Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviytyä tällaisen ihmisen seurassa?

Vierailija
27.11.2012 |

Jonka seurassa joutuu jatkuvasti olemaan varpaillaan ja miettimään sanomisiaan, ettei vain mitenkään loukkaisi/suututtaisi/ärsyttäisi häntä.

Siltikin hän saattaa ärsyyntyä jostain, vaikka vain siitä, että olen iloinen :(

Kuitenkin hän kokee oikeudekseen arvostella minua ja lastenkasvatustani hyvin suorasanaisesti.

Arvostelee myös henkilökohtaisia elämänvalintojani, jotka eivät todellakaan kuulu hänelle. Ja olen monesti joutunut perustelemaan hänelle valintojani. esim. miksi en nyt raskausaikana halua ottaa tippaakaan alkoholia. Ja sen jälkeen loukkaantuu, vaikka en millään tavalla arvostele hänen valintaansa ottaa se yksi. Eli jos en toimi kuten hän niin loukkaantuu.

Ja tämä nyt oli vain yksi esimerkki niiden monien monien joukossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos onkin, onko sun ihan pakko välittää siitä, jos hän ärsyyntyy tai loukkaantuu?

Vierailija
2/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos onkin, onko sun ihan pakko välittää siitä, jos hän ärsyyntyy tai loukkaantuu?

Kun meidän on tavallaan hieman pakko tulla toistemme kanssa toimeen. Ja pidän häntä vielä jollain tavalla siltikin ystävänä ja hän kai minua. Vaikka hänen kanssaan ei ole helppoa.

Lisäksi hän saattaa valittaa minusta yhteisille ystävillemme jos olen kylmä tai välinpitämätön tai sanon mielipiteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hän sitten sulle kuka tahansa. Ei sun vaan ole. Jää tilaa muulle kun alat valita missä seurassa aikaasi vietät ja missä et.

Vierailija
4/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä vaan niellä hiljaa tuommoista ja alkaa varoa sanomisiaan. Sanot mitä haluat, ja jos toinen alkaa vängätä, vänkäät takaisin.

Jos vaikka alkaa arvostella lastenkasvatustasi, sanot että kasvatat omien arvojesi mukaan, eikä se kuulu muille. Tai että elät omaa elämääsi omien valintojesi mukaan etkä ota vastaan siitä palautetta. Eli nyt vaan tiukasti laitat sille ihmiselle rajat etkä vaan hiljaa kuuntele ja kärsi.

Jos se on oikein paha tapaus, se voi suuttua niin paljon että laittaa sinuun välit poikki kun alat pitää puolesi. Mutta mitä sitten, se on hänen valintansa ja häpeänsä. Todennäköisimmin ei laita välejä poikki kuitenkaan edes, ja alkusuuttumuksen jälkeen voi rauhoittua.

Vierailija
5/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hän sitten sulle kuka tahansa. Ei sun vaan ole. Jää tilaa muulle kun alat valita missä seurassa aikaasi vietät ja missä et.

Vierailija
6/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karavaani kulkee vaikka koirat haukkuukin, eiks niin. Ja tietynlainen vapaus siintää siellä missä et ole noin ulkoaohjautuva. Sano sille kunnolla takaisin ja kävele tyynesti pois. Älä jää kyselemään tuliko henkinen pipi ja paha mieli, kun itsehän hän louskutuksellaan sai just sen mitä tilasi.

Vierailija
7/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla tämä alussa kuvailemani ihminen. Sillä hän ei tunnu näkevän sitä millainen hän on ja kuinka käyttäytyy toisia kohtaan. Tätä käyttäytymistä on jatkunut jo niin monia vuosia, että ihmetyttää, eikö ihminen kypsy ollenkaan? Ilmeisesti ylpeydeltään ei kykene näkemään puutteitaan ja yrittää muuttua.

Vierailija
8/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa se olisikin niin helppoa..

Niihinkin voi laittaa välit poikki, itse en ole 12 vuoteen ollut tekemisissä, ja elämä on paljon parempaa.

Jos se on työkaveri, niin sitten et voi toki olla näkemättä koskaan, mutta voit vältellä menemästä esim. samaan aikaan syömään tai kahville ja kommunikoida vain sähköpostilla, ja tiukasti työasiaa.

Vierailija
9/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän olisi tärkeämpi kuin sinä? Miksi kaiken pitäisi mennä hänen tarpeidensa mukaan?

Olet vaan oma itsesi ekä ota vastuuta toisen ihmisen tunteista. Loukkaantukoon, jos loukkaantuu. Tiedän tuon ihmistyypin. Kyse on toisten ihmisten hallitsemisesta ja marttyyriudesta. Yöks.

Vierailija
10/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla tämä alussa kuvailemani ihminen. Sillä hän ei tunnu näkevän sitä millainen hän on ja kuinka käyttäytyy toisia kohtaan. Tätä käyttäytymistä on jatkunut jo niin monia vuosia, että ihmetyttää, eikö ihminen kypsy ollenkaan? Ilmeisesti ylpeydeltään ei kykene näkemään puutteitaan ja yrittää muuttua.

ettei kukaan laita hänelle hanttiin ja toimi hänen peilinään.

Vierailija
11/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa se olisikin niin helppoa..

Niihinkin voi laittaa välit poikki, itse en ole 12 vuoteen ollut tekemisissä, ja elämä on paljon parempaa.

Jos se on työkaveri, niin sitten et voi toki olla näkemättä koskaan, mutta voit vältellä menemästä esim. samaan aikaan syömään tai kahville ja kommunikoida vain sähköpostilla, ja tiukasti työasiaa.

onneksi anoppini on ihana. T ap

Vierailija
12/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän olisi tärkeämpi kuin sinä? Miksi kaiken pitäisi mennä hänen tarpeidensa mukaan?

