Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte ulkoilla lapsen kanssa näillä keleillä?

Vierailija
25.11.2012 |

Tuntuu päivä päivältä hankalammalta vääntäytyä tuonne märkään ja pimeään, eikä meillä tule ulkoiltua edes joka päivä kunnolla. Käydään kerhossa sen sijaan.

On huono omatunto kun periaatteessa pidän kyllä ulkoilua tärkeänä ja lastahan ei kurja sää haittaa.

Tulis nyt jo äkkiä lunta niin jaksaisi taas erilailla kun on valoisampaa ja vähän eri tekemistä kuin hiekkalaatikolla istuskelua.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Voi tehdä muutakin kuin nököttää kuralammikossa.

Vierailija
2/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itsellä, kun lapsilla. Ei haittaa tuuli, ei sade.

Nyt eritoten on kivaa mennä ulos, kun on pimeää. Lapset ihailee jouluvaloja onnessaan. Lisäksi on jännä mennä vaikka metsään ja ottaa taskulamppuja mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei oikein viitsi pukeutua kuravaatteisiin. Tavallisilla ulkoiluvaatteilla taas tuo sää on ihan syvältä. Kun on tunnin vesisateessa ja tuulessa niin olo on tosi märkä ja kylmä vaikka kuinka pitää takin kiinni ja hupun päässä kun vesi tulee tuulipuvun läpi ja tuuli tunkeutuu märkiin vaatteisiin.

Vierailija
4/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei oikein viitsi pukeutua kuravaatteisiin. Tavallisilla ulkoiluvaatteilla taas tuo sää on ihan syvältä. Kun on tunnin vesisateessa ja tuulessa niin olo on tosi märkä ja kylmä vaikka kuinka pitää takin kiinni ja hupun päässä kun vesi tulee tuulipuvun läpi ja tuuli tunkeutuu märkiin vaatteisiin.

Veden- ja tuulenpitävä takki, vesipilareita 20000, samoin löytyy vedenpitävät hanskat, goretex kengät ja vedenpitävät housut.

Lapsille laitan säästä riippuen goretexiä tai kuravaatteet.

-Se taskulampuilla leikkivä-

Vierailija
5/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla vaatteilla muka pystyt suojautumaan kun tuulee lujaa ja tuuli vihmoo ropisten vettä vaatteillesi?

Vierailija
6/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei oikein viitsi pukeutua kuravaatteisiin.

Onpas tosi hyvä malli lapsille... äiti ei nyt viitsi pukeutua sään mukaisesti...

Vierailija
7/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla vaatteilla muka pystyt suojautumaan kun tuulee lujaa ja tuuli vihmoo ropisten vettä vaatteillesi?

jotka tarkoitettu ulkoiluun. Löytyy urheilukaupoista ;)

Vierailija
8/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka tällaisilla:

http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/pages/rain.html

Vierailija
9/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tarkoitettu ulkoiluun. Löytyy urheilukaupoista ;)

Entä jos siellä metsässä leikkiessä alkaa sataa aivan kaatamalla niin eikö sun vaatteista ala tihkua vesi läpi? Minulla ainakin tulee valumalla vesi tuulipuvusta läpi jos ei sadeviittaa ole mukana.

Vierailija
10/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se siitä ole kiinni.

Henkisellä puolella enemmänkin masentaa seisoa päivästä toiseen märällä harmaalla pihalla kun ei siellä ole edes seuraakaan. Enkä oikeen keksi mitä tuollaisen reilun 2-vuotiaan kanssa muuta touhuilis ulkona kun on leikkiksellä. Lenkkeillä mä en nyt itse pysty kun on selkä rikki.

Ap

Vierailija
11/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se siitä ole kiinni.

Henkisellä puolella enemmänkin masentaa seisoa päivästä toiseen märällä harmaalla pihalla kun ei siellä ole edes seuraakaan. Enkä oikeen keksi mitä tuollaisen reilun 2-vuotiaan kanssa muuta touhuilis ulkona kun on leikkiksellä. Lenkkeillä mä en nyt itse pysty kun on selkä rikki.

