija
33/33 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole varsinaisesti mikään karppaaja, ja herkuttelenkin suunnilleen kerran viikossa, samoin juon siideriä lähes joka viikonloppu.

MUTTA olen huomannut että jättämällä ns. turhat hiilarit pois, syön huomaamattani paljon vähäenergisempää ruokaa, jota saan siis syödä paljon enemmän.

Perunaa kyllä syön ja kaurapuuroa, mutta olen kokenut esim. pastat, riisin ja leivät ihan turhiksi kaloripommeiksi ruokavaliossani. Olen korvannut ne kasviksilla ja hedelmillä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän