Mies haluaisi lähteä mun kanssa kahdestaan laivalle, ei lasta mukaan!
Joo tiedän, kuulostaa ihan tyhmältä ja olen ihan tyhmä korppu akka kun en halua lähteä kaksin.
Mutta lapsemme on 5 vuotias ja hän ei koskaan ole ollut laivalla. Mun mielestä tuntuis KAUHEALTA jättää lapsi ulkopuolella asiasta josta lapsi nauttisi eniten.
Mies valittaa yhteisen ajan puutteesta, vaikka kyllä me jonkin verran saadaan asioita tehdä ihan kaksinkin.
Haluaisi lähteä " juhlimaan" eli bilettämään/tanssimaan minun kanssani kahdestaan...
Mitä mieltä on av-raati?
Kommentit (73)
mulle tulisi liian huono omatunto..kattoisin vaan kaikkia onnellisia lapsia leikkimässä ja miettisin miten oma tyttö nauttisi tuolla olla ja leikkiä.
En vaan pysty..
Tiedän ettei se ole mitään parisuhde-aikaa mutta...
AP
tekisin kaksi reissua erikseen. Lapsille on laivalla paljon hauskaa tekemistä, mutta parisuhdetta ei sellaisella reissulla paljon hoideta :/
Kannattaa ehdottomasti ottaa miehen toive huomioon, parisuhteen hoitaminen ja kaksin vietetyn ajan merkitys on oikeasti iso - varsinkin silloin jos toinen sitä oikein erikseen osaa toivoa.
Mulle on kanssa vaikeaa jättää lapsi hoitoon ja itse lähteä juhlimaan (en itse kaipaa moista ollenkaan ja nautin perheen kesken vietetystä ajasta), mutta tiedän kaksin vietetyn ajan olevan miehelle tosi tärkeä juttu ja oikeasti mulle ja meidän suhteelle hyväksi, niin mielelläni jo niin teenkin.
5v on jo sen verran iso, että pärjää hyvin hoidossa sen risteilyn ajan ja varmasti nauttiikin siitä, että saa kyläillä ilman vanhempia jossain.
Säälittävä tekosyy olla lähtemättä.
Lapsen kanssa voitte lähteä muumi-risteilylle kesällä.
oletteko olleet miehen kanssa missään kahdestaan?
Sopisiko joku kylpyläreissu miehen kanssa paremmin? Tai lapsi yöhoitoon ja te hyvään ravintolaan ja sitten yökerhoon, jos mies haluaa "bilettää"? Vai eikö mikään käy?
Jos mies haluaa nimenomaan laivalle, niin yrittäisin kyllä tämän kerran tehdä hänen mielikseen. Lapsi ei mummolassa todellakaan tiedä, mistä jää paitsi, ongelma on sinun pääsi sisällä.
mulle tulisi liian huono omatunto..kattoisin vaan kaikkia onnellisia lapsia leikkimässä ja miettisin miten oma tyttö nauttisi tuolla olla ja leikkiä.
En vaan pysty..
Tiedän ettei se ole mitään parisuhde-aikaa mutta...AP
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä.
Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
että se on asia mistä hän nauttisi eniten?
Kuule ap, ihanaa on, että olet omistautunut äiti. Mutta sen lisäksi olet myös nainen ja vaimo. Jos kaikkiin miehesi ehdotuksiin suhtaudut samalla lailla, niin kohta olet yh.
Taitaisi tehdä sinullekin ihan hyvää päästä vähän irti äitiydestä ja lapsestasi, niin rakas kuin hän onkin.
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä.
Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
Meillä kolme lasta, ja 25 yhteistä vuotta. Ja ihanaa päästä välillä irti perheestä.
mene nyt nauttimaan sen miehesi kanssa yhteisestä ajasta, rentoutukaa kunnolla ja menkää sitten myöhemmin koko perhe jonnekin :)
Hyvä, jos teillä noin.
Ap:n tapaus on toisenlainen. Onko se niin kauheaa, jos hänen miehensä haluaa kahdenkeskistä aikaa vaimonsa kanssa kerran viidessä vuodessa?
Ap, niinkuin sulle on jo sanottu, lapsesi ei jää kaipaamaan mitään sellaista, mistä hän ei tiedä.
Asiasta toiseen. Ihmettelen aina tätä parisuhteen hoitovimmaa
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä.Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
Perhe on yksikkö, johon kuuluu teillä isä, äiti ja lapsi. Miksi isän ja äidin pitäisi jotenkin erikseen olla kahdestaan, jotta perhe voisi paremmin?
Me lähdetään tammikuussa tukholman risteilylle 2 päiväksi ihan kahdestaan ja 3 v jää mummolle vaikka tyttö laivoista tykkääkin.
Saa tuliaisia sitten.
Käydään toisen kerran laivalla sitten lapsen kanssa, otetaan vaikka lasten teemaristeily.
Kyllä se parisuhdeaika on tärkeää! Olisi hirveää tyrmätä kaikki miehen ehdotukset tuolla lailla, mieti miestäsikin!
Meidän lapsi on hoidossa n. 2-3 kk välein. Joten ei usein ja usein lapsi haluaa sinne mummolaan itse.
Kyllä sitä kahdestaan on välillä kiva käydä.
Sen kun ootte perheellä joka paikassa, mutta kaikki ei halua toimia niin.
Me lähdetään miehen kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja lapset jää anopin kanssa. Eikä oo mitään ongelmaa, viime pääsiäisenä oltiin koko perheellä.
Niillä parisuhdereissuilla käydään hehkuttamassa hyvää suhdetta. Jos ei ole mitä hehkuttaa, ei tietysti tulekaan tarvetta millekään kahdenkeskiselle. Jotkuthan jopa rakastelevat huoneessa, jossa nukkuu lapsi - ihan hiljaa hissutellen vain.
Ne, joilla kaikki on aina ihan hyvin, joiden ei tarvitse suhdetta hoitaa, ovat niitä, jotka huomaavat eräänä päivänä, että puoliso on hoidellut itselleen toisen, vielä mukavamman suhteen. Tsemppiä!
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä. Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
Kyllähän sieltä joku bilekaveri/tanssitettava löytyy.
minun vanhempani lähtivät Ruotsin-laivalle. En minä edes tajunnut, että he nimenomaan laivalle lähtivät, minulle sanottiin vain, että he ovat reissussa yön yli. En edes muistaisi koko asiaa, ellei minun albumissani olisi valokuvia äidistä laivan kannella. Muistan kyllä, että hoitajakseni tuli lempitätini, joka ei ollut koskaan ollut meillä lapsenvahtina (vanhempani eivät koskaan käyneet missään eikä tarvittu lapsenvahtia), ja se oli ihan huippukivaa pelata hänen kanssaan kaikkia lautapelejä.
Myöhemmin kyllä pääsin sitten itsekin laivalle vielä monet monituiset kerrat. En kyllä koskaan ole oikein pitänyt haisevista, ahtaista, jotenkin likaisista laivoista. Ainoa kiva asia oli, että sai pelata rahapelejä, yksikätistä rosvoa (sitä varten säästettiin pitkän aikaa etukäteen kolikoita), mutta nykyisinhän sekin on kielletty alaikäisiltä.
Nykyisin minua ei kyllä saisi kirveelläkään laivalle katsomaan känniläisiä ja syömään pahaa ruokaa, paitsi jos kyse on pitemmälle matkalle lähdöstä ja pakollisesta meren ylityksestä.
ja sitten kahdestaan vaikka johonkin kylpylään.
Laivalla nyt riitä aikuisille muutenkaan tekemistä. Tai ainakin itse hypin pitkin kiulun seiniä alta aikayksikön, kun ei ole muuta tekemistä kuin syödä ja juoda ja ostaa kilo karkkia tax freesta. Kyllä ne on lapsille suunnattuja noi tallinnan ja ruotsin laivat anyway.
Voisi kyllä kuvitella juuri päinvastoin, kun ajattelee sitä känniläisten määrää...
muutaman vuoden liiton jälkeen. Juuri siksi kun ei ole arjensietokykyä.
Hyvän suhteen pohja on juuri arjensietokyky. Suhde ei kestä jos sitä pitää yllä keinotekoinen parisuhteen hoito.
Toinen asia tietenkin on, että jos ottaa lyhytjänteisen ja kypsymättömän miehen, joka ei kestä lapsiperheen arkea ja menee heti pettämään jos ei saa viedä vaimoaan vähän väliä kahdestaan parisuhdelomalle. Mutta sellainen ei olekaan mies vaan aikuiseksi kasvanut Peter Pan.
Niillä parisuhdereissuilla käydään hehkuttamassa hyvää suhdetta. Jos ei ole mitä hehkuttaa, ei tietysti tulekaan tarvetta millekään kahdenkeskiselle. Jotkuthan jopa rakastelevat huoneessa, jossa nukkuu lapsi - ihan hiljaa hissutellen vain.
Ne, joilla kaikki on aina ihan hyvin, joiden ei tarvitse suhdetta hoitaa, ovat niitä, jotka huomaavat eräänä päivänä, että puoliso on hoidellut itselleen toisen, vielä mukavamman suhteen. Tsemppiä!
Meillä on monta lasta ja ei ole ollut koskaan lapsenvahteja. Naimisissa olemme olleet silti 22 vuotta ja hyvin menee vieläkin. Vaikka sitä parisuhdetta ei ole laivoilla erikseen hoidetukaan. Perheenä olemme kulkeneet ja nauttineet arjen pienistä hetkistä. Kumma vain kun tuntuu, että eniten tulee eroja juuri niille, jotka hoidattaa jatkuvasti lapsia mummoloissa ja laukkaa hoitamassa parisuhdettaan. Mahtaa olla tosiaan heikoissa kantimissa suhteet kun niitä pitää koko ajan hoitaa.
jos menette jonnekkin pallomereen tai päiväkylpylään. Laivalle miehenkanssa parisuhdetta hoitamaan.