Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun pitäisi viedä lapseni kaveri soittotunnille. Siis oikeasti??!!

Vierailija
26.11.2012 |

Hei!

Siis herran jestas sentään. Oman lapseni treenit alkavat tunnin myöhemmin, kun lapseni kaverin treenit. Silti tämä kaverin äiti laittaa joka viikko viestin, että voisinko heittää heidän lapsen siinä "samalla" treeneihin.

Oman lapseni harjoitusaika on sellainen, mihin kykenen työni puitteissa. Jotta voisin heittää lapsen kaverin pitäisi minun lähteä aijemmin töistä. MIHIN tämä maailma on menossa? Ja sanomattakin on selvää, että kun hän sitten itse vie lapsensa sinne soittotunnille, niin minun lapseni ei kulje sinne samalla. En tosin sitä oletakkaan, mutta hauska yksityiskohta kuitenkin.

Mitä tämmöiselle ihmiselle voi sanoa??? Miten kehtaa pommittaa viikosta toiseen, vaikka tietää, että olen töissä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen töissä klo xx saakka ja vien meidän Maijan treeneihin vasta kuudeksi, joten sillä kyydillä teidän Minna ei millään ehdi jo viideksi harjoituksiinsa.

Vierailija
2/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sitten vaan lakkaat reagoimasta näihin viesteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti näitä viestejä tulee viikosta toiseen.

Mieheni ei tosin ole klo 16, mutta ei hänkään sentään mikään ilmainen kuski ole.

ap

Vierailija
4/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nyt vaan ei voi olla mukava!

Vierailija
5/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lakkaa viestittelemästä.

Vierailija
6/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette usko, miten noloa on laittaa rajoja aikuiselle ihmiselle...miten voi olla näin röyhkeä, en kerta kaikkiaan tajua...

Vierailija
7/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi saa vaikka nukkua kello 16 ihan sama. Hän ei ole velvollinen kuskailemaan kenenkään lapsia, jollette kerran saa mitään vastavuoroista takaisin.

Sanot siis "ei" ja ilman mitään selittelyjä. Normaali vastaus ei tarvitse mitään selityksiä miksei onnistu. Ette ole tilivelvollisia aikatauluistanne toiselle äidille, jestas...

Vierailija
8/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taisi tulla väärään osoitteeseen. Viime viikollahan jo sovittiin, että en voi viedä tytärtäsi harkkoihin.

Tai sitten vastaat joo, vien mielelläni. Klo 18 ollaan perillä. :-)

Tai tämä asia käsiteltiin jo viime viikolla.

Vierailija
9/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä vaan tuntuu löytyvän. Täällä oli juuri se toinen ketju jossa äiti veti herneen nenään kun tuttu pph ei suostunut hoitamaan hänen lastaan muutamana päivänä viikossa (ilmaiseksi) "vaikka on kotona" (hoitolasten kanssa).

Ei auttane muu kuin sanoa että ei onnistu nyt eikä vastaisuudessa. Miksi eivät itse kuskaa lastaan harrastuksiin?

Röyhkeää on juu. Joku kromosomi kai puuttuu jostain kohtaa päätä.

Vierailija
10/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "en nyt tiedä miten asian selvemmin esittäisin, mutta olen joka viikko klo 16 asti töissä, joten en millään ehdi viemään "Nelli-Maariaa" soittotunnille. "Annikin" vieminen kuudeksi omaan harrastukseensa onnistuu juuri ja juuri."

Vierailija
11/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos toisellakin on pokkaa, niin pakko antaa samalla mitalla takaisin...

Tässä tapauksessa voit hyvin sanoa, että tulet töistä kotiin vasta puoli kuusi ja viet tyttösi harjoituksiin kuudeksi. Tällä kyydillä kysyjän lapsi ei millään ehdi viideksi harrastukseensa. Sanot, että et voi sitoutua lähtemään töistä aikaisemmin kysyjän lapsen harrastuksen takia.

Vierailija
12/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on pakko ottaa kovemmat keinot käyttöön.

Joka ikinen ma-aamu tulee viesti, missä henkilö pummaa kyytiä lapselleen, vaikka olen ihan kertonut, että missä mennään eli olen töissä.

Pitäisi varmaan jäädä kotiin, että kaikkien muiden lapset pääsisivät minun kyydillä harkkoihin ;). Järkyttävää touhua.

Vierailija
13/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin hoitovapaalla olevia äitejä ja perhepäivähoitajia. He voivat hakea lapsenne tarhasta jos lapset sairastuu ja hoitaa koulun jälkeen ja viedä ja tuoda.

