Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritelkää kotiäiti

Vierailija
27.11.2012 |

Mikä siis on mielestänne kotiäiti?

Minusta kotiäiti on se, joka jää kotiin hoitovapaan jälkeen hoitamaan lapsiaan kun ei enää tule kotihoidontukea. Ja siis ei ole työttömyyskortistossa.

Äitiylomalla oleva ei ole kotiäiti, eikä hoitovapaalla oleva. Näin minun mielestä.

Ihmettelen kun tuntuu, että kaikki työttömät äiditkin lasketaan kotiäideiksi. Hehän ovat työttömiä työnhakijoita. Ja hoitovapaalla oleva on hoitovapaalla työstään tai työvoimatoimiston kirjoilta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin työttömäksi, koska se kuulostaa paremmalta. Vaikka totuus ehkä olisi se, että kotiäiti menisi töihin jos saisi töitä.

Vierailija
2/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitovapaalla, ja lapsia on 4, kolme koululaista ja yksi 2v mun kanssa päivät kotona. Koen todellakin olevani kotiäiti, vaikka sinun määritelmäsi mukaan en sitä ole, koska olen hoitovapaalla. Teen kaikki kotityöt, autan läksyissä, kuskaan harrastuksiin, käyn kaupassa jne. Tää on mun duuni, vaikka samalla onkin nautinnollisen leppoisaa aikaa ilman työelämän paineita. Miehen duuni on sitten tuoda palkka kotiin. Molemmat hoitaa oman osansa koko paletin pyörittämiseksi.

Miksi tätä asiaa edes pitää määritellä? En mäkään koe kotiäidiksi vauvansa kanssa äitiyslomalla olevaa ja samalla esikoisen tarhaan vievää äitiä, joka kahvittelee kavereidensa kanssa päivät pitkät ja kodin siivoo siivooja, mutta mulle aivan sama jos itse sellaiseksi itsensä kokee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ollaan äitiysvapaalaisia, sitten hoitovapaalaisia ja sen jälkeen kotiäitejä, jos ei olla työkkärissä listoilla. Kun lapset menevät kouluun eikä edelleenkään olla työkkärissä eikä töissä, ollaan kotirouvia.

Vierailija
4/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitovapaalla, ja lapsia on 4, kolme koululaista ja yksi 2v mun kanssa päivät kotona. Koen todellakin olevani kotiäiti, vaikka sinun määritelmäsi mukaan en sitä ole, koska olen hoitovapaalla. Teen kaikki kotityöt, autan läksyissä, kuskaan harrastuksiin, käyn kaupassa jne. Tää on mun duuni, vaikka samalla onkin nautinnollisen leppoisaa aikaa ilman työelämän paineita. Miehen duuni on sitten tuoda palkka kotiin. Molemmat hoitaa oman osansa koko paletin pyörittämiseksi.

Miksi tätä asiaa edes pitää määritellä? En mäkään koe kotiäidiksi vauvansa kanssa äitiyslomalla olevaa ja samalla esikoisen tarhaan vievää äitiä, joka kahvittelee kavereidensa kanssa päivät pitkät ja kodin siivoo siivooja, mutta mulle aivan sama jos itse sellaiseksi itsensä kokee.

Samaa mieltä!

Itse olen kotona lasten kanssa hoitovapaan päätyttyä pari kk sitten. Olen siis kotiäiti mielestänne nyt, eikö? no entäs kun kohta syntyy kolmonen ja äitiysloma alkaa? en ole enää kotiäiti? Hommat kuitenkin ihan samat ja yksi vauva lisää. Mikä logiikka tässä on, ja tosiaan miksi edes pitää määritellä?

Vierailija
5/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin on kotiäiti. Minä olen kotona koska olen pienten lasten äiti. Päiväni täyttyvät lastenhoidosta, se on se mitä juuri nyt teen elämässä. Totta kai olen silloin kotiäiti, vaikka virallisesti olen hoitovapaalla.

Vierailija
6/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitovapaan jälkeen ei huvita ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, on kotiäiti? Eikö kaikkien työttömien tulisi kuitenkin ilmoittautua työkkäriin? No en tajunnut, aivan sama.

Vierailija
7/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitovapaan jälkeen ei huvita ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, on kotiäiti? Eikö kaikkien työttömien tulisi kuitenkin ilmoittautua työkkäriin? No en tajunnut, aivan sama.

Miksi ihmeessä kotiäidin tartteis?

Vierailija
8/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä saa mitään liiton ym.rahoja. Eli minun mielestä tässä tilaanteessa olen "kotiäiti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän