Huomenna työhaastattelu, apua!
Haluan todella tämän paikan. Kysymys on toimistotyöstä ja olen tehnyt samaa työtä vähän eri tavalla jo vuosia. Työyhteisö kuitenkin vaihtuisi ja tietysti paikka joten siksi haluan vaihtaa.
Miten haastattelutilanteessa käyttäydytään niin että antaa itsestään parhaan mahdollisen kuvan?
Osaan pukeutua "toimistovaatteisiin" mutta miten vielä korostaisin vaatteilla tehokkuuttani ja asiallisuuttani?
Mitkä ovat tyypillisimmät kysymykset mitä voidaan kysyä ja mitä niihin kannattaa vastata ja mitä ei?
Mikä on pahin moka mitä voi tehdä?
Hakijoissa on muitakin päteviä, yksi lähes yhtä pätevä kuin minä. Miten erotun hänestä ja joukosta yleensä niin että jätän itsestäni parhaan mahdollisen vaikutelman?
Autathan naista mäessä, paikka on minulle ihanteellinen ja haluan sen todella!
Kommentit (5)
olet todella hermostunut haastattelun aikana, sano se suoraan, että sinua jännittää nyt tämä haastattelu, koska haluat tämän paikan todella, mutta älä ole liian epätoivoinen :) ota rennosti ja tsemppiä, hyvin se menee!!!
Olen todella kiinnostunut siitä paikasta joten kaikki apu on tarpeen. Tuo on hyvä vinkki tuo edellisen esimiehen arvostaminen, varsinkin kun se pitää vielä paikkansakin :)
Perehdyn vielä sen firman asioihin yksityiskohtaisemmin ja luotan sitten siihen, että olen juuri sitä mitä he haluavat. Tiedän omaavani juuri oikean koulutuksen ja kokemuksen, nyt täytyisi saada vielä heidätkin näkemään se :D
Kerro itsestäsi, sun vahvuudet ja heikkoudet, tavoitteet, miksi haluat ko. tehtävään
Lähes aina kysytään vahvuuksien lisäksi heikkouksia ja kehittymiskohteita, nämä kannattaa miettiä jo valmiiksi, sillä jokaisella on jotain osa-aluita, joita voi vielä kehittää. :)
eli ole valmis kysymykseen, millon tämä firma on perustettu.. Älä opettele ulkoa, mutta kirjoita lapuille firmasta tietoa, perustietoa mikä liittyy paikkaan.
Luin joskus, että uudet työnantajat arvostavat haastattelussa olevia, jotka muistavat lämmöllä edellisen paikan esimiestään, eli voisit johonkin kohtaan ujuttaa, miten hyvin tulit toimeen esimiehesi kanssa, jos kysyvät jotakin sun nyk/ed paikasta..
Älä vastaa liian pitkillä lauseilla, mutta ei myöskään liian lyhyillä, eli tyyliin joo, vaan perustele myös miksi...