Fb: kuvien kehuminen.
Olen tehnyt seuraavan huomion:
Mikäli kuvassa on oikeasti kaunis nainen, ehkä muutama tykkää/kehuu kauniiksi.
Mutta jos joku tavis tai jopa ruma lihava pottunokka laittaa kuvan, ollaan sitä heti suitsuttamassa "oi, ihana
Kommentit (13)
mutta usein ne jotka kehuu kuvia ovat aika nuoria ja heikommin koulutettuja. En tiedä mistä sekin sitten johtuu.
Ehkä rumia halutaan jotenkin tsempata, kun taas kauniiden ei arvella kaipaavan kehuja.
Omista kavereistani huomaan vain tuon koulutustaustasta juontuvan eron. Toisaalta joistakin kuvista voi aistia, että tässä nyt koitetaan näyttää hyvältä, mielellään sitten kehuukin.
Hassua, minä olen tehnyt ihan päinvastaisen huomion. Tosin jos joku tavis tai ruma laittaa todella tällätyn kuvan, niin kaverit kehuvat, kuinkas muuten. Onhan se ihan kohteliasta.
Mutta kauniita naisia kehuvat sekä naiset että miehet... ja aikuiset, hyvinkoulutetut, naimisissa olevatkin miehevät alkavat pervoilemaan kommenteissa. Hyi olkoon.
Sen olen kyllä huomannut, että rumia lapsia kehutaan yhtä paljon kuin nättejä.
"Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat,
niin minä kerron millainen sinä olet"
Minä taas olen huomannut, että kaikki saavat tykkäyksiä ja kehuja kuvilleen, paitsi minä.
Kauniit saavat tosi paljon kehuja, tavikset nyt ainakin jonkun tykkäyksen.
Ja mä en mitään.
Mä olen huomannut saman kuin ap. Se on tää suomalainen kateus, perinteisestihän vain rumia lapsia kehutaan ;)
Mutta joo, kyllä kauniitkin saavat kehuja, mutta todennäköisempää on, että joku suht taviksen näköinen saa hirveesti tykkäyksiä ja kehuja, mutta joskus kun joku oikeasti tyrmäävä kaunotar vaihtaa uuden profiilikuvan, laskee aavemainen hiljaisuus Facebookiin, ihan kuin ihmiset menisivät nurkkaan murjottamaan kun joku kehtaa olla niin kaunis.
Itse olen jo niin kulahtamaan päin oleva akka, että innostun kaikesta pienestäkin ulkoäkökehusta. Tosin mulle tulee aina sellainen olo, että yritetäänköhän mua vaan tsempata kehumalla :D
Koulutusjuttua en ole miettinyt, mutta luulen et totuus ulkonäöstä tulee yleensä enemmänkin miesten suusta. Naiset tykkäilevät taviskavereidensa kuvista ja "vähän" välttelevät kaunotarten kehumista, kun taas miehet helpommin kehuvat oikeasti kauniiden naisten kuvia.
Ainahan niitä kuvia kehutaan, ainakin nuoremmat ihmiset. Kehuihin kuuluu etiketin mukaan vastata "kiitti vaan mut ite <3"
En ole ap:n kanssa samaa mieltä. Tätä ei tapahdu ainakaan minun kaveripiirissäni. Kuvaa kehutaan jos kyseessäon kaunis kuva. Kaunis kuva voi olla otettu kenestä vain.
Minusta on ihan äärimmäisen noloa, kun eräs kahden pienen lapsen äiti laittaa vähän väliä itsestään kuvia niukoissa vaatteissa tarkoituksenaan esitellä itseään ja kroppaansa. Hupaisaa vielä, kun hänen miehensä on ensimmäisenä tykkäämässä kuvista :D
Minulla taas ällöttää ja ärsyttää. jos joku kehuu kuviani. En laita niitä siksi esille, että joku vois kirjoittaa, että ihana ja nätti ja kaunis. Voi yök, että minua ärsyttää sellainen teennäinen lässytys, kun tiedän, että ne kirjoitetaan vain tavan vuoksi ja aika moni kuitenkin ajattelee, että vittu, mikä pottunokka, mutta pannaan, ettei sille tuu paha mieli.
Itse en koskaan kehu tuolla tavalla kuvia. Jos kommentoin, kommentoin kuvasta jotain, mistä on oikeasti jotain sanomista.
Joo mua kans ärsyttää kun yleensä ne tyypit, jotka kehuu ylisanoin on niitä jotka itse laittavat paljon kuvia itsestään/kodistaan/lapsistaan ja odottavat kehuja takas. Mä taas en odota kehuja. Kiva jos joku "tykkää", mut sellaset lässytykset "oih mikä kaunotar" ym ym on näin 30v mielestä vähän hassuja. Sitäpaitsi melkein kuka tahansa voi näyttää kuvassa hyvältä...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:06"]
Joo mua kans ärsyttää kun yleensä ne tyypit, jotka kehuu ylisanoin on niitä jotka itse laittavat paljon kuvia itsestään/kodistaan/lapsistaan ja odottavat kehuja takas. Mä taas en odota kehuja. Kiva jos joku "tykkää", mut sellaset lässytykset "oih mikä kaunotar" ym ym on näin 30v mielestä vähän hassuja. Sitäpaitsi melkein kuka tahansa voi näyttää kuvassa hyvältä...
[/quote]
Tuo "kuka tahansa voi näyttää kuvassa hyvältä" on juuri näitä kateellisten viimeisiä sanoja. mutta on totta, että joistakin kuvista näkee, että kuvamuokkausta on käytetty. tottakai ihminen haluaa itsestään edustavan kuvan.
Mun kaveripiirissä yleisin kommentti on "olen kade"+hymyhymiö.
Mun profiilikuva on muokattu. Otin pään pois, ettei kaverit säikähdä tätä hirviöpärstää. On niillä livenä jo riittävästi siinä kestämistä.
näköjään katosi bittiavaruuteen, mutta asia varmaan tuli selväksi ;)