Ap

kestän vähän kävelyä juuri nyt, onneksi sentään vähän. tylsää ulkona, onnekeksi pihalla on keinu jota lapsi itse keinuttaa ja hiekkalaatikko, mutta illalla on täysityö mennä ulos, jo vaatteiden pukeminen ärsyttää..

Vierailija
12/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jos meillä ois kerhoja mihin mennä, niin sitten se kieltämättä houkuttaisi. :)

Ulkona voi kuitenkin tehdä kaikenlaista: leikkiä ulkoleikkejä, potkia palloa, kerätä keppejä ja tehdä niistä majoja ja siltoja, leikkiä taskulampulla (piilota heijastimia pihalle ja lapsi etsii ne).

Minua ei sade ja tuuli haittaa, vaatteet on hyvät ja ulkoilun päätteeksi on kiva juoda teetä ja lämmitellä.

Vierailija
13/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jos meillä ois kerhoja mihin mennä, niin sitten se kieltämättä houkuttaisi. :)

Ulkona voi kuitenkin tehdä kaikenlaista: leikkiä ulkoleikkejä, potkia palloa, kerätä keppejä ja tehdä niistä majoja ja siltoja, leikkiä taskulampulla (piilota heijastimia pihalle ja lapsi etsii ne).

Minua ei sade ja tuuli haittaa, vaatteet on hyvät ja ulkoilun päätteeksi on kiva juoda teetä ja lämmitellä.

riippuu lapsen iästä. kun hanskoilla ei mitään saa kiinni jne..

Vierailija
14/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole niin tylsää. mutta asutaan kaupungissa

Vierailija
15/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla. Illalla mennään metsään fikkareiden kanssa metsään. Ei välttämättä tuu mitään lunta joten parasta sopeutua vaan.

Vierailija
16/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään ulos kelistä riippumatta. Kahdesti päivässä.

Penskoja ei haitannut, aina innola mukaan.

Pieni lisäkannustin: neljänä kotonaolovuonna oli paino alimmillaan koko aikuisikäni aikana.

Vierailija
17/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainoastaan veetutuskysymys.

Vierailija
18/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä itse pukeudut kun sataa kaatamalla ja tuulenpuuskat tekevät sateenvarjon käyttämisen mahdottomaksi?

Vierailija
19/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä itse pukeudut kun sataa kaatamalla ja tuulenpuuskat tekevät sateenvarjon käyttämisen mahdottomaksi?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta johan tuossa oli linkki ylempänä:

http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/pages/rain.html

Vierailija
20/62 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olisin varmaan paskamutsi, mutta täällä olen oikein hyvä. : D

Vihaan, siis sydämeni pohjasta vihaan, sadetta!! Minulla on rillit ja se ääretön, jatkuva vitutus, kun näkökenttä on täynnä pisaroita! Pelkkä ajatuskin saa karvat pystyyn ärsytyksestä, kun tätä kirjoitan... Jos joku keksisi rilleihin sellaiset pienet tuulilasinpyyhkijät, voisin harkita ulkoilua sateella. Siihen asti pysyn tässä takkatulen ääressä.

P.S. Meilläpäin ei juuri lunta näy ja pari vuotta sitten täällä oli yllättäen maa valkeana. Silloin menin riemusta kiljuen lasten kanssa tekemään pitkiä kävelylenkkejä, kun meillä oli Suomi-lomia varten kuitenkin kunnon varusteet. Muutamakin naapuri pysähtyi autoillaan kohdallemme ja kysyi halusimmeko kyydin kotiin, kun eihän tuollaisella ilmalla kertakaikkiaan voi mennä ulos ja miten nuo lapsetkin tekee ja kauheaa kaikenkaikkiaan! Hyvä, etteivät tehnet ls -ilmoa.: )