Ostatteko kaikille sisarustenne lapsille joululahjat? Mulla tilanne,
että aina aiemmin olen ostanut kaikille, mutta nyt on taloudellinen tilanne sen verran tiukka (no on se tiukka ollut aiemminkin kun olen opiskelija, mutta nyt lisäksi mies työttömänä :(, että harkitsen lahjojen antamista vain kummilapsilleni.
Mulla 3 sisarusta, joista yhdellä 3 lasta -> näistä vanhin on kummilapseni.
Molemmilla veljilläni sitten on molemmilla vain yksi lapsi, ja molemmat ovat kummityttöjäni.
Lisäksi olen parhaan ystäväni vanhimman lapsen kummi, hänellä myös 2 pienempää jotka yleensä ovat meiltä saaneet paketit myös.
Oisko siis aivan mahdottoman törkeää jättää tällä kertaa sekä nuo siskon että ystävän 2 nuorempaa lasta lahjomatta? :( vanhempansa ostavat kyllä paljon lahjoja, samoin heidän omat kummit ja molemman puolen isovanhemmat.
Laskin jo nyt, että pelkästään kummilasten lahjoihin menee yli 100e postikuluineen, ja sitten meillä on vielä omakin lapsi 7v joka uskoo vielä Joulupukkiin ja lahjatoivelista sen mukainen ;/ Sille on vielä pakko tuottaa pettymys ostamalla lahjaksi lähinnä hyödyllistä jota koulussa vaaditaan, kuten sukset,monot, luistimet (edelliset jo pienet :(
Kyllä onkin hankalaa! Olenko ihan nössö kun harkitsen oikeasti ottavani lisää opintolainaa, etten vaan pahoittais kenenkään mieltä ? :(
Isoveljellä kaksi lasta, vanhin on kummipoikani.
Pikkuveljellä yksi lapsi.
On siis hyvin varaa ostaa kaikille =D
Ja itselläni yksi...
Oma on kuitenkin vasta 1v, eikä osaa vielä toivoa mitään.. Isovanhemmat ja kummit hemmottelevat jo niin totaalisesti että me päästään helpolla...
Veljenpojille ostin kun halvalla löysin Salama McQueen pyjamat, 7e/lahja.
Toiselle veljenpojalle pitäisi vielä synttärilahja löytää....
Muutenkin bongannut joululahjat nyt alesta, miehev veli+avovaimo tykkäävät palapeleistä, saavat Kaj Stenwall 1000palan pelin, alehinta 8,90 (norm 20,00) ja miehen sisko +mies saavat lautapelin, alehinta 9,90 (norm 49.95).
Omille veljille, miehen vanhemmille j aomille vanhemmille tarttis vielä keksiä lahjat.. Ja lapsen kummeille tietty.
Meni vähän aiheen ohi, sori =D