Olet vaan oma itsesi ekä ota vastuuta toisen ihmisen tunteista. Loukkaantukoon, jos loukkaantuu. Tiedän tuon ihmistyypin. Kyse on toisten ihmisten hallitsemisesta ja marttyyriudesta. Yöks.

Mistä voisin saada lisätietoa tällaisesta ihmistyypistä? Onko tuo sairaus/persoonallisuushäiriö t ap

Vierailija
13/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan laita hänelle hanttiin ja toimi hänen peilinään.

Olen kyllä kokeillut laittaa hanttiin, mutta tuntuu ettei paljon ole hyödyttänyt.

Vierailija
14/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi välttää häntä kokonaan, ole ulkokultainen, kehu, imartele, teeskentele olevasi fani. Ja pidä oma persoonasi, tekemisesi mahdollisimman kaukana hänestä.

En usko, että peilaaminen auttaa, jos henkilö on oikeasti todella vinoutunut, päinvastoin. Tuollaiset ovat vaarallisia vihollisia. Parempi olla mielinkielin ne hetket, kun on pakko ja todellakin erottaa tuo ihminen kaikesta itsellesi tärkeästä.

Vierailija
15/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hänellä on narsistisia piirteitä. Yritän vältellä ja pitää välimatkaa, mutta siitäkin hän loukkaantuu. Kirjoittaa kalenteriin ylös aikaisemmat tapaamiset ja syyllistää niiden harvuudella.

Vierailija
16/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisiltä työkavereiltani... voi olla myös pomotyyppiä. jos työkaveri, niin tilanne hankala, joku antoi hyvät ohjeet aiemmin ketjussa siihen. jos ei auta niin sitten pomon kautta tilanteen selvitystä.

komppaan tuota asiallista rajaamista. "tuo on sinun mielipiteesi, mutta minä toimin näin". "en pidä siitä että sanot/teet niin ja niin". "se on minun asiani eikä se kuulu sinulle" jne. älä huuda, älä hauku, älä käytä rumaa kieltä. älä tee mitään sellaista jota sinun pitäisi myöhemmin pyytää anteeksi. niin hän ei saa aseita sinua vastaan, että olisit ollut törkeä hänelle.

itse aloin rajaamaan siskoa, kohteliaasti, jämäkästi, asiallisesti. on laittanut välit poikki moneen kertaan eri pituisiksi ajoiksi. tällä hetkelläkin välit poikki. tavallaan kaipaan häntä, mutta toisaalta elämä helpompaa näin.

kuvaamallasi henkilöllä voi olla pershäiriö. vaikka ei olisikaan diagnoosiksi asti niin lievätkin esim juuri narsistisen häiriön piirteet tekevät ihmisestä tosi hankalan ja epämiellyttävän.

Vierailija
17/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä vinkki tuo, että älä kerro henkkoht asioitasi, pysy etäällä sopivasti, pidä keskustelunaiheet tavallisina. voi tietysti suuttua siitäkin, ettet enää uskoudu hänelle :) näin siskoni teki. ja juuri syytti tapaamisten harvuudesta, tai jos tapasimme, niin ei riittävän kauaa tai en jäänyt yöksi.

Vierailija
18/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi välttää häntä kokonaan, ole ulkokultainen, kehu, imartele, teeskentele olevasi fani. Ja pidä oma persoonasi, tekemisesi mahdollisimman kaukana hänestä.

En usko, että peilaaminen auttaa, jos henkilö on oikeasti todella vinoutunut, päinvastoin. Tuollaiset ovat vaarallisia vihollisia. Parempi olla mielinkielin ne hetket, kun on pakko ja todellakin erottaa tuo ihminen kaikesta itsellesi tärkeästä.

Ne hetket kun on tekemisissä. Inhottaa kuitenkin olla ulkokultainen ja se ettei voi olla oma itsensä! T ap

Vierailija
19/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo ihmiset ovat vaarallisia." Ei niiden perseitä tarvitse sentään alkaa nuolla ja esittää mitään että no voi kiitos kiitos taas tästäkin upeasta neuvostasi kun auliisti kerrot mitenkä minun tulee elää, hoitaa kotini, parisuhteeni, perheeni, ruman tukkani, auton öljyt sekä muuttaa oikeastaan ihan kaikki muuksi mitä minussa on. Ei noin. Seuraavan kerran kun se natina alkaa niin hyökkää heti kiinni. Sivistyneesti. Tartu vimmalla siihen mitä hän ilman erittäin hyvää syytä taas kerran kritisoi ja vähät välitä vaikka olisi ketä kuulemassa.

Ne kenellä on aivot hartioiden päällä ja jotka eivät ole ihan sosiaalisen paineen heiteltävissä ilman omaa tervettä harkintaa kyllä tajuat homman jujun ja itse asiassa arvostavat siinä sinua. Jos sekään nyt niin oleellista on.

Vierailija
20/20 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hänellä on narsistisia piirteitä. Yritän vältellä ja pitää välimatkaa, mutta siitäkin hän loukkaantuu. Kirjoittaa kalenteriin ylös aikaisemmat tapaamiset ja syyllistää niiden harvuudella.

No en tiedä laittaako kalenteriin :) mutta loukkaantuu ja syyllistää jos pidän välimatkaa tai kuulee että olen kyläillyt jonkun muun luona. On siis omistushaluinenkin. Eikä ole tosiaan kovin nuori enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän