Onko sinulla ollut reikiä hampaissa?
Kerro myös ikäsi.
Itsellä vuosina 2015-2020 hampaat reikiintyivät usein. Nyt kävin hammaslääkärissä ja reikiintyminen on alkanut loppumaan. Hampaita paikattu 4 vuoden aikana 6 kertaa. Ikää vasta 26v. Olenko ainoa?
Kommentit (19)
Öö en ymmärrä mikä idea täs gallupissa?
44v nainen, ja minulla on hyvin valkoinen hammasluusto luonnostaan, johon muodostuu helposti reikiä ja hammaskiveä, vaikka käyn hammaslääkärissä 1-2 kertaa vuodessa ja olen aina hoitanut hampaitani hyvin ja puhdistanut sähköhammasharjalla, sähköhammasväliputsarilla, langalla ym.
Reikiä ja paikkauksia on ollut 9, takahampaissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy onko sinulla ollut hampaissa reikiä? Mitä et ymmärrä :D
Vierailija kirjoitti:
No se, et sä niinx laskisit sun hampaiden reiät mut älä niitä kahta alapääs reikää silti mukaan laske, kuulitsä?
Onko sinulla paljon hammaskiveä? Taitaa olla yleistä, että reikäisillä hampailla sitä ei muodostu melkein nimeksikään, kun taas reiättömillä muodostuu nopeasti.
Ei reikiä, 42v. Hammaskiveä sen sijaan tulee helposti ja sitä saa aina käydä poistattamassa.
2 reikää on ollut elämäni aikana. Olen 34 v. Mutta mulla on tosi vahva hammasluun tai miten se nyt sanotaan. Ei reikiinny helposti, mutta hammaskiveä puolestaan tulee herkästi.
Ei, ikäää 48. Huvittavaa on, että olen parikymmentä vuotta elänyt äärimmäisen epäterveellisesti mm. alkoholin suurkulutusta, roskaruokaa, limsaa ja energiajuomia. Ilmeisesti ei ole sitä kariesbakteeria tms kun silti ei ole reikiintynyt.
Mulla rupes hammasta särkeen mutta
ei ollut reikiä vaan paikkoja madallettiin ja särky helpotti.
Syötkö paljon karkkia? Itselle on tullut reikiä sellaisissa tilanteissa kun karkkia on syöty liikaa. Yläasteella esim. Tuli syötyä ihan hirveesti ja reikähän siitä seurasi.
Ei ole koskaan ollut reikiä. Ikää 32 vuotta
Yksi reikä. 30v.
Mullakaan ei ole viisureita vielä puhjennut.
Varmaan jokaisessa hampaassa on ollut reikä ja joissain useampia. Onneksi puudutus tehoaa nopeasti niin kivutonta paikkaamista. Kaikki viisurit poistettu. Hammaskiveä on poistettu kerran ja sekin hoitui parissa minuutissa rapsuttamalla.
Viimeksi paikattu reikä kolmannella luokalla. Nyt 50v.
Viitisen vuotta sitten kävin tarkastuksessa, kun alkoi mietityttämään kaluston kunto.
Muuta ei tarvittu, kuin hammaskiven poistoa.
Hammaslääkäri ei uskonut, kun kerroin edellisen käynnin olleen 19 vuotiaana.
On ja paljon. Mulla on 8 kruunua, 13 juurihoitoa tehtynä, en edes tiedä montako paikkaa. Hampaat on myös oiottu ja viisaudenhampaat poistettu leikkauksella. Olen nelikymppinen ja hoidan kyllä hampaita, mutta tällaisen kaluston olen saanut verenperintönä. Hammaskiveä ei ole ollut ja hammasluu on hammaslääkärini mukaan tavanomaista pehmeämpää.
Vierailija kirjoitti:
On ja paljon. Mulla on 8 kruunua, 13 juurihoitoa tehtynä, en edes tiedä montako paikkaa. Hampaat on myös oiottu ja viisaudenhampaat poistettu leikkauksella. Olen nelikymppinen ja hoidan kyllä hampaita, mutta tällaisen kaluston olen saanut verenperintönä. Hammaskiveä ei ole ollut ja hammasluu on hammaslääkärini mukaan tavanomaista pehmeämpää.
Oletko käynyt kunnallisella? Kuinka paljon sinulla on mennyt rahaa hampaisiin? Oletko saanut osissa maksettua?
Neljä tai viis reikää en muista. Ja yksi katkennut etuhammas kun kaaduin,, en kännissä edes. Ikä 43v.
Minulle ei myöskään ole viisaudenhampaita puhjennut, alhaalla ne jo ovat mutta asennossa josta tuskin edes puhkeavat.
T. Ap