Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestäsi terveellinen aamupala?

Vierailija
26.11.2012 |

Purkillinen rahkaa, noin neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä n. 1dl maustamatonta A-jogurttia, sokeritonta täysjyvämysliä n. 1dl, kourallinen manteleita sekä ruokalusikallinen rusinoita sekoitetaan keskenään.

Minusta tämä on täyttävä ja ravitseva aamupala mutta ystäväni sanoi, että liikaa rasvaa...

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla taitaa olla isot annoskoot, jos yksin tuon kaiken syöt. Meillä ainakin riittäisi kahdelle tuosta annoksesta.

Mutta joo, olenkin pienetänyt annoskokoja ja sillä saanut painoa putoamaan ihan mukavasti.

Vierailija
22/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautua itsekseen? Aika paljon on nuoria karppeja jotka pelaa verisuonillaan venäläistä rulettia.

jne. Tosin tyhmää ensin tukkia ne ja sitten ihmetellä millä ne saa auki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMIAISEKSI ja jos loppupäivän sapuskat on sitten enemmän kasvis ja kuitupitosta, niin ok. Aamiaisessahan saa olla sitä kokoakin mun mielestä, itse syön joka aamu lautasellisen kaurapuuroa desin mustikoita JA palan täysjyväruisleipää rasvoineen kinkkuineen juustoineen ym MUTTA loppupäivän annokset on huomattavasti suhteessa pienempiä Ja rasvaahan tarvitaan tosiaan...Ihan ok jos tykkää ja sillä jaksaa sitten reippaasti lounaaseen saakka.

Vierailija
24/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muuten niin lääkkeillä. Mutta sanotaan että huimat kolesteroliarvot on johtaneet aikaa myöten suonten tukkeutumiseen. Voiko suonet aueta terveellisellä ruokavaliolla uudelleen vai onko sitä sitten loppuelämänsä tukkosuoninen kun suonet on kerran tukkiutuneet?

Vierailija
25/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäterveellisiksi, onko näin? Eikö niissä ole kuitenkin ihan mukavasti proteiinia ja kuitua, ja yleensä ovat täysjyvääkin..?

Vierailija
26/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi iso annos on kyllä, mutta jos sopii sulle niin turha tuota on muuttaa :)

Älyttömiä kommentteja, että pitäisi jättää mantelit pois, näkee taas kuinka ihmisillä ei ole mitään tajua terveellisestä ruokavaliosta.

Ainoo mikä tosta puuttuu on tuore vihannes tai hedelmä, mutta tosiaan, päivän kokonaiskuva ratkaisee, ei joka aterialla tarvitse syödä kaikkea.

Vierailija
27/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutama desi jogurttia/rahkaa on oikein mainittavan suuri aamiainen..? Mitä te syötte sitten muuten päivän aikana? Oletteko enemmänkin iltapainotteisia syöjiä?

Tässä esimerkki omasta aamupalastani:

- kaurapuuro voisilmällä (1rkl), sokerilla (1tl) ja runsaalla maidolla

- smoothie 2-3dl jogurtista, banaanista, marjoista/hedelmistä, leseistä ja maidosta

- 2 ruisleipää juustolla, salaatilla ja kurkulla

- kuppi teetä maidolla

Ja syön siis nuo kaikki, ne eivät olleet mitään vaihtoehtoja!

T: Hoikka, liikunnallinen, jaksan ja voin hyvin, ei ikinä mitään terveysongelmia

Vierailija
28/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjoilla (esim mustikka) tai ananasmurskalla. Pellavarouhetta voi laittaa mukaan niin saa helposti kuituja.

Vierailija
29/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso aamupala??? Millaisia ruokailutottumuksia ihmisillä on, jos muutama desi jogurttia/rahkaa on oikein mainittavan suuri aamiainen..? Mitä te syötte sitten muuten päivän aikana?

että iltapainotteiset ihmiset ihmettelee aamuihmisten suuria määriä. Itse esimerkiksi en aamuisin syö koskaan mitään, maitokahvi riittää. Mutta minä sitten vedän klo 20-21 kunnon tukevan päivällisen jälkiruokineen. Eri ihmisillä toimii erilaiset ruokailurytmit.

Vierailija
30/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Hoikka, liikunnallinen, jaksan ja voin hyvin, ei ikinä mitään terveysongelmia

Minä olen normaalipainoinen ja liikunnallinen keski-ikäinen nainen, joka pyrin syömään terveellisesti. Toki aina joskus herkuttelen mutta enemmän se on poikkeus kuin sääntö. Silti tuo sinun aamupala olisi minulle osastoa käsisstä karannut mässy, jonka jälkeen potisin sekä fyysistä että psyykkistä ähkyä ja krapulaa. Nauti aineenvaihdunnastasi, varmasti sinulla on tuo jotenkin geneettistä, osa ihmisistä on ns. läpipaskoja joihin ei tartu mikään. Olen kade, koska syöminen on kivaa ja elämä on jatkuvaa kieltäymystä jos aion pysyä edes normaalipainossa. Esimerkki omista aamupaloistani

puuro raejuustolla ja marjoilla + kahvi

tai

yksi leipä ja hedelmä tai smoothie banaanista ja marjoista + kahvi

Vierailija
31/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahkana ja muuna.

Myslit ovat yleensä aika rasvaisia. Vaikka olisi täysjyvämysliä niin ne uitetaan yleensä rasvassa tekovaiheessa.

Ja itsekin vion, että kourallinen tämän kaiken päälle manteleita on aika paljon.

Rusinoita oli aika vähän, joten ne eivät kaada normali ruokavaliota.

Itse en pystyisi ahtamaan itseeni millään keinolla yli puolta litraa rahka-jogurttimössöä aamulla. Mutta kukin tavallaan.

Itse syön vain aamulla tuorepuuron, joten oma ruokavalioni on ihan toisenlainen ja siksi en osaa sanoa muuta kuin, että aika omituiselta minusta tämä aamupala kuulostaa.

Purkillinen rahkaa, noin neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä n. 1dl maustamatonta A-jogurttia, sokeritonta täysjyvämysliä n. 1dl, kourallinen manteleita sekä ruokalusikallinen rusinoita sekoitetaan keskenään.

Minusta tämä on täyttävä ja ravitseva aamupala mutta ystäväni sanoi, että liikaa rasvaa...

Vierailija
32/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuori? Minä olen normaalipainoinen ja liikunnallinen keski-ikäinen nainen, joka pyrin syömään terveellisesti. Toki aina joskus herkuttelen mutta enemmän se on poikkeus kuin sääntö. Silti tuo sinun aamupala olisi minulle osastoa käsisstä karannut mässy, jonka jälkeen potisin sekä fyysistä että psyykkistä ähkyä ja krapulaa. Nauti aineenvaihdunnastasi, varmasti sinulla on tuo jotenkin geneettistä, osa ihmisistä on ns. läpipaskoja joihin ei tartu mikään. Olen kade, koska syöminen on kivaa ja elämä on jatkuvaa kieltäymystä jos aion pysyä edes normaalipainossa. Esimerkki omista aamupaloistani

puuro raejuustolla ja marjoilla + kahvi

tai

yksi leipä ja hedelmä tai smoothie banaanista ja marjoista + kahvi

erityisgeenit tai supertehokas aineenvaihdunta.

Omalla järjelläni ajateltuna ihminen vaan tarvitsee päivällä eniten energiaa ja yötä kohden ei enää juurikaan. Joten siksi syön aamulla tuhdisti, päivällä kevyemmin ja illalla en lainkaan. Lisäksi harrastan liikuntaa enkä mätä mitään herkkuja ylettömästi vaan syön nälkään aina kunnon ruokaa tai hedelmiä. Syön kolme kertaa päivässä, aamiainen klo 7, lounas (esim. kasvissosekeitto + leipä) klo 12 ja illallinen (salaattia, kasvislaatikkoa, rahkaa tms.) klo 17. Lisäksi joka päivä jossain välissä 1-2 hedelmää.

Vierailija
33/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli purkkia maustamatonta rahkaa, desin mustikoita ja hyppysellisen pähkinöitä.

Viikonloppuna ja muina vapaina reilusti vihanneksia oliiviöljyllä ja balsamicolla, kaksi paistettua kananmunaa ja pieni pala leipää.

Näihin nähden tuo kuulostaa minusta reilulta ja paljon on tyydyttynyttä rasvaa ja kasvikset puuttuu kokonaan. Itse olen huomannut, että kasviksia on vaikea saada kokoon riittävä määrä päivässä jos niitä ei syö joka aterialla.

Vierailija
34/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön normaalisti aamulla annoksen puuroa, voisilmän, 2 kuppia kahvia, 2dl jogurttia ja jonkun hedelmän esim.omenan.

Ei tuossa ap:n aamupalassa nyt niin valtavasti ole.

Vierailija
35/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin myslit pois ja lisäisin kunnon lorauksen kuohukermaa ja marjoja, muuten näyttää hyvältä :) eihän rahkassa ja a-jogurtissa ole rasvaa nimeksikään, vähän tulee manteleista. Toimii se suolikin kun ei ole täysjyvät pakkautumassa kasoihin..

Vierailija
36/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätä kuohukermaa joka ruokaan? Oksettava...

Vierailija
37/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisenä aamuna kermaa voi juoda suoraan purkista, jaksaa pitkälle iltapäivään :)

Vierailija
38/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisenä aamuna kermaa voi juoda suoraan purkista, jaksaa pitkälle iltapäivään :)

*oksentaa*

Vierailija
39/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki marjat, hedelmät ja vihannekset puuttuvat. Paljon eläinrasvoja.

Vierailija
40/56 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jää nälkä niin turkkilaista jogurttia voisilmällä. Hyvää ja ei tule heti nälkä:)

Bmi 16.5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi