Miksi suomalainen nuoriso on niin kamalaa?
Siis sellaista, että huoltoasema joutuu kieltämään alle 18 oleskelun. Raivostuttaa katsoa tuota junttia lökäpöksykansaa, jota ei ole kasvatettu. "Kuri ei kasvata?" Jos ei, niin sitten vanhempien tulisi todella miettiä, kuinka kasvattavat jälkikasvuaan, kuinka he ovat lapsensa elämässä läsnä jne...suomessa tämä näyttää onnistuvan erityisen huonosti.
Kyllä, olen ulkosuomalainen ja lähettäisin omat (teini-ikäiset) lapseni mielellään Suomeen vaihtoon yms. mutta mietityttää niin tuo suomalaisten nuorten hälläväliä meininki. Varsinkin poikien kasvatukseen ei ole useinkaan paljoakaan satsattu. Lapset itsekin ovat tämän huomanneet.
Missä on syy? Missä ovat ne fiksuimmat nuoret (kaupungissa vai ehkä sittenkin maalla)?
mutta ne ei pyöri tuollaisissa paikoissa... Ja osa fikusistakin on kyllä mukana noissa hölmöissä touhuissa ainakin hetken aikaa, sen kapinointi-iän, kun pitää kokeilla rajojaan kotona ja muualla.
Minä kyllä pidän nuorista, vaikka oma tyttö ja sen kaveriporukka ei ihan kilteimmästä päästä olekaan, mutta yllättänän mukavia ja kohteliaita ovat kun meillä käyvät, kiittävät kyydistä jne. Eli kyllä monet osaavat käyttäytyä, porukassa vaan tyhmyys tiivistyy.
Itse pidän kaikkein huolestuttavimpana Suomessa sitä, että humala-juominen on yleisesti hyväkstyttä, niin aikuisten kuin nuortenkin piirissä, ja alkoholin käyttö aloitetaan ihan liian aikaisin eikä monet vanhmmat edes ymmärrä puuttua siihen.