Nyt te haukutte kun käskemänne mammat hommaa sitä turvaverkkoa.

näitä ihmisiä vaan tuntuu löytyvän. Täällä oli juuri se toinen ketju jossa äiti veti herneen nenään kun tuttu pph ei suostunut hoitamaan hänen lastaan muutamana päivänä viikossa (ilmaiseksi) "vaikka on kotona" (hoitolasten kanssa).

Ei auttane muu kuin sanoa että ei onnistu nyt eikä vastaisuudessa. Miksi eivät itse kuskaa lastaan harrastuksiin?

Röyhkeää on juu. Joku kromosomi kai puuttuu jostain kohtaa päätä.

Vierailija
14/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran tulee joku esim. pakollinen työmeno/matka, niin pyytää apua lasten hoitoon tai kuskaukseen tai muuhun. Ei sitä, että odottaisi toisen sitoutuvan pysyvästi esim. kuskaamaan toisen lasta harjoituksiin, erityisesti, jos oma lapsi ei niissä harjoituksissa käy.

Kerran voisin itse heittää kaverin lapsen johonkin, vaikka en olisi muuten sille suunnlle menossa - ihan vaan auttaakseni ystävää, kosksa voin itsekin joskus tarvita apua. En kuitenkaan sitoutuisi viemään toisen lasta joka viikko johonkin, erityisesti, jos se edellyttäisi lyhyempää työpäivää.

Apua voi ja saa pyytää, mutta tuo ap:n kuvaama tapaus vaikuttaa toisen hyväksikäyttämiseltä. Kun harrastuksen aloittaa, on mietittävä, mmiten sinne kuljetaan ja ehditäänkö sinne kuskata pääsääntöisesti vai ei.

Vierailija
15/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko vastannut noihin viesteihin että olet töissä? Tuleeko takaisin "Mutta silti?" Mikset vaan sano että ei käy?

Vierailija
16/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on tuohduksissaan langenneet tänään niin helppoihin provoihin, ettei tosikaan:D

Olette te kyllä söpöjä tuohduksissanne :D

Vierailija
17/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on tuohduksissaan langenneet tänään niin helppoihin provoihin, ettei tosikaan:D

Olette te kyllä söpöjä tuohduksissanne :D

Sinun kannattaisi hankkia vähän sisältöä omaan elämääsi, ettei tarvitsisi provoilla.

Tuota, miksi minä en tässä nimenomaisessa ketjussa näe erityistä tuohtumista? Ehkä muutama viesti on sen suuntainen, mutta eiköhän useimmat vilpittömästi ihmettele sekä aloittajan avuttomuutta että kyytinkyselijän sinnikkyyttä.

Ehkä tuollaiselle kyytinruinaajalle ei todellakaan riitä vastaukseksi "olen töissä" vaan asia pitäisi ilmaista selväsanaisemmin: "En voi kuljettaa, koska olen töissä niin pitkään."

Vierailija
18/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja kannatan vastavuoroisuutta, mutta sitä ei yleensä ole.

On aina se joka käyttää hyväkseen ja se joka antaa.

Hyväksikäyttäjät on yleensä laiskoja ja itsekkäittä joten he eivät pysty vastavuoroisuuteen.

En anna enään käyttää itseäni hyväksi. Olen ennen antanut ja uuvuin.

Vastapalvelusta en ole koskaan saanut.

Vierailija
19/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on niin härskiä hyväksikäytön yritystä, ettei mitään rajaa. En tajua, miten tämä ihminen KEHTAA.

Ehkä siksi, että kerran toimin niin, että heitin lapset samalla kyydillä. Sen jälkeen en ole tehnyt niin ja tämä vaan viikosta toiseen yrittää samaa.

Kun autat kerran, niin olet automaatio?

Itse arvostan ja kannatan vastavuoroisuutta. Nykyään karsin nopeasti siipeilijät pois. Se on vaan NIIN NIIN noloa aikuiselle vääntään rautalangasta, että en anna käyttää itseäni hyväkseni.

Ja todellakin, olen ap.

Vierailija
20/20 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää vääntää rautalangasta. "Mikäli on ok, että lapsesi on perillä harrastuksessaan klo 18, voin viedä. Muussa tapauksessa en voi koskaan kuskata lastasi. Olen töissä aina siihen aikaan enkä voi lyhentää työaikaani sinun lapsesi harrastuksen vuoksi. Lisäksi meillä ei ole aikaa joka viikko mennä sinne tunniksi vain odottelemaan sinun lapsesi vuoksi."