Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä tarjoutua rahastonhoitajaksi,

Vierailija
26.11.2012 |

jos ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta? Onko mahdotonta suoriutua kyseisetä tehtävästä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ottaa tuommoisia pestejä vastaan, mutta toivottavasti osaat hoitaa raha-asioita (seurata tulevia ja meneviä summia, pitää kirjaa kuka mitäkin on maksanut, kuka vielä maksamatta yms.) Ei vaikeaa, mutta vie aikaa.

Vierailija
2/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki omaa rahaliikennettä olen "hoitanut"/seurannut, mutta vaatiiko luokan rahasto hoitaminen jotain erityistaitoa jota en osaa huomioida? Koitin googletella, enkä ymmärrä tilinpäätöksestä, taseesta ym. mitään. Hoitaja kuitenkin tarvittaisiin, koska kukaan ei ole hommaan innokas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko jonkun yhdistyksen tms rahastonhoitajaa? Varmasti voit ottaa sellaisen homman vastaan ilman kokemusta. Kirjastota luulisi löytyvän jotain oppaita asiasta, mutta käsittääkseni ei sisällä sen ihmeellisempiä juttuja, kuin normaali taloudenpito.

Vierailija
4/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilejä. Neuvoa olen kysynyt siskoltani ja kerran laskentaekonomiveljeltä. Mutta ei se kovin vaikeaa ole. Mallia katsoin edellisiltä. Nyt rahaa on hiukan enemmän, useampia kymmeniä tuhansia, joten en tiedä, teetänkö tilinpäätöksen jollain ulkopuolisella. luvan varmaan saisin. Olen hoitanut varoja nyt 6. vuotta,

Vierailija
5/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni ei liippaa läheltäkään tätä enkä ole koskaan kokenut minkäänlaista mielenkiintoa tällaisiin tehtäviin, mutta jonkunhan se pesti on otettava.. En vaan uskalla hommaan ryhtyä, jos en siitä kunnialla suoriudukaan, siksi kyselen sellaisilta, joilla on tästä kokemusta. Ei siis hajuakaan tilinpäätös- ym. asioista. Mutta kiitos tähänastisista vastauksista, koitan vielä selvitellä asiaa. ap

Vierailija
6/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienehkön "yhden asian yhdistyksen" rahastonhoitajan pesti ei ole mitenkään ylivoimainen. Aikaa kyllä kuluu ja huolellinen saa olla.

Sen sijaan kylmiltään on vaikea ottaa kontolleen yhdistystä jolla on yritystoimintaa tai budjetti huitelee 100000 euroissa. Samoin kun varpaillaan kannattaa olla seuralla on useampia alajaostaja (esim. urheiluseura, jossa harrastetaan useampia lajeja).

Vierailija
7/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä ei ole erillisiä menoluokkia yms. hanki kunnon tilikirja, johon viet menot ja tulot , vaikka pitäisit tilejä exel-taulukossa. Muut haluaa aina ne nähdä. Ja sitten vain kaikki kuitit talteen, niittaa vaikka a-nelosen kulmaan ( ota kopio ja laita alkuperäinen kulmaan kiinni) ja siihen selostus menosta, jos ei täysin ilmene siinä. tarvitsen kai jonkinlaisen pöytäkirjan vanhempainkokouksest, joka valtuutta sua avaamaan tilin ( jollei sitä jo sitten ole)

Vierailija
8/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastonhoitajan tarvitse edes mitään erityistä kirjanpitoa pitää, riittää kun osaa laittaa ylös menot ja tulot, ei siis tarvitse mitään kaksinkertaista kirjanpitoa tms. osata. Tai tehdä tilinpäätöstä, kunhan tietää paljon rahaa on tilillä ja se täsmää siihen, mitä on tulot miinus menot.

Vierailija
9/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on yhdistyksen nimissä. Eli et ole yhdistyksen rahastonhoitaja, jolla on tiettyjä velvollisuuksia (pitää ihan oikeasti tehdä kirjanpito tai hoitaa että joku muu tekee sen, ja jotta se onnistuu niin pitää tietää jotain tiliotteiden säilyttämisestä, kuiteista yms).

Olet vain tietyn porukan valitsema luotettu henkilö joka hoitaa yhteisiä rahoja ihan niinkuin omiaan hoitaisi. Teillä on joku pankkitili (jonka pitää olla jonkun yksityisen ihmisen tai mieluiten useamman ihmisen yhteisesti nimissä), ja seuraat että sinne tulee mitä pitää (esimerkiksi tilitykset sukkamyynnistä), ja maksat sieltä sovitut laskut (vaikkapa joku tuo sinulle kuitin koulun buffettiin ostetuista kahvitarpeista).

Johonkin vihkonreunaan tai tietokonetiedostoon laitat MENOT JA TULOT, ja pidät muita ajan tasalla mitä tapahtuu.

Varmasti pystyt. Kiva jos ryhdyt, vapaaehtoisia on aina liian vähän!

Vierailija
10/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rohkenen ryhtyä tähän ansiostanne, lupaattehan että selviydyn ;) Kiitos asiallisista vastauksista!

ap

Vierailija
11/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen ko hommaa siksi että lähtökohtaisesti olen suurpiirteinen ihminen joka vihaa kuitteja ja tilejä...kun on toisten rahat mun on PAKKO oppia kurinalaisuutta, toivottavasti jotain siitä heijastuu yksityispuolellekin :-)

Eikä ole kukaan vielä valittanut

t-eräs urheiluseura

Vierailija
12/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaadi mitään osaamista. Riittää ku osaat viedä rahat tilille, nostaa rahaa, tulostaa tiliotteen :), maksaa laskuja.

Siinäpä se!

Vierailija
13/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden pienen yhdistyksen rahastonhoitaja. Onnistuin saamaan tilit ihan sekaisin enkä ymmärtänyt kirjanpidosta MITÄÄN. Puheenjohtajan kanssa sitten katsottiin ne paperit kuntoon. 50 euroa ja yhden kuitin sekä jonkin tiliotteen olin hukannut.

Rassaavaa puuhaa. Mutta kun kukaan muu ei suostu, kai mun on pakko jatkaa. :( PJ ne sitten suurimmaksi osaksi tekee, mä vaan maksan laskut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä