Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et enää sylittele 7-10-vuotiasta lastasi?

Vierailija
24.11.2012 |

Moni tuntuu lopettavan sylissä pitämisen jopa jo ekaluokkalaisen kohdalla, etenkin jos perheessä on monta pienempää lasta, vaikka juuri silloin on muutenkin vaarana että isompi jää vaille huomiota :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä majailee 11v ja 9,5v lapset ja olen heidän "kimpussaan" joka päivä moneen kertaan.

Eli halailen, pyydän viereeni/syliini, suukottelen, sipaisen hiuksia jne. JA kerron päivittäin useamman kerran rakastavani, aivan kuten olen tehnyt siitä asti kun syntyivät ja jopa sitä ennenkin.

Hohhoijaa, näin 10v palstailun jälk välillä _todella_ tympii eräiden av-mammojen olettamukset/yleistämiset/tuomitsemiset/mustavalkoistamiset yms.

Vierailija
2/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussaan, silitän, pidän sylissä, jne. Poika on tosi pitkä ikäisekseen, joten alkaa olla hankalaa, mutta so what! : D Minulle hän on aina se äidin oma pieni ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeesä tulkitset että jokainen aloitus koskee jokaista palstan lukijaa?

Meillä majailee 11v ja 9,5v lapset ja olen heidän "kimpussaan" joka päivä moneen kertaan.

Eli halailen, pyydän viereeni/syliini, suukottelen, sipaisen hiuksia jne. JA kerron päivittäin useamman kerran rakastavani, aivan kuten olen tehnyt siitä asti kun syntyivät ja jopa sitä ennenkin.

Hohhoijaa, näin 10v palstailun jälk välillä _todella_ tympii eräiden av-mammojen olettamukset/yleistämiset/tuomitsemiset/mustavalkoistamiset yms.

Vierailija
4/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on aika ottaa ap kirjoittajan etäisyyttä palstailusta jos kokee tarvetta aloittaa tekstinsä melko suoralla olettamuksella jostakin.

Vierailija
5/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi. Hiukset saan laittaa ja siinäpä aika pitkälti se sitten.

Vierailija
6/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ei äitinikään niin tehnyt, enkä sitä halunnutkaan, minä pidin jo siinä vaiheessa pikkusiskoa sylissä. Olisi tuntunut pervolta itse istua äidin sylissä.

Omat lapseni saavat tulla syliin niin isoksi kun haluavat, mutta ei kyllä koululaiset normaalisti enää halua.

En myöskään halua halata ketään muuta kuin pieniä lapsiani ja miestäni. En halua että minuun koskee kukaan muu. Inhoan kättelyäkin, vieraiden ihmisten koskettelu on ällöttävää. Ja tuttujen ihmisten noloa.

Käyn kyllä hierojalla, se on ihan eri asia.

Vierailija
7/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ei äitinikään niin tehnyt, enkä sitä halunnutkaan, minä pidin jo siinä vaiheessa pikkusiskoa sylissä. Olisi tuntunut pervolta itse istua äidin sylissä. Omat lapseni saavat tulla syliin niin isoksi kun haluavat, mutta ei kyllä koululaiset normaalisti enää halua. En myöskään halua halata ketään muuta kuin pieniä lapsiani ja miestäni. En halua että minuun koskee kukaan muu. Inhoan kättelyäkin, vieraiden ihmisten koskettelu on ällöttävää. Ja tuttujen ihmisten noloa. Käyn kyllä hierojalla, se on ihan eri asia.

Kyllä muut normaalit koululaiset haluavat, mutta ei teidän koululaisenne... Kertoo paljon kasvatuksestanne.

Vierailija
8/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvinnet terapiaa, jotakin käsittelemättömiä tunnelukkoja/traumoja tms.

-2-

, ei äitinikään niin tehnyt, enkä sitä halunnutkaan, minä pidin jo siinä vaiheessa pikkusiskoa sylissä. Olisi tuntunut pervolta itse istua äidin sylissä.

