Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestäsi terveellinen aamupala?

Vierailija
26.11.2012 |

Purkillinen rahkaa, noin neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä n. 1dl maustamatonta A-jogurttia, sokeritonta täysjyvämysliä n. 1dl, kourallinen manteleita sekä ruokalusikallinen rusinoita sekoitetaan keskenään.

Minusta tämä on täyttävä ja ravitseva aamupala mutta ystäväni sanoi, että liikaa rasvaa...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvan määrähän riippuu kuinka rasvaista jogurttia ja rahkaa käytät. Muutenkin rasvan määrä riippuu siitä, miten muuten syöt päivän aikana, joten hankala sanoa.

Jos haluaa saivarrella, niin kuitua tuosta tulee aika vähän - riippuu rusinoiden ja manteleiden määrästä. Toisaalta rusionoissa on aika paljon sokeireita, joten en käyttäisi niitä kutienkaan hirveästi.

Tämän lisäksi lisäisin vielä jotain tuoretta kuten marjoja tai hedelmiä.

Mutta kaiken kaikkiaan ok aamiainen, jos muuten syöt tuoreita hedelmiä ja kasviksia päivän aikana.

Oscar.

Vierailija
2/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin aamulla desin turkkilaista jugurttia ja puoli desiä mysliä ja olin tosi täynnä, nyt just jaksoin syödä lounasta.

2dl rahkaa, 0,6dl turkkilaista jugurttia, 1dl jugurttia= 3,6dl rahkaajugurttia

1dl mysliä, 0,5dl manteleita+rusinoita=1,5dl

Miten jaksat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset puuttuu, rasvaa on paljon eikä mielestäni myslissä ole mitään terveellistä.

Vierailija
4/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset puuttuu, rasvaa on paljon eikä mielestäni myslissä ole mitään terveellistä.

itseltäni jäi tuo mysli huomaamatta. Miten siis luokittelet sokerittoman täysjyvämyslin? Yleisestihän sitä voisi pitää hyvänä kuidun lähteenä.

Kasvisten puuttesta olen samaa mieltä.

Oscar.

Vierailija
5/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sillä niin väliä ole mitä juuri aamupalalla syö, vaan päivän kokonaissyömiset ratkaisee. Esim. et syö lainkaan mitään hedelmää tai vihannesta aamulla, mutta ei sillä väliä jos syöt niitä tarpeeksi muuten.

Tuo rasva taas, jos ei ole paino-ongelmia niin mitäpä sitä rasvaa pelkäämään. Vähärasvaisen ideologia on vähän jo vanhanaikaista, harva enää uskoo että pitäisi syödä mahdollisimman vähän rasvaa. Minä ainakin voin paremmin kun syön ihan reilusti rasvaa.

Vierailija
6/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähän se on syödä aamulla hyvin, ja varsinkin jos olet esim. liikkunut edellisenä iltana, niin pitää syödä kunnolla.

Mutta onhan tuossa rasvaakin aika paljon, itse jättäisin turkkilaisen jugurstin pois (ihan turha) ja vähentäisin mantelien määrää, niissä on paljon rasvaa. Mutta ehkä siinä ei ole sinulle liikaa, riippu paljon siitä, mitä syöt lopun päivää.

Vierailija
7/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sillä niin väliä ole mitä juuri aamupalalla syö, vaan päivän kokonaissyömiset ratkaisee. Esim. et syö lainkaan mitään hedelmää tai vihannesta aamulla, mutta ei sillä väliä jos syöt niitä tarpeeksi muuten.

Tuo rasva taas, jos ei ole paino-ongelmia niin mitäpä sitä rasvaa pelkäämään. Vähärasvaisen ideologia on vähän jo vanhanaikaista, harva enää uskoo että pitäisi syödä mahdollisimman vähän rasvaa. Minä ainakin voin paremmin kun syön ihan reilusti rasvaa.

kiistaa käydään edelleen ns. kovista rasvoista, joita maitotuotteista saa. Myös mantelin rasvat ovat muistaakseni kovia.

Oscar.

Vierailija
8/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteleiden rasva kovaa rasvaa... WHAAAAT?!?

Vierailija
9/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ns. kovaa rasvaa. Manteleiden rasvahappokoostumus on itse asiassa erittäin hyvä ja terveellinen.

Tuo taas onko ne eläinrasvatkaan haitallisia on tosiaan vähän kiistelyn kysymys. Perinteinen näkemys on että ne on suurina määrinä haitallisia, mutta esim. karppauksen kannattajat eivät tätä usko.

Vierailija
10/56 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta kovin paljon ole, tosin hiirenä voin sanoa, että en jaksaisi syödä tuota kaikkea :P Tosin sinuna jättäisin tuon 1 dl jogurtin pois ja söisin tilalla hedelmän tai leipää :)

Iitse lipitän aamulla kahvia, syön hieman puuroa ja pienen voileivän tai näkkärin. Tai pari leipää, jogurttia ja mysliä tai leivän ja hedelmän.

Vierailija
11/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltäni jäi tuo mysli huomaamatta. Miten siis luokittelet sokerittoman täysjyvämyslin? Yleisestihän sitä voisi pitää hyvänä kuidun lähteenä.

Kasvisten puuttesta olen samaa mieltä.

Oscar.

onko joku tavallisessa kaupassa myytävä mysli täysin sokeriton?

Vierailija
12/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ns. kovaa rasvaa. Manteleiden rasvahappokoostumus on itse asiassa erittäin hyvä ja terveellinen.

Tuo taas onko ne eläinrasvatkaan haitallisia on tosiaan vähän kiistelyn kysymys. Perinteinen näkemys on että ne on suurina määrinä haitallisia, mutta esim. karppauksen kannattajat eivät tätä usko.

Eläinrasvat liittyvät toisiinsa yhtään sen enempää kuin virallisterveellinen ja eläinrasvat?

Vierailija
13/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten karppaus ja

Eläinrasvat liittyvät toisiinsa yhtään sen enempää kuin virallisterveellinen ja eläinrasvat?

Jaa mitenköhän. Nytkö karppauksen evoluutio on siirtynyt jo siihen vaiheeseen että ruvetaan kieltämään karppien koskaan tuputtaneenkaan eläinrasvaa?

Vierailija
14/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ei ole yhtään ja suuri määrä eläinrasvaa. Myslin terveellisyys riippuu sen koostumuksesta, tyypillisesti ne ovat kaura- ja vehnähiutaleita mitä en kauhean terveellisenä pidä. Rusinoissa taitaa olla paljon nopeita hiilareita.

Vierailija
15/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämmöiset viestit Miten karppaus ja

Jaa mitenköhän. Nytkö karppauksen evoluutio on siirtynyt jo siihen vaiheeseen että ruvetaan kieltämään karppien koskaan tuputtaneenkaan eläinrasvaa?

Kaikkea sitä.. Itse en ole ainakaan huomannut mitään eläinrasvojen tuputtamista, ainoa mitä olen huomannut on ei-karppien riehuminen esim lihansyömisesta mikä ei liity mitenkään karppaukseen.

Vierailija
16/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ainakaan huomannut mitään eläinrasvojen tuputtamista

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
17/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaihdella välillä, syödä vaikka täysjyväleipää runsaalla kasvispäällysteellä (tomaattia, kurkkua, salaattia).

Itse voisin syödä ap:n mainitseman aamiaisen, mutta jogurttina on 2 dl soijajogurttia, joka on kevyempää ja enemmän oman maun mukaista. Rusinoiden sijaan ehkä jotain tuoretta hedelmää.

Vierailija
18/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantelit ok, rusinat lähes pelkkää sokeria.

Itse ottaisin marjoja tai hedelmiä korvaamaan isoa määrää maitotaloustuotteita ja rusinoita.

Vierailija
19/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sillä niin väliä ole mitä juuri aamupalalla syö, vaan päivän kokonaissyömiset ratkaisee. Esim. et syö lainkaan mitään hedelmää tai vihannesta aamulla, mutta ei sillä väliä jos syöt niitä tarpeeksi muuten. Tuo rasva taas, jos ei ole paino-ongelmia niin mitäpä sitä rasvaa pelkäämään. Vähärasvaisen ideologia on vähän jo vanhanaikaista, harva enää uskoo että pitäisi syödä mahdollisimman vähän rasvaa. Minä ainakin voin paremmin kun syön ihan reilusti rasvaa.

Ei vähärasvaista kuulukaan suosia vaan välttää kovaa rasvaa ja suosia pehmeää

Vierailija
20/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautua itsekseen? Aika paljon on nuoria karppeja jotka pelaa verisuonillaan venäläistä rulettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi