Mitä ajattelet kiitos-paitaa käyttävästä?
Mitä ajattelet kiitos 1939-1945 -paitaa käyttävästä henkilöstä? itsellä tulee lähinnä assosiaatio, että veteraaneja "muistava" henkilö on ostanut Aasiassa tehdyn paidan Tallinnan Merekeskuksesta. Puhdas juntti siis.
Kommentit (87)
Esim. moni pitää skinheadeja automaattisesti rasisteina, vaikka noin ei todellakaan ole. Tuonkin aatteen juuret ovat jossain ihan muualla kuin rasismissa, ja edelleen on paljon skinheadeja jotka tekevät työtä rasismia VASTAAN. Minusta on mukavaa aina vähän tuulettaa ihmisten enakkoluuloja. Moni pitää goottia saatanapalvojana jne. mikä on usein väärin. Tekisi melkein mieli ostaa tuollaien kiitos-paita ja käyttää sitä, ihan vain siksi että saisi vähän ihmisten luutuneita käsityksiä muuttumaan. Olisi hienoa kun ihmiset eivät katsoisi ulkokuorta, vaan sisintä ja vasta sitten päättävät millainen ihminen on. Tiedän esim. hyvin varakkaan ihmisen, joka aina menee tekemään ns. "isoja kauppoa" (autot, asunnot, isommat hankinnat kotiin ym.) kamalissa rytkyissä. Monesti saa katseita nenän vartta pitkin, mutta on kertonut että sitten kun joku tulee palvelemaan on palvelu hyvään, koska henkilö ei katso kuorta vaan ottaa ihmisen ihmisenä vastaan. Kyllä, tuo henkilö on tietynlainen idoli, lapsesta saakka vaikuttanut tapaani ajatella. Ja tuosta on apua ollut, teininä kun olin töissä yhdessä putiikissa huomasi että usein niillä "koreimmilla" ei niin paljoa ollutkaan rahaa mitä "harmaavarpusilla". Kun tietää kuka on voi pukeutua ihan mihin tahansa vaatteeseen ja olla OMA ITSENSÄ. Ja kun tuon tietää, ei tarvitse ketään tuomita tai tehdä kenestäkään mitään syväluotaavia analyyseja yhden t-paidan perusteella.
Totta, samaa olen huomannut usein mm. viherhippeinä pitämistäni ihmisistä tai vastaavasti rasistiksi luulemistani ihmisistä; siksi en enää jaksa/viitsi lähteä tällaiseen yleistykseen vaan päinvastoin ärsyttää tuollainen suvaitsemattomuus. Tosin, ap:hän jo tunnustikin olevansa suvaitsematon.
Ei kannata jotain Kiitos-paitaa pitäviä ihmisiä edes halveksua etukäteen, kun ei tunne koko ihmistä.
Mitäs helvettiä sä tässä "turhassa" ketjussa sitten vingut ja kitiset?
Ärsyttää suvaitsemattomat, yhden totuuden ihmiset.
Mä näin ekaa kertaa elämässäni niitä itseasiassa eckerö linen risteilyllä tallinnassa... ihmettelin että mikäs se tämä villitys on.. ei kyllä kelläjkään tuttavalla sellaist ooo
Rasistipropaganda-aloitelmallaan suvaitsevaksi itseään nostava Ap onkin saanut täällä kunnolla jauhot suuhunsa ja huomannut itse olevansa suvaitsematon.
Mutta senhän tietää kaikki näistä saman kaltaisista.... suvaitsemattomista.
Rasistipropaganda-aloitelmallaan suvaitsevaksi itseään nostava Ap onkin saanut täällä kunnolla jauhot suuhunsa ja huomannut itse olevansa suvaitsematon.
Aivan yhtä jollei jopa enemmän on suvaitsematonta tuomita ihminen YHDEN VAATTEEN perusteella, kuin ihonvärin perusteella.
Aivan yhtä jollei jopa enemmän on suvaitsematonta tuomita ihminen YHDEN VAATTEEN perusteella, kuin ihonvärin perusteella.
Jos jollakin ihmisellä on tietynlainen paita, hän vetää siitä johtopäätöksiä aina musiikkimakuun saakka. Ellei kyse ole Mamban bändipaidasta, en lähtisi tuollaisia päätelmiä tekemään... No kukin tavallaan. Mielenkiintoista olisi tietää mitä nro. 11 itse pukee päälleen, ja mitä hän pukeutumisellaan viestii?