Omat lapseni saavat tulla syliin niin isoksi kun haluavat, mutta ei kyllä koululaiset normaalisti enää halua.

En myöskään halua halata ketään muuta kuin pieniä lapsiani ja miestäni. En halua että minuun koskee kukaan muu. Inhoan kättelyäkin, vieraiden ihmisten koskettelu on ällöttävää. Ja tuttujen ihmisten noloa.

Käyn kyllä hierojalla, se on ihan eri asia.

Vierailija
9/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi raiskaajat, pedofiilit ymv.

Sinulla 2 on ehkä sellaista kokemustaustaa itselläsi ja siksi suhtaudut näin tavalliseen ja ennenkaikke anormaaliin asiaan noin nurjasti.

Sääli, ja sääli ennenkaikkea lapsiasi.

Vierailija
10/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sohvalla, pää minun sylissä, ja silittelin ja rapsuttelin hänen selkää ja hiuksia.

Samoin lähes joka ilta käyn hipsuttelemassa poikaa hetken aikaa. Meillä halataan ja pussataan paljon ja lapsi haluaa edelleen välillä kävellä käsikädessä.

Hän on ainut lapsi, joten hän saa kaiken hellyyden ja rakkauden.

Monissa tuttavaperheissä, joissa on useampia lapsia, vanhimmat lapset jäävät vaille hellyydenosoituksia :/

Vierailija
11/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sohvalla, pää minun sylissä, ja silittelin ja rapsuttelin hänen selkää ja hiuksia.

Samoin lähes joka ilta käyn hipsuttelemassa poikaa hetken aikaa. Meillä halataan ja pussataan paljon ja lapsi haluaa edelleen välillä kävellä käsikädessä.

Monissa tuttavaperheissä, joissa on useampia lapsia, vanhimmat lapset jäävät vaille hellyydenosoituksia :/

Vierailija
12/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 v poika hakeutuu päivittäin syliin tai kainaloon. Siitäkin huolimatta että on vanhin kolmesta :)

Vierailija
13/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olen ollut samanlainen noin kakkosluokasta lähtien. Toinen lapsemme on erilainen ja omassa synnyinperheessä sisarukseni erosivat minusta tässä asiassa.

Olen muuten tasapainoinen ihminen. Ja pidän todella paljon läheisyydestä, mutta en outojen.

Vierailija
14/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olen ollut samanlainen noin kakkosluokasta lähtien. Toinen lapsemme on erilainen ja omassa synnyinperheessä sisarukseni erosivat minusta tässä asiassa.

Olen muuten tasapainoinen ihminen. Ja pidän todella paljon läheisyydestä, mutta en outojen.

Vierailija
15/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, eikä kukaan jää ilman vanhempien hellyydenosoituksia. Osoittavat hellyyttä myös toisilleen sitä paitsi.

Vierailija
17/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias poikani haluaa halata päivittäin, mutta ei kavereiden nähden lainkaan.

Vierailija
18/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kaikissa tuttavaperheissämme, eikä välttämättä teillä.

Opetelkaa lukemaan hyvät ihmiset :)

Meillä on neljä lasta, eikä kukaan jää ilman vanhempien hellyydenosoituksia. Osoittavat hellyyttä myös toisilleen sitä paitsi.

Vierailija
19/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ole viihtynyt sylissä sen jälkeen kun täytti 5-vuotta, jos ei nyt satunnaisia lohduttamisia lasketa mukaan.

Keskimmäinen lopetti sylissä olemisen 6-vuotiaana.

Kuopus taas on vielä syli-iässä, mutta kerrat harvenee koko ajan, hän on nyt 5-vuotias.

Niin. En minä tosiaan tuota kymmenenvuotiasta väkisinkään syliin ota, lohdutukseksikin haluaa yleensä vain halauksen.

Ja tosiaan lapset ovat ihan itse lopettaneet syliin kömpimisen.

Vierailija
20/20 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lakkasi tulemasta syliin noin 8-vuotiaana, toisen kanssa sylitellään vielä, vaikka hän on 15...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi