Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kiitos-paitaa käyttävästä?

Vierailija
27.11.2012 |

Mitä ajattelet kiitos 1939-1945 -paitaa käyttävästä henkilöstä? itsellä tulee lähinnä assosiaatio, että veteraaneja "muistava" henkilö on ostanut Aasiassa tehdyn paidan Tallinnan Merekeskuksesta. Puhdas juntti siis.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletteko huomanneet, että ns. kiitospaidat käsitetään vähän eri lailla kaupungeissa ja maalla? Kaupungeissahan nuo on persuporukan ja moottoripyöräjengiläisten vetimiä, mutta maalla ihan normaaleja paitoja.

Yllättyin nimittäin itse, kun näin tällaisen serkkupojallani, jolla ei kyllä ole mitään skini- ym. yhteyksiä, vaan on ihan normaali, fiksukin nuorimies, joka vain sattuu asumaan hyvin pienellä kylällä. Ihan peruspaitana piti.

Vierailija
22/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaako Kiitos-paita?

Ei "ahista" (taidat olla itse juntti) eikä ahdista, kun ei sellaista ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista se että syvä halveksunta = vihaa sun mielestä. Onko sun mielestä noin muutenkin kaikki tunteet jaettavissa rakkauteen ja vihaan? Mitään muuta ei ole? Mustavalkoinen maailmankuvva sulla.

Itse halveksun jopa syvästi monia asioita. Vihani säästyy vain sen ansaitseville.

Vierailija
24/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaako Kiitos-paita?

Ei "ahista" (taidat olla itse juntti)

Sä olet varmaan niitä jotka meuhkaavat sanan vapaudesta ja media luku taidosta?

Vierailija
25/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonee enemmän susta kuin muista se että syvä halveksunta = vihaa sun mielestä. Onko sun mielestä noin muutenkin kaikki tunteet jaettavissa rakkauteen ja vihaan? Mitään muuta ei ole? Mustavalkoinen maailmankuvva sulla. Itse halveksun jopa syvästi monia asioita. Vihani säästyy vain sen ansaitseville.

Yhtä "lämpimiä" tunteita molemmat ja saat vain kallosi pimeäksi noilla.

Vierailija
26/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaikkea muuta kuin mitä olette luetelleet, ja voisin hankkia Kiitos-paidan jos sitä saisi naisten paitana.

Itselleni se paita edustaa kiitollisuutta, ylpeyttä ja kunnioitusta vielä elossa olevia veteraaneja kohtaan. Toisaalta annan myös rahaa sotaveteraanikeräyksiin, kuntoutan veteraaneja ja kuuntelen heidän tarinoitaan, joten Kiitos-paita ei ole ainoa tapa jolla kuvittelisin huomioivani veteraaneja.

Vierailija
27/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaikkea muuta kuin mitä olette luetelleet, ja voisin hankkia Kiitos-paidan jos sitä saisi naisten paitana.

Mutta saahan sitä :-o

Vai onko ne vaan loppuneet?

T-paitaa ainakin on ollut ladyfitinä.

Vierailija
28/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaako Kiitos-paita?

Ei "ahista" (taidat olla itse juntti)

Sä olet varmaan niitä jotka meuhkaavat sanan vapaudesta ja media luku taidosta?

Juntti.

Vierailija
29/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni se paita edustaa kiitollisuutta, ylpeyttä ja kunnioitusta vielä elossa olevia veteraaneja kohtaan. Toisaalta annan myös rahaa sotaveteraanikeräyksiin, kuntoutan veteraaneja ja kuuntelen heidän tarinoitaan, joten Kiitos-paita ei ole ainoa tapa jolla kuvittelisin huomioivani veteraaneja.

Vähän harmittaa, kun kiitospaidan maine on näin vedetty lokaan nationalistien pukimena. Ihan oikeasti, sitä ei vain kannata pitää, koska ihmiset vetävät sen kantajasta niin paljon negatiivisia johtopäätöksiä heti ensivaikutelman perusteella.

Itse arvostan nimittäin kanssa sotaveteraaneja yli kaiken ja lahjoitan keräykseen joka vuosi. Kyllä terveytensä minun vapauteni puolesta uhranneita ihmisiä pitää kunnioittaa, siitä ei vain pääse mihinkään.

Silti en voi pitää kiitospaitaa yllä mainituista syistä.

Vierailija
30/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että wt-jengi ostaa näitä piraattipaitoja Pattayalta..

Vierailija
31/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt paria ketjua lukiessani miten näin hyvää asiaa haukutaan niin paljon, mutta nyt selkeni moni asia.

Harmi, hyvä asia on pilattu.

-27-

Vierailija
32/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kiitos-paita jonka olen ostanut moottoripyörätapahtumasta, siksi, että tuotto menee veteraaneille. En ole yltiöisänmaallinen, ja paitaakin käytän vain remppapaitana, ei ole minun tyyliseni. Pääasia oli että tuo raha meni oikeaan paikkaan.

Hauskaa, miten tietynlaisen paidan pitäminen pelkästään, saa näin paljon kiehuntaa aikaan toisissa ihmisissä...

T. Erittäin suvaitsevainen bikernainen

Vierailija
33/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantamalla paitaa jolla korostaa tätä, antaa ymmärtää että olisi joitakin, jotka eivät arvostaisi

Vierailija
34/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän junttia, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Olen itsekin umpipatriootti ja todellinen fennomaani, mutta en ikinä laittaisi moista paitaa päälleni. Kunnioitusta voi osoittaa muillakin tavoilla.

