Testosteroni nousuun ja parta kasvamaan!
1) Syö omega kolme rasvahappoja 1000 mg päivässä. nämä ovat välttämätön raaka-aine testosteronin tuotannossa
2) Syö kalaöljyn kanssa D-vitamiinia noin 80 mikrogrammaa päivässä, (imeytyy kalaöljyn kanssa paremmin)
3) Syö paljon kaalia, alentaa estrogeenitasoja => kohottaa testo-tasoja
4) Syö säännöllisesti pähkinöitä. Saat hyviä rasvoja jotka välttämättömiä teston tuotannon kannalta
5) Syö sinkkiä päivittäin 30-40 mg
6) Nuku hyvin ja säännöllisesti! Testosteroni syntyy syvän unen aikana. Tästä johtuu ns. aamu-seisokitkin
7) Älä missään tapauksessa juo alkoholia yhtään, se alentaa testo-tasoja ja paljon!
8) syö monipuolisesti jotta saat kaikki vitamiinit, ota tarvittaessa monivitamiini tabletti
9) Tee raskaita lihaskuntoliikkeitä kovilla painoilla, älä kuitenkaan väsytä itseäsi kohtuuttomasti vaan tee napakoita lyhytkestoisia ja raskaita treenejä
10) Älä runkkaa liikaa! maks. 1 kerta viikossa
11) Lopeta kahvin juonti kokonaan! Kofeiini rasittaa lisämunuaisia ja sitä kautta lisäävät kortisolin eritystä mikä edelleen saa aikaan testotuotannon alenemisen
Kommentit (59)
Täällä taitaa salimaket päteä bodauslehdestä lukemallaan nippelitiedolla. Varsinaista lääketieteellistä kompetenssia ei vissiin löydy keneltäkään.
Mulla oli sama ongelma nuorempana, halusin kasvattaa parran mutta kaikki mitä sain aikaiseksi oli näitä ns. maitohaivenia ja "amisviikset". Sain vinkin nyttemmin edesmenneeltä isoisältäni, eli aja "parta" kokonaan pois käyttäen tavallista partavaahtoa ja partahöylää. Tämän jälkeen saippuan kanssa naama pestään (huuhdellaan tarkasti kaikki saippua pois) ja sen jälkeen hammastahnaa tasainen kerros alueille minne haluaa vahvempaa karvoitusta. Minun tapauksessani se tarkoitti oikeastaan koko aluetta minne parta ja viikset yleensä kasvavat :D Hammastahnan annetaan vaikuttaa n. 1 tunti, jonka jälkeen pestään huolellisesti pois. Jos on kutinaa tai ärsytystä, rypsiöljy auttaa tähän. Sitten vaan odotellaan päivä pari, ja katsotaan minkälaista karvaa sieltä puskee pintaan. Minun tapauksessani karvoitus (n. 20-50 prosenttia partakarvoista) oli selkeästi tummentunut (mitään ihmettä ei tapahdu, että parta alkaisi yhtäkkiä kasvamaan vahvana, älä odota sitä :D). Tuosta noin vuosi eteenpäin sain kasvatettua sitten jo ihan "kunnollisen" parran mitä ei tarvinnut häpeillen ajella pois. Toistin tuon kikan pari kertaa vielä tuon vuoden aikana. En tiedä onko huuhaata mutta parta kuitenkin alkoi kasvamaan. Ikää mulla oli tuossa vaiheessa 26 vuotta.
3 kananmuna sekoitettuna tuoremehuun antaa boostin aamulle. Ei paisteta
Mulla ei lähteny parta kasvaa ei niin millään. Sit aloin kuunnella kunnon mättömetallia niin johan lähti partakarvat kasvamaan. Haha.
Testosteroni-boosterit - http://tonzes.com/testfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/diablo-nutrition-testo-v-120-ka…
Tämä toimii ainakin emännän mielestä😁
Toi runkkausväite on kyllä ihan fuulaa. Tässä toimiva lista: https://tervemies.com/testosteri-nousuun/
Olin 13-14 v kun haaveilin parrasta ja kadehdin 16-vuotiaan kaverini ehkä ikäisekseen voimakasta sänkeä. Kaveri huijasi kertomalla että parransiemenen tartuttaminen suoraan toisen leuasta saa kasvamaan. Halusin kokeilla ja niin sitten hieroimme leukojamme yhteen joitain kertoja. Ei auttanut mutta äiti huomasi leukani ihon punoituksen ja oli noloa selittää mistä johtui.
Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet? Ovatko vanhempasi liian ankaria ja epävarmoja?
Parrankasvulla ja testosteroni tasoilla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Vai onko 99% aasialaisista alhainen testosteroni?
Vierailija kirjoitti:
Parrankasvulla ja testosteroni tasoilla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Vai onko 99% aasialaisista alhainen testosteroni?
On selvästi alhaisempi VAPAAN testosteronin taso. Japanilaisilla miehillä tutkitusti alhaisin.
En kaipaa yhtään enempää testosteronia kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Runkkailu tosiaan vaikuttaa! Ennen runkkailin päivittäin, sitten kerran viikossa ja parta suorastaan pölähti leukaan :D
En ole koskaan tykännyt runkkailla kuin pakon edessä. Ei se korvaa naisen kättä yhtään. Parta ei kasva vaikka olen 33 vuotias. Miehillä myös perseiden ja naisten katselu on todettu lisäävän testoa
Vierailija kirjoitti:
Runkkaaminen pois kokonaan.
Mitä mä sitten kotona teen? Palapelejä?
Jos runkkaat, niin ota lasti suuhun ja niele. Ei mene testot hukkaan.
Tuota, tuota. Täällä puhutaan niin tieteellisillä käsitteillä aineista, joita ei kaikilta kotikokeilta eikä -apteekkareilta kaapista löydykään. Voisiko asioista kirjoittajat hieman valaista että millä koulutus- ja kokemustasolla kukin tietojaan esittää. Vai onko ihan vain salilla kuultua? Meinaan ettei kukaan vain erehdy luulemaan tiedoksi jonkun heittämää mutuilua.