Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huostaanotetut päätyvät suvulle harvoin

Vierailija
25.11.2012 |

Onko niin että lähisuku on yhtä kelvotonta kuin vanhemmatkin. Onko syynä huonot geenit vai mikä mättää.

Kerro oma tarinasi jos aihe koskettaa sinua jotenkin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112516368870_uu.shtml

Huostaanotettuja lapsia sijoitetaan lähiomaisten luokse harvoin, kertoo Sunnuntaisuomalainen.

Sukulaisten roolin huostaanotoissa oli määrä kasvaa.

Läheisten, kuten sukulaisten, roolin piti vahvistua vuoden 2008 lastensuojelulaissa.

Kuntaliitosta kuitenkin arvioidaan, että läheissijoitukset ovat kasvussa.

Sunnuntaisuomalaisen mukaan isojen kaupunkien noin 4 000 sijoituksesta vain 220 tehtiin viime vuonna läheisille. Edellisvuonna läheissijoituksia tehtiin 155.

Sunnuntaisuomalaisen Väli-Suomen käräjäoikeuksilta saamien tietojen mukaan myös lapsen huolto määrätään lähiomaisille äärimmäisen harvoin. Esimerkiksi vain harvassa tapauksessa huolto on annettu isovanhemmille.

Lähde: Sunnuntaisuomalainen

STT

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi lasten äidin puolen suku vastustaa, että lasten isän puoleiset isovanhemmat ottaisivat lapset hoitaakseen (vaikkeivät itse kuitenkaan ole valmiita lapsia ottamaan...).

Aikuisten itsekkyydestä lapset saavat kärsiä niin monella tasolla.

Vierailija
22/22 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan lintsari/tupakoija/ryyppääjä-pojan kotiisi asumaan? Minä olen kasvattanut omat lapseni hyville tavoille, enkä haluaisi tätä sukulaispoikaa kotiini antamaan lapsilleni huonoja vaikutteita. Vaikea tuollaista teini-ikäistä on enää muuttaa. Uskon, että hänen on parempi laitoksessa kuin kotonaan tai kenenkään sukulaisen luona. Tarvitsee ammattiapua, kun elämä on kohdellut kaltoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi