Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestäsi terveellinen aamupala?

Vierailija
26.11.2012 |

Purkillinen rahkaa, noin neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä n. 1dl maustamatonta A-jogurttia, sokeritonta täysjyvämysliä n. 1dl, kourallinen manteleita sekä ruokalusikallinen rusinoita sekoitetaan keskenään.

Minusta tämä on täyttävä ja ravitseva aamupala mutta ystäväni sanoi, että liikaa rasvaa...

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jää nälkä niin turkkilaista jogurttia voisilmällä. Hyvää ja ei tule heti nälkä:) Bmi 16.5

Ymmärrät kai, että rasvan tukkimat verisuonet eivät näy painossa. Liiallinen eläinrasva tukkii verisuonet.

Vierailija
42/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki veriarvot ja verenpaineet yms. oli loistavat:)

Ei ole verisuonet tukkeutuneet, toisin kuin teiillä hiilarihiirillä:)

jos jää nälkä niin turkkilaista jogurttia voisilmällä. Hyvää ja ei tule heti nälkä:) Bmi 16.5

Ymmärrät kai, että rasvan tukkimat verisuonet eivät näy painossa. Liiallinen eläinrasva tukkii verisuonet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa ei ole liikaa, mutta jätä tuo mysli ja rusinat pois. Laita tilalle loraus kermaa ja runsaasti marjoja. Itse en kyllä tuollaista maitopommia pystyis nauttimaan.

Mun aamupala oli tänään tämmönen: kunnon annos uunimunakasta (munia,loraus täysmaitoa, vähän juustoraastetta, savukalaa, tomaattia, yrttejä), lisäksi iso annos sekasalaattia. Kuppi kahvia kerman kera ja pähkinöitä.

Olen hoikka ja kolesteroli ihannearvoissa, erityisesti ns. pahan ja hyvän suhde, jolla on eniten merkitystä. Jos kolesterolilla nyt ylipäänsä on mitään merkitystä. Muutenkin olen terve ja energinen. Kukin tietysti tyylillään.

Vierailija
44/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki veriarvot ja verenpaineet yms. oli loistavat:)

loistava veriarvo. Kävin kerran lukemassa karppifoorumilla ja siellä taputettiin ihastuneina aivan karmeille kolesteroliarvoille että vau, tosi hyvät. Karpeilla ja virallisterveellisellä on hyvin eri käsitykset loistavasta kolesteroliarvosta.

Vierailija
45/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki veriarvot ja verenpaineet yms. oli loistavat:) Ei ole verisuonet tukkeutuneet, toisin kuin teiillä hiilarihiirillä:)

Minä vältän nopeita hiilareita ja kovaa rasvaa.

Vierailija
46/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkillinen rahkaa, noin neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä n. 1dl maustamatonta A-jogurttia, sokeritonta täysjyvämysliä n. 1dl, kourallinen manteleita sekä ruokalusikallinen rusinoita sekoitetaan keskenään.

Minusta tämä on täyttävä ja ravitseva aamupala mutta ystäväni sanoi, että liikaa rasvaa...

Vierailija
47/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verisuonten kalkkeutuminen ei välttämättä näy verenpaineessa? Voi olla väärässä. Voiko verisuonet olla kalkkeutuneet vaikka verenpaine ei huitelekaan pilvissä?

Vierailija
48/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kun mietin aamupalaksi rahka/turkkilainen jogurttisotkua tai savukalamunakasta tai jotain pekonia kermalla, alkaa mahaa jo ajatus kiehuttaa.

Syöttekö muutenkin noin tuhdisti kun syötte?

Se, joka syö tuorepuuron aamupalaksi ja muutenkin syön aika tuoreruokavoittoisasti. Minun elimistöni ei kestäisi kyllä tuollaista ruokavaliota. Olisi tukossa alta aikayksikön. Olen syönut tuoreruokaa monta vuotta, mutta nyt vanhempana olen lisännyt myös muuta kasvisruokaa ruokavaliooni.

Vierailija
49/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verisuonten kalkkeutuminen ei välttämättä näy verenpaineessa? Voi olla väärässä. Voiko verisuonet olla kalkkeutuneet vaikka verenpaine ei huitelekaan pilvissä?

Vierailija
50/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi iso annos on kyllä, mutta jos sopii sulle niin turha tuota on muuttaa :)

Älyttömiä kommentteja, että pitäisi jättää mantelit pois, näkee taas kuinka ihmisillä ei ole mitään tajua terveellisestä ruokavaliosta.

Ainoo mikä tosta puuttuu on tuore vihannes tai hedelmä, mutta tosiaan, päivän kokonaiskuva ratkaisee, ei joka aterialla tarvitse syödä kaikkea.

vaikka se onkin hyvää rasvaa, niin eikö kourallinen ole aika paljon? Itse syön manteleita kerralla n. 5-10 kpl, en mitään kourallista.

Niin minä tuolla ylempänä sanoin, että vähentäisin manteleiden määrää....

Vierailija
51/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin turhia. Muuten yhdyn edelläoleviin suuren määrän ja kovan rasvan suhteen, mutta toki kokonaisruokavaliosi ratkaisee.

Vierailija
52/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei todellakaan ole terveellinen aamupala. Miksi noita maitotuotteita pitää syödä noin paljon? Ja miksi et korvaa rusinoita tuoreilla marjoilla? Vitamiinien saanti nolla, mistäs kuidut tulee?

Ihmeellisiä ruokavalioita ihmisillä =)

Vierailija
53/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin paljon tuoreita kasviksia, myös tuorepuuroja (hirssistä ja tattarista), tofua, papuja, linssejä ja suositusten mukaisesti runsaasti täysjyväviljaa. Kärsin närästyksestä, ilmavaivoista, ummetuksesta, päänsärystä, sappikivuista...

Yritin kokeilla lihaa ja kalaa mukaan, mutta vaivat jatkuivat. Vhh:lla syön runsaasti kasviksia, sopivasti kalaa, päivittäin kananmunia, vähän lihaa ja rasvaisia maitotuotteita. Oleellista on se, että jätin viljat ja sokerit pois, kaikki vaivat lähtivät. Rasvaa mun pitää syödä, että vatsani ylipäätänsä toimii. Ja ellen syö rasvaa, myös ihoni kuivuu korpuksi.

Ehkäpä jokaisen pitää vain itse löytää itselleen sopiva ruokavalio? Sellainen, että pysyy terveenä ja voi hyvin. Minusta on ihanaa, kun en ole vuosiin sairastanut mitään, edes flunssaa. Kun en syö sokeria ja viljaa, ei minulle tule limaakaan kurkkuun niinkuin ennen. Minä olin tukossa kasvisruokavaliolla.

t. se savukalamunakkaan syöjä :)

Vierailija
54/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä enkä ole koskaan kärsinyt mistään vaivoista hiilareita syödessäni. Toki sokerit on poikkeus, mutta niitä olen aina yrittänyt välttää muutenkin. Minäkään en juuri sairastele, lisäksi pystyn hiilareilla juoksemaan pitkiä lenkkejä. Televisiossa oli karppaushehkuttaja joka oli karpannut vuosia ja totesin että jassoo, minä aloitin laihduttamisen siinä vaiheessa kun paino oli päässyt hiipimään tuohon lukemaan jota karppi itsellään ylistää.

Vierailija
55/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa yhtä oikeaa ruokavaliota kaikille. Itse voin hyvin raakaravinnolla ja sillä on pysynyt nivelkivut pois. Sairastan selkärankareumaa ja koen, että olen saanut apua ruokavaliosta.

Hyvää jatkoa sinulle ja hienoa, että olet löytänyt itsellesi hyvän olon.

Se tuorepuuron pureksija:)

Söin paljon tuoreita kasviksia, myös tuorepuuroja (hirssistä ja tattarista), tofua, papuja, linssejä ja suositusten mukaisesti runsaasti täysjyväviljaa. Kärsin närästyksestä, ilmavaivoista, ummetuksesta, päänsärystä, sappikivuista...

Yritin kokeilla lihaa ja kalaa mukaan, mutta vaivat jatkuivat. Vhh:lla syön runsaasti kasviksia, sopivasti kalaa, päivittäin kananmunia, vähän lihaa ja rasvaisia maitotuotteita. Oleellista on se, että jätin viljat ja sokerit pois, kaikki vaivat lähtivät. Rasvaa mun pitää syödä, että vatsani ylipäätänsä toimii. Ja ellen syö rasvaa, myös ihoni kuivuu korpuksi.

Ehkäpä jokaisen pitää vain itse löytää itselleen sopiva ruokavalio? Sellainen, että pysyy terveenä ja voi hyvin. Minusta on ihanaa, kun en ole vuosiin sairastanut mitään, edes flunssaa. Kun en syö sokeria ja viljaa, ei minulle tule limaakaan kurkkuun niinkuin ennen. Minä olin tukossa kasvisruokavaliolla.

t. se savukalamunakkaan syöjä :)

Vierailija
56/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä onnistut ahtamaan tuon kaiken kerralla maaruun?

Minä puolittaisin tuon annoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan