Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmeeseen anoppi käyttää meillä suolaa?

Vierailija
25.11.2012 |

Olen jo pitemmän aikaa ihmetellyt kun aina anopin käydessä suolapurkki tyhjenee reilusti. Meillä on yleensä suolapaketti kestänyt tosi pitkään kun sitä aika vähän käytän, mutta nyt suolaa menee tosi paljon.

Eilen, minun töissä ollessa, oli keittänyt makaroonia ja tehnyt pannarin. Minusta suolaa olisi mennyt noihin 1,5tl, mutta ainakin puolidesiä oli purkista hävinnyt.

Anoppi oli siivoillut meillä että voisiko johonkin "niksi-pirkka" siivous vinkkiin liittyä suolaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on oikeasti totta olet tosi nolo.

Vierailija
2/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun anoppisi on selvästi samanlainen kuin meidän työpaikan viisi-kuusikymppiset naiset. Niillä on sellainen siroteltava suolapurkki AINA lounaspöydässä, kaatavat siitä voileipänsäkin päälle lisäsuolaa. Ja syövät verenpainelääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä suola on ruususuolaa ja säilytetään läpinäkyvässä purkissa.

Käyttäköön minun puolesta vaikka purkillisen käydessään mutta ihmettelen että mihin ihmeeseen sitä laittaa.

Vierailija
4/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun anoppisi on selvästi samanlainen kuin meidän työpaikan viisi-kuusikymppiset naiset. Niillä on sellainen siroteltava suolapurkki AINA lounaspöydässä, kaatavat siitä voileipänsäkin päälle lisäsuolaa. Ja syövät verenpainelääkkeitä.

Vierailija
5/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että anoppisi on edelleen hengissä ja puhut hänen kanssaan samaa kieltä. Miksi et kysyisi asiaa häneltä itseltään? Tai anopin pojalta, jospa hän tietäisi.

Vierailija
6/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun miehen isä lisää suolaa tosiaan valmisruokiinkin (vaikka ne on mun mielestä jo ennestään liian suolaisia). Ei se edes maista ruokaa ennen suolan kaatamista, se on vaan joku piintynyt tapa. että aina pitää olla näkyvä suolakerros ennen kuin alkaa syödä.

Vierailija
7/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lämmittelee lapsille ruokia yms., niin kannattaisi kysyä siltä sitä suolan käyttöä. Tai sitten se ei vaan osaa käyttää sitä teidän ruususuolapurkkia vaan joutuu hulauttamaan sitä aina kämmenestä roskiin isot määrät.

Vierailija
8/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huuhtelisiko nenäänsä, siihen tarvitaan suolavettä :)

Vierailija
9/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vaikea tässä on arvuutella mihin sitä menee. Ehkä hän pitää sen mausta?

Minä puhdistan valurautapannut pihvien paiston jälkeen karkealla merisuolalla, ja sitä voi silloin kulua aika paljon. Ruususuolaa en siihen työhön haaskaisi, mutta niinpä meillä onkin kolmea, neljää eri suolaa aina kotona! ;-)

kun meillä suola on ruususuolaa ja säilytetään läpinäkyvässä purkissa.

Käyttäköön minun puolesta vaikka purkillisen käydessään mutta ihmettelen että mihin ihmeeseen sitä laittaa.

Vierailija
10/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppi on vahingossa kaatanut suolapurkin, eikä muistanut/kehdannut sanoa?

Vierailija
11/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies tietää, käyttääkö hänen äitinsä suolaa esim ruuassa erityisen paljon?

Vierailija
12/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tee- ja kahvikupeista saa pinttyneen värin helposti pois hinkkaamalla niitä vähän kostutetulla suolalla. Nykyisin tähän ei ole meillä enää tarvetta, koska konetiskiaineet pesevät kupit tarpeeksi puhtaiksi. Ennen kuin meillä oli tiskikonetta, suolalle oli kyllä tällaista käyttöä, sillä kupit tosiaankin värjäytyivät ajan myötä, eikä väri lähtenyt vähemmän voimakkailla käsintiskausaineilla.

Anoppisi käyttö saattaa tosiaan olla jotain tällaista. En oikein usko, että hän olisi pystynyt käyttämään suolaa ruuanvalmistukseen päivässä puoli desiä ilman, että olisitte huomanneet ongelmia ruuan maussa.

Toinen, mihin suolaa kuluu reilusti, on taikataikinan tekeminen. Olisit kuitenkin varmaan huomannut, jos kotiisi olisi ilmestynyt taikataikinaa.

Vierailija
13/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän käyttää pastan keitinveteen tarpeeksi suolaa. Minä ainakin ropsautan sinne pienen kourallisen suolaa.

Vierailija
14/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän käyttää pastan keitinveteen tarpeeksi suolaa. Minä ainakin ropsautan sinne pienen kourallisen suolaa.

Eli pastaa keitettäessä siihen keitinveteen tulee laittaaa riittävästi=aika paljon suolaa. Suolaa ei siis enää laiteta pastaan sen jälkeen, kun vesi on kaadettu siitä pois.

Keitinveteen laitan itsekin pienen kourallisen suolaa, joten siihen sitä kuluu. Määrä tuntuu surelta, mutta ei se siinä pastassa maistu. Ja jos siis haluat tehd hyvää pastaa, tulee istä suolaa laittaa keittovaiheessa tarpeeksi.

Vierailija
15/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea ne miniät kyttäävätkään kun käyn heillä.

anoppi

Vierailija
16/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan lisää ruokaansa suolaa. Sen sijaan noin 30v ikäiset marisevat, että pöydässä ei ole milloin sormi-, milloin ruususuolaa. Ja ketsuppia!

Vierailija
17/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pastaa keitettäessä siihen keitinveteen tulee laittaaa riittävästi=aika paljon suolaa. Suolaa ei siis enää laiteta pastaan sen jälkeen, kun vesi on kaadettu siitä pois.

Keitinveteen laitan itsekin pienen kourallisen suolaa, joten siihen sitä kuluu. Määrä tuntuu surelta, mutta ei se siinä pastassa maistu. Ja jos siis haluat tehd hyvää pastaa, tulee istä suolaa laittaa keittovaiheessa tarpeeksi.

Mä en laita pastaan suolaa ollenkaan. Toisaalta lapsikin syö edelleen 1,5-vuotiaana suolatonta puuroa.

Vierailija
18/18 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tykkää syödä sitä sellasenaan? lusikalla vaan, nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi