Ostatteko kaikille sisarustenne lapsille joululahjat? Mulla tilanne,
että aina aiemmin olen ostanut kaikille, mutta nyt on taloudellinen tilanne sen verran tiukka (no on se tiukka ollut aiemminkin kun olen opiskelija, mutta nyt lisäksi mies työttömänä :(, että harkitsen lahjojen antamista vain kummilapsilleni.
Mulla 3 sisarusta, joista yhdellä 3 lasta -> näistä vanhin on kummilapseni.
Molemmilla veljilläni sitten on molemmilla vain yksi lapsi, ja molemmat ovat kummityttöjäni.
Lisäksi olen parhaan ystäväni vanhimman lapsen kummi, hänellä myös 2 pienempää jotka yleensä ovat meiltä saaneet paketit myös.
Oisko siis aivan mahdottoman törkeää jättää tällä kertaa sekä nuo siskon että ystävän 2 nuorempaa lasta lahjomatta? :( vanhempansa ostavat kyllä paljon lahjoja, samoin heidän omat kummit ja molemman puolen isovanhemmat.
Laskin jo nyt, että pelkästään kummilasten lahjoihin menee yli 100e postikuluineen, ja sitten meillä on vielä omakin lapsi 7v joka uskoo vielä Joulupukkiin ja lahjatoivelista sen mukainen ;/ Sille on vielä pakko tuottaa pettymys ostamalla lahjaksi lähinnä hyödyllistä jota koulussa vaaditaan, kuten sukset,monot, luistimet (edelliset jo pienet :(
Kyllä onkin hankalaa! Olenko ihan nössö kun harkitsen oikeasti ottavani lisää opintolainaa, etten vaan pahoittais kenenkään mieltä ? :(
Kommentit (21)
Emme osta sisarusten lapsille lahjoja. Minulla 5 sisarusta ja miehellä yksi. Kummilapsiakin on siunaantunut kuusi kappaletta.
Itse esitin toiveen, ettei miehen veli ostaisi lahjoja, koska niitä muovileluja on jo tarpeeksi. Meidän kolmivuotias osoittaa jo piirteitä, ettei niin osaa arvostaa leluja. Suurin osa leluista lojuu toimettomana.
Mielummin toivoisimme halukkaiden aikuisten viettävän aikaa lastemme kanssa, kuin ostavan lahjoja. Jokainen luotettava aikuinen lisää lapsen/nuoren elämässä antaa paremmat mahdollisuudet elämään.