Mies haluaisi lähteä mun kanssa kahdestaan laivalle, ei lasta mukaan!
Joo tiedän, kuulostaa ihan tyhmältä ja olen ihan tyhmä korppu akka kun en halua lähteä kaksin.
Mutta lapsemme on 5 vuotias ja hän ei koskaan ole ollut laivalla. Mun mielestä tuntuis KAUHEALTA jättää lapsi ulkopuolella asiasta josta lapsi nauttisi eniten.
Mies valittaa yhteisen ajan puutteesta, vaikka kyllä me jonkin verran saadaan asioita tehdä ihan kaksinkin.
Haluaisi lähteä " juhlimaan" eli bilettämään/tanssimaan minun kanssani kahdestaan...
Mitä mieltä on av-raati?
Kommentit (73)
mutta mietipä jos SINÄ haluaisit tehdä jotain miehen kanssa kaksistaan ja mies kieltäytyisi?
En toki tunne teidän tilannetta, mutta aika monet avioliitot on kaatuneet just tuohon, kun toinen ei enää huomioi puolisoaan miehenä/naisena vaan vain äitinä/isänä/perheen elättäjänä/kodinkoneena.
muutaman vuoden liiton jälkeen. Juuri siksi kun ei ole arjensietokykyä.
Hyvän suhteen pohja on juuri arjensietokyky. Suhde ei kestä jos sitä pitää yllä keinotekoinen parisuhteen hoito.
Toinen asia tietenkin on, että jos ottaa lyhytjänteisen ja kypsymättömän miehen, joka ei kestä lapsiperheen arkea ja menee heti pettämään jos ei saa viedä vaimoaan vähän väliä kahdestaan parisuhdelomalle. Mutta sellainen ei olekaan mies vaan aikuiseksi kasvanut Peter Pan.
Niillä parisuhdereissuilla käydään hehkuttamassa hyvää suhdetta. Jos ei ole mitä hehkuttaa, ei tietysti tulekaan tarvetta millekään kahdenkeskiselle. Jotkuthan jopa rakastelevat huoneessa, jossa nukkuu lapsi - ihan hiljaa hissutellen vain.
Ne, joilla kaikki on aina ihan hyvin, joiden ei tarvitse suhdetta hoitaa, ovat niitä, jotka huomaavat eräänä päivänä, että puoliso on hoidellut itselleen toisen, vielä mukavamman suhteen. Tsemppiä!
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä. Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
Sun piirit on sit erilaiset kuin mulla, mun lähipiirissä just ne joilla ei yhtään omaa aikaa oo ollut ovat eronneet syinä mm pettäminen.
Arkea siedämm hyvin mutta silti vietämme mieluusti yhteistä aikaa kun lapsi haluaa mummolle yökylään.
Aika törppöä ajatella että kun lapsi on niin sen kanssa sitten ollaan 24/7 ja omat ajat ovat turhia.
nyt ihan eri asia mennä aikuisten kesken ja juoda lasilliset ja jutella aikuisten asioita,tanssia, syödä ja nukkua rauhassa, kuin seisoa koko reissun siellä pallomeressä ja vahtia lasta- lapsen tarpeisiin keskittyen, kuten yleensä kotona. Ihmiset ovat erilaisia ja toiset tarvitsevat enemmän omaa aikaa. Myös parina. Joillekin riittää se "meidän perhe"- idylli, 22-50 vuoden aikana. Minä kuulun ensimmäiseen ryhmään.
muutaman vuoden liiton jälkeen. Juuri siksi kun ei ole arjensietokykyä.
Hyvän suhteen pohja on juuri arjensietokyky. Suhde ei kestä jos sitä pitää yllä keinotekoinen parisuhteen hoito.
Toinen asia tietenkin on, että jos ottaa lyhytjänteisen ja kypsymättömän miehen, joka ei kestä lapsiperheen arkea ja menee heti pettämään jos ei saa viedä vaimoaan vähän väliä kahdestaan parisuhdelomalle. Mutta sellainen ei olekaan mies vaan aikuiseksi kasvanut Peter Pan.
Niillä parisuhdereissuilla käydään hehkuttamassa hyvää suhdetta. Jos ei ole mitä hehkuttaa, ei tietysti tulekaan tarvetta millekään kahdenkeskiselle. Jotkuthan jopa rakastelevat huoneessa, jossa nukkuu lapsi - ihan hiljaa hissutellen vain.
Ne, joilla kaikki on aina ihan hyvin, joiden ei tarvitse suhdetta hoitaa, ovat niitä, jotka huomaavat eräänä päivänä, että puoliso on hoidellut itselleen toisen, vielä mukavamman suhteen. Tsemppiä!
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä. Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
nautin n. kerran vuodessa miehen kanssa ihan kahdenkeskisestä vuorokaudesta.
