Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläkkeellä oleville kysymyksiä

Vierailija
17.01.2013 |

1. Oletko määräaikaisella vai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä?

2. Diagnoosi?

3. Oliko eläkkeelle pääsy helpotus vai olisitko vielä halunnut olla mukana työelämässä?

4. Puolisosi/lähipiirisi suhtautuminen asiaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
2/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo..

1. Toistaiseksi voimassa olevalla eli pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä

2, Bipo

3, Oli helpotus jäi työstressi pois

4, Ei mitään ongelmaa. Olin jo niin kauan ja paljon sairaslomilla että olivat jo tottuneet ajatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. olen määräaikaisella, kuntoutustuella siis.

2. bipo mullakin

3. helpotus nykytilanne, tulevasta en osaa sanoa. toisaalta jopa toivon pysyvää eläkettä, mutta oma "luuserius" nolottaa..

4. puoliso suhtautuu ristiriitaisesti, välillä ymmärtää, välillä on potkimassa töihin.

Vierailija
4/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletko määräaikaisella vai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä? pysyvällä

2. Diagnoosi? Nivelreuma ja pahat eroosiot

3. Oliko eläkkeelle pääsy helpotus vai olisitko vielä halunnut olla mukana työelämässä? Olisin halunnut jatkaa työelämässä ja omasta mielestäni pystyisinkin, jos työolot vaan saisi kuntoon ja työtä mitattaisiin aikaansaannoksilla eikä kellokortilla. Työnantajat vaan ei usko samaan.

Vaikea sanoa. Vanhempani säälivät minua. Puoliso on välillä aika ärtynyt, sillä hänelle ammatillinen kunnianhoímo on tärkeää myös perheenjäsenissä ja onhan tämä taloudellinenkin juttu. Mutta pitää suunsa kiinni kuitenkin, koska tajuaa, etten tätä itse ole vapaaehtoiessti valinnut.

Vierailija
5/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pysyvällä

2. Masennus, ja muitakin mt-ongelmia, tarkalleen ottaen näistä ei taideta olla lekureiden kanssa samalla kartalla kuitenkaan

3. Mä olisin halunnut tehdä töitä, sillä eläkkeeni on minimi, mutta mulla ei ollut sitä työpaikkaa, eikä voimia tehdä töitä kuitenkaan, ei edes astua ovesta ulos. Yritinkin tehdä jotain työtä kotona, mutta ei lyönyt leiville, ja paloin loppuun muutamassa kuukaudessa.

Ja koska kuntoutustuen määräaikaiset jatkot aina puoleksi vuodeksi eteenpäin alkoivat olla aika stressaavia, olin melko helpottunut, kun lääkäri vaihtui, ja kysyi, josko haettaisiin nyt sitä pysyvää.

4. Ei ole puolisoa, ja paljolti olen deittaillut samanlaisia luusereita. Tosin sairastuessani olin avoliitossa, mutta mies hylkäsi, koska ei kestänyt minua. Lähipiiri uskoakseni ei ymmärrä, ja halveksuu "kotona laiskottelevia sairaseläkeläisiä". Jonkun kerran on asia tullut ilmi, eivät kovin usein kuitenkaan soita asiasta suutaan.

Vierailija
6/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. syöpä

3. haluaisin olla töissä ja toivon, että jossain muodossa vielä työelämään palaan mutta huonolta näyttää.

4. hyväksyvät väistämättömän asian.

tulojen putoaminen suututtaa.

Vierailija
7/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pysyvällä

2. Masennus, paniikkihäiriö, estynyt persoonallisuus

3. Ei ollut helpotus, pyrin edelleen siihen että joskus olisin kuten muutkin ja tekisin töitä, olisin peloista vapaa.

4. Puolisoni suhtautuu hyvin, kannustaa sen minkä osaa, tukee sen miten osaa. Ei tuomitse, ei hauku. Muut eivät tiedä, ei miehen vanhemmat eivätkä omanikaan. Yksi ystäväni tietää, se riittää. Ihmiset on niin raadollisia etten halua kertoa kenellekään.

Vierailija
8/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletko määräaikaisella vai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä?

2. Diagnoosi?

3. Oliko eläkkeelle pääsy helpotus vai olisitko vielä halunnut olla mukana työelämässä?

1.Pysyvällä

2.Masennus

3.Helpotus,todellinen lottovoitto.Jätin kaikki lääkkeet pois

nyt liikun ja voin paremmin kuin koskaan:)

4.Ei ongelmaa

Vierailija
9/9 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pysyvällä

2. Vakava masennus

3. Tavallaan helpotus, ei tarvinnut enää elää pelossa. Toisaalta kaipaan työyhteisöä ja tunnetta siitä, että olen tärkeä jossain kodin ulkopuolella.

4. Mies rakastaa minua ihan älyttömästi. Muut ystävät ovat kaikonneet, mutta osittain omasta syystäni, koska en ole jaksanut masentuneena heidän juttujaan.