Entä miten nro. 11 suhtautuu kaltaisiini ihmisiin, joilla on päivästä riippuen ties mitä päällä? Kesken pihatöiden saatan hakea lapsen harrastuksesta rönttävaatteissa, työssä vaatetus asiallinen ja toisinaan iltapukua vaativia tilaisuuksia. Arkena mennään farkuissa ja huppareissa. Mielikuvasi minusta muodostuisi siis sen mukaan, missä hetkessä näet minut, mielenkiintoista.
Arkena mennään farkuissa ja huppareissa.
paidan viesti tuntuu olevan: "Katsokaa! MINÄ arvostan veteraaneja. MINÄ olen hyvä ja itsenäistä isänmaata arvostava ihminen". (Kyllä, vastaavia "hyvän ihmisen" t-paitoja on muitakin, muttei nyt siitä tässä yhteydessä enempää.)
Tuollainen paita oli muuten päällä silläkin hölmöllä rasistilla - kyllä, todellakin rasistilla - joka tuossa yhtenä aamuna ei antanut tummaihoisen pikkupojan (ehkä n. 8-vuotias) istua viereensä raitiovaunussa, sillä "munhan viereen ei mitkään neekerit istu".
Summa summarum: ainakin täällä Helsingissä kyseistä paitaa näkee lähinnä noiden isäm maan ystävien päällä. Ei hyvä.
Tuollainen paita oli muuten päällä silläkin hölmöllä rasistilla - kyllä, todellakin rasistilla - joka tuossa yhtenä aamuna ei antanut tummaihoisen pikkupojan (ehkä n. 8-vuotias) istua viereensä raitiovaunussa, sillä "munhan viereen ei mitkään neekerit istu".
Mitkähän paidat on päällä mamuilla jotka raiskaa naisia puistoissa ja kähveltää matkustajien lompakoita stadin rautatieasemalla?
Nyt selvittämään äkkiä ja leimaamaan kaikki vaikka punaisen H&M:n -paidan käyttäjät raiskaajiksi ja varkaiksi.
Joskus näkee myös Hizbollah- ja Ghe Guevara -paitoja väellä höystettynä jollain Arafat-huivilla; mene moittimaan moisia terrorismin ja kommarien kannattajia.
Hoh hoijaa, minkähän paidan uskaltaisi vetää huomenna päälle ettei mielensäpahoittajat vedä nyt mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
kun joku rauhantyötä edistävä suomalainen ikoni (vaikka Katri Helena) laittaisi tuon paidan päälleen. Sanoma voisi olla: "Älä tuomitse ketään".
On kamalaa miten suvatsemattomia suomalaiset ovat! Ja pahinta on se, että yleensä ne ihmiset jotka kuvittelevat olevansa niitä suvaitsevaisimpia ovatkin kaikkein ahdasmielisimpiä.
Suvaitaan ja rakastetaan kaikkia, mutta ei sentään mitään juntteja, rasisteja, juoppoja, työttömiä, tai muita ketkä ei ole niinkun mä! Aika sairas lähtöasetelma.
Jokaisessa meissä on omat vikamme ja myös ne huonot puolet. On myös aika jännä, että täällä nk. suvaitsevaiset älähtävät jos joku sanoo ettei halua n**kereitä Suomeen kun ne vaan raiskaa --> huutoa ja valitusta siitä kuinka ei saa tuomita koko porukkaa yhden idiootin mukaan. Mutta kappas kun yksi idiootti on ilkeä lapselle ratikassa, voidaan tätä käyttää perusteena tuomita kaikki Kiitos-paitaiset samanlaisiksi ihmisiksi.
Kannattaa vähän katsoa peiliin.
Kaunis ajatushan tuo on, mutta ostaisivat mieluummin niitä mottimerkkejä tms., jos oikeesti haluavat kiittää ja auttaa veteraaneja.
Mitkähän paidat on päällä mamuilla jotka raiskaa naisia puistoissa ja kähveltää matkustajien lompakoita stadin rautatieasemalla?
Nyt selvittämään äkkiä ja leimaamaan kaikki vaikka punaisen H&M:n -paidan käyttäjät raiskaajiksi ja varkaiksi.
Joskus näkee myös Hizbollah- ja Ghe Guevara -paitoja väellä höystettynä jollain Arafat-huivilla; mene moittimaan moisia terrorismin ja kommarien kannattajia.
Hoh hoijaa, minkähän paidan uskaltaisi vetää huomenna päälle ettei mielensäpahoittajat vedä nyt mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Ketjun aihe on "Mitä ajattelet kiitos-paitaa käyttävästä?" ja minä siis kerroin, minkälaisia mielikuvia itselläni nousee päähän tuollaisen paidan nähdessäni.