"Airikka kertoo yleistyneiden parisuhdeongelmien, avioerojen ja onnettomien perheiden syyksi, ettei parisuhdetta enää osata hoitaa.
– Suomalaisilla on tällä hetkellä liian vähän aikaa, ja parisuhteesta tingitään helpoiten kun aika on kortilla. Ensin tulevat työ, lapset ja vaikkapa talon rakennusprojekti, parisuhdetta sen sijaan pidetään itsestäänselvyytenä. Elämä täytetään liiaksi kaikella muulla, ja samalla vieraannutaan kumppanista, Airikka selittää.
Airikka korostaa, että ihmisten tulisi oppia erittelemään oma aika, perheen aika ja parisuhteen aika niin, että kaikki elämän osa-alueet ovat tasapainossa. Kun tasapaino puuttuu syntyy ongelmia. Tällöin kumppanista helposti vetäydytään poispäin entisestään, tai hankitaan parisuhteen ulkopuolinen suhde.
– Kun huomaa, ettei ole koskaan yhteistä aikaa kumppanin kanssa, seksiä ei enää harrasteta, eikä tehdä muitakaan asioita yhdessä, tulisi silloin huolestua. Kun kontakti kumppaniin katoaa, niin parisuhde kärsii. Kun on selkeästi jokin asia mitä kaipaa, mutta se puuttuu, niin tulisi havahtua ja nostaa asia esiin. Tällöin täytyy vain ruveta tekemään töitä ja muutoksia parisuhteen eteen, Airikka korostaa."
ja silloin oli rahat aika tiukilla niin ei päästy lähtemään.
Nyt olen kyllä ollut jo kaksi vuotta töissä mutta aihe on vaan jäänyt taka-alalle.
Tunnen kyllä lapseni ja hän on innoissaan kaikista laivoista ja lentokoneista.
Joten aivan varmasti olisi haltioissaan.
Pitää varmaan vielä keskustella aiheesta miehen kanssa.
Hänen mielestään koko idea meni ihan pilalle kun sanoin että otetaanko lapsi mukaan?
ei kaikkien miehet itse vielä pyydä kahdenkeskistä aikaa vaimoltaan (sun tulisi kuunnella sun miehen pyyntöä) sehän on ihailtavaa. lapsi joku toinen kerta mukaan sitten :)
No kun hoidin lasta kotona kolme vuotta ja silloin oli rahat aika tiukilla niin ei päästy lähtemään.
Nyt olen kyllä ollut jo kaksi vuotta töissä mutta aihe on vaan jäänyt taka-alalle.
Joten aivan varmasti olisi haltioissaan.Pitää varmaan vielä keskustella aiheesta miehen kanssa.
Hänen mielestään koko idea meni ihan pilalle kun sanoin että otetaanko lapsi mukaan?
Joo tiedän, kuulostaa ihan tyhmältä ja olen ihan tyhmä korppu akka kun en halua lähteä kaksin.
Mutta lapsemme on 5 vuotias ja hän ei koskaan ole ollut laivalla. Mun mielestä tuntuis KAUHEALTA jättää lapsi ulkopuolella asiasta josta lapsi nauttisi eniten.
Mies valittaa yhteisen ajan puutteesta, vaikka kyllä me jonkin verran saadaan asioita tehdä ihan kaksinkin.
Haluaisi lähteä " juhlimaan" eli bilettämään/tanssimaan minun kanssani kahdestaan...Mitä mieltä on av-raati?
kerrohan ap, mistä teidän 5v nauttisi teidän kahden risteilystä??? Ruokailusta, juomisesta, tanssimisesta, kaupassa käynnistä? Vai oletteko miehen kanssa menossa pallomereen, josta 5v taatusti nauttisi...
ja silloin oli rahat aika tiukilla niin ei päästy lähtemään.
Joten aivan varmasti olisi haltioissaan.Pitää varmaan vielä keskustella aiheesta miehen kanssa.
Sun miehesi haluaa viettää kahdenkeskistä aikaa sinun kanssasi, sinun jota hän vaimonaan rakastaa. Hankalaa se on olla kahden jos lapsi on mukana.
Ymmärrän miestäsi täysin.
Miehestäsi selvästi tuntuu, että hän kaipaa aikaa sinun kanssasi kahdestaan.
Eikö hänen toiveensa ole sinulle ollenkaan tärkeä? Kyllä siitä parisuhteestakin täytyy huolta pitää. Lapsi ehtii laivalle kyllä myöhemminkin vaikka kymmeniä kertoja.
Niinpä, mä en todellakaan veis lasta tallinnan enkä ruotsinlaivalle ellei oo joku lasten teema risteilyllä(niissäkin tosin känniläisiä vilisee).
Varsinkin viikonloppuisin se on kaikkea muuta kuin lasten paikka.