Vierailija
35/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kiitos-paita jonka olen ostanut moottoripyörätapahtumasta, siksi, että tuotto menee veteraaneille. En ole yltiöisänmaallinen, ja paitaakin käytän vain remppapaitana, ei ole minun tyyliseni. Pääasia oli että tuo raha meni oikeaan paikkaan. Hauskaa, miten tietynlaisen paidan pitäminen pelkästään, saa näin paljon kiehuntaa aikaan toisissa ihmisissä... T. Erittäin suvaitsevainen bikernainen

Ap on näitä mielestään suvaitsevaisia, jotka vihaavat (=halveksivat) kaikkea mikä hiukankin poikkeaa hänen niin "suvaitsevasta" elämän kuvastaan. Voisinpa itsekin jopa ostaa tuollaisen ihan tukemisen vuoksi, mutta itseä ei kyllä häiritse muiden Kiitos-paidan esillä ole saatikka puolusuunta, musiikki jne.

Ap:llä on vain kohde, josta saa kivasti päänsä kireälle.

Vierailija
36/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon aiemman vastauksen siitä mitä mielikuvia Kiitos- paitaa käyttävästä tulee. Sorry jos osui ja upposi noin että pitää ihan meuhkata :D

Mä en vihaa ketään. Halveksun tiettyjä ihmistyyppejä enkä epäröi lainkaan sanoa että rasistit ovat syvän halveksuntani kohteita. Olen ehkä sitten suvaitsematon, mutta mun suvaitsevaisuus ei ylety rasisteihin eikä muihinkaan vastaavia luonnevikoja omaaviin ihmisiin. Surullista jos sulle viha ja halveksunta on yksi ja sama asia :(

Mä en sanonut että MIELIKUVANI on 100% totuus. Mutta mulle tulee mieleen tälläisiä junttipaitoja käyttävistä ihmisistä juurikin se mitä edellä kerroin.

Martti Servolla on muuten vastaava Kiitos paita, mutta vaan nuijasodasta. Sitä mäkin voisin käyttää.

Vierailija
37/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole heistä mitään mieltä! Pitäisikö?

Vierailija
38/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole heistä mitään mieltä! Pitäisikö?

Ei tietenkään tarvitse :)

Mutta jotenkin vaan tuonkin paidan idea meni joillain ohi, kun ostettiin se sieltä Tallinnan Sada-marketista piraattina. Eikös se alkuperäinen idea ole se, että tuotto menee veteraanien hyväksi? Enpä usko, että Tallinasta ostetuista paidoista menee mitään. Ja ollaan sitten niin isänmaallisia :D

Vierailija
39/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. moni pitää skinheadeja automaattisesti rasisteina, vaikka noin ei todellakaan ole. Tuonkin aatteen juuret ovat jossain ihan muualla kuin rasismissa, ja edelleen on paljon skinheadeja jotka tekevät työtä rasismia VASTAAN.

Minusta on mukavaa aina vähän tuulettaa ihmisten enakkoluuloja. Moni pitää goottia saatanapalvojana jne. mikä on usein väärin.

Tekisi melkein mieli ostaa tuollaien kiitos-paita ja käyttää sitä, ihan vain siksi että saisi vähän ihmisten luutuneita käsityksiä muuttumaan. Olisi hienoa kun ihmiset eivät katsoisi ulkokuorta, vaan sisintä ja vasta sitten päättävät millainen ihminen on.

Tiedän esim. hyvin varakkaan ihmisen, joka aina menee tekemään ns. "isoja kauppoa" (autot, asunnot, isommat hankinnat kotiin ym.) kamalissa rytkyissä. Monesti saa katseita nenän vartta pitkin, mutta on kertonut että sitten kun joku tulee palvelemaan on palvelu hyvään, koska henkilö ei katso kuorta vaan ottaa ihmisen ihmisenä vastaan.

Kyllä, tuo henkilö on tietynlainen idoli, lapsesta saakka vaikuttanut tapaani ajatella. Ja tuosta on apua ollut, teininä kun olin töissä yhdessä putiikissa huomasi että usein niillä "koreimmilla" ei niin paljoa ollutkaan rahaa mitä "harmaavarpusilla".

Kun tietää kuka on voi pukeutua ihan mihin tahansa vaatteeseen ja olla OMA ITSENSÄ.

Ja kun tuon tietää, ei tarvitse ketään tuomita tai tehdä kenestäkään mitään syväluotaavia analyyseja yhden t-paidan perusteella.

Vierailija
40/87 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä sitten suvaitsematon, mutta mun suvaitsevaisuus ei ylety rasisteihin eikä muihinkaan vastaavia luonnevikoja omaaviin ihmisiin. Surullista jos sulle viha ja halveksunta on yksi ja sama asia :(

Kyllä, suvaitsematon sinä oletkin, se tuli jo selville. On ihan nyanssi halveksiiko vai vihaako jotain, siitä on hyvin lyhyt kynnys molemmille puolille.

Ja "junttipaidasta" voi olla montaa mieltä, jos se paita niin "juntittaa" niin sitähän ei ole pakko julkisella paikalla pitää, pitää remppapaitana tmv. kuten muutamat jo kertoivat.

Ketju oli ihan turha yhden ihmisen itkupotkuraivari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi