Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, arvotatteko oppilaita heidän perhetaustansa perusteella?

Vierailija
25.11.2012 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun oppilailla onkin lähes poikkeuksetta ongelmallinen perhetausta.

Mutta äitinä en digaa niin paljon lapseni luokkakaverista, joka on vähän sosiaalitapaus. Tosin minkä lapsi vanhemmilleen voi ja käyttäytyminen kielii ongelmista kotona, mutta mä en jaksa työni ja omien mukuloideni lisäksi huolehtia muidenkin lapsista.

Vierailija
2/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana en välitä taustasta paitsi korkeintaan anteeksiantavana tekijänä. Vaikea huutaa 10-vuotiaalle myöhästelystä, kun lapsen kotona ei kukaan jaksa nousta aamulla ylös,perhe valvoo yömyöhään jne.

Sen sijaan äitini välitän. En halua ongelmaperheiden lapsia kavereiksi lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu työpaikkakunnallani eikä minulla ole aavistustakaan suurimman osan perhetaustasta.

T: Lukion ope

Vierailija
4/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työskentele kotipaikkakunnallani, joten en tiedä oppilaideni perhetaustoja.

Joskus tietty joku Volvon markkinointipäällikkö tms. soittaa mulla ja tiedottaa, että heidän kullannupulleen pitää antaa ysi todistukseen tai muuten ei hyvä heilu. Semmoisissa uhkailutilanteissa annan periksi, koska en jaksa alkaa tapella jonkun elintasoperheen kanssa asioista.

Vierailija
5/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän, että kotona on asiat rempallaan. Monen oppilaan taustasta en tiedä sen kummempaa, mutta nää ressukat kyllä jää haaviin.

Vierailija
6/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yläkoulussa aineenopettajana. Vältän tarkoituksella koko aihetta. Jos tausta tulee selville, kyse on yleensä tapauksesta, joka tarvitsee tukea, myös minun.

Vierailija
7/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavallisesti edes tiennyt heidän taustoistaan.

Vierailija
8/8 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän, että luokallani on huostaanotettu ja sitten lakimiehen lapsi. Molemmat ovat yhtä reppanoita kummastakaan eivät omat vanhemmat välitä. Huostaanotetulla on sen sijaan asiat kunnossa, kun hänellä on nykyään rajat. Lakimiehen lapselta taas puuttuu sekä rajat että rakkaus.

Miten minun noita pitäisi arvottaa?