Vaatteet (ja ulkonäkö yleisemminkin) nyt vaan aina synnyttävät erilaisia mielikuvia käyttäjästään - osuvat ne sitten oikeaan tai eivät. Koska itse olen törmännyt useampaankin rasistisia juttuja laukovaan henkilöön, jolla on ollut tuollainen kiitos-paita päällään, niin minulla tuo assosiaatio on niiden kohdalla "rasisti".
pieni lapsi sai kiukut niskaansa? ymmärrätkö idiootti? Mitä hemmettiä se lapsi on tehnyt väärin..
Puistattaa kaltaises hönöt.
kun joku rauhantyötä edistävä suomalainen ikoni (vaikka Katri Helena) laittaisi tuon paidan päälleen. Sanoma voisi olla: "Älä tuomitse ketään". On kamalaa miten suvatsemattomia suomalaiset ovat! Ja pahinta on se, että yleensä ne ihmiset jotka kuvittelevat olevansa niitä suvaitsevaisimpia ovatkin kaikkein ahdasmielisimpiä. Suvaitaan ja rakastetaan kaikkia, mutta ei sentään mitään juntteja, rasisteja, juoppoja, työttömiä, tai muita ketkä ei ole niinkun mä! Aika sairas lähtöasetelma. Jokaisessa meissä on omat vikamme ja myös ne huonot puolet. On myös aika jännä, että täällä nk. suvaitsevaiset älähtävät jos joku sanoo ettei halua n**kereitä Suomeen kun ne vaan raiskaa --> huutoa ja valitusta siitä kuinka ei saa tuomita koko porukkaa yhden idiootin mukaan. Mutta kappas kun yksi idiootti on ilkeä lapselle ratikassa, voidaan tätä käyttää perusteena tuomita kaikki Kiitos-paitaiset samanlaisiksi ihmisiksi. Kannattaa vähän katsoa peiliin.
Niin last season-porukkaa tuollaiset rasistimarssijat ja muut lipposlaiset. Naurakaamme heille hartaasti.
pieni lapsi sai kiukut niskaansa? ymmärrätkö idiootti? Mitä hemmettiä se lapsi on tehnyt väärin.. Puistattaa kaltaises hönöt.
Olen nähnyt muutaman kerran miten viherhipiltä ulkoisesti näyttävät ja ilmeisesti lapsettomuutta kannattavat naiset ja nuoret miehetkin ovat tiuskineet ihan suomalaisille lapsille esim. paikallisjunassa ja yleisotapahtumissa ja märisseet aatettaan.
Puistattaa kaltaises hönöt.
Mitä ajattelet kiitos 1939-1945 -paitaa käyttävästä henkilöstä? itsellä tulee lähinnä assosiaatio, että veteraaneja "muistava" henkilö on ostanut Aasiassa tehdyn paidan Tallinnan Merekeskuksesta. Puhdas juntti siis.
Perusjuntti. Ne sanoo näin, vaahto suupielestä valuen: "ilman heidän uhrauksiaan meillä ei olisi mitään ja heitä tulee kiittää ostamalla kaikkea krääsää, joiden tuotto muka menee veteraaneille, mutta tosiasiassa se menee niiden upporikkaissa säätiöissä olevien suojatyöpaikkojen ylläpitämiseen ja mannerheim ei ollut lahtari vaan suuri kansallissankari ja kaikki, jotka eivät pidä tällaista paitaa, ovat epäilyttäviä vihervasemmistolaisia kommarihomoja"
tämän kirjoittajan kanssa!
joka kuuntelee Yötä ja Mambaa, äänestää perussuomalaisia ja vihaa ulkomaalauksia poikkeuksetta (tuntematta yhtäkään ulkomaalaista, mutta naapurin Jonelle kävi kerran niin että neekeri pani sen tyttöystävää niin vittu vihataan kaikkia tummia).
Tällaisen ihmisen mielestä viinanjuominen joka perjantai (pullo kossuuuuuu jeeeeeee vittu oon kova) ja riidanhaastaminen kaupungilla on über coolia. Seuraavana aamuna kerrataan facebookissa toilailut ja mainostetaan et on "pakko vetää korjaussarjaa".
Yleensä tällaisen Kiitos-paita ihmisen yleissivistys on ala-aste tasoa ja jos kysytään vaikka koska suomi itsenäistyi niin vastaus on 1944.
Pakkoruotsihan on PERSEEESTÄ myös tällaisen ihmisen mielestä, sekä se ettei sossusta saa rahaa autontuunaukseen vaikka somaliperheelle annetaan kyllä rahaa (ruokaan).
Lienee sanomattakin selvää miten syvästi halveksun tällaisia ihmisiä.
sä tässä "turhassa" ketjussa sitten vingut ja kitiset?