Miksi Specsaversilta saa silmälasit niin paljon edullisemmin?
Soitin kysyäkseni heidän hintatasoaan kun kaukolasien tarve lapselle, voimakkuus -2 kummassakin silmässä.
Jos valitsemme kehykset 79e hintaluokasta niin siihen kuuluu kovapinnoitetut, heijastamattomat 1 ohennuksella! olevat linssit mukaan!!
Instrussa ei saa edes kehyksiä tuolla hinnalla+sitten linssit ja mahd ohennuskäsittely siihen päälle..
Kommentit (15)
niin huomaat että Specsaversiltä ostettujen lasien keskihinta on jotakuinkin sama kuin muualtakin. Myynti-idea on sama kuin Gigantissa: kun menet ostamaan niitä halpoja laseja, niin sinulle kerrotaan että ethän sinä niitä halua, vaan tällaisia parempia, lisäkäsittelyjä yms. Ne halvimmat ovat vasemmalla kädellä tehtyjä ja liikkeet eivät ole erityisen kiinnostuneita niitä myymään, koska niistä ei jää heille voittoa juurikaan.
Specsaversin monitehoissa oli noin herneen kokoinen tarkan näkyvyyden alue, muissa ketjulaseissa vähän parempi, ja kuinka ollakaan kalleimmissa laseissa paras.
Olen käynyt sovittelemassa Specsaversin pokia ihan mielenkiinnosta ja ne tuntuvat todella heppoisilta. Valinnanvaraa ei ollut juuri ollenkaan ja mallit olivat vanhanaikaisia, tosi 2000-lukua.
Mutta ymmärrän kyllä, kaikilla ei ole varaa 500-1000 euron laseihin. On tosi onni ja siunaus, että nykyään saa halpojakin laseja.
Ei kys ketju olisi muuten vuosikymmeniä pystyssä ollut eikä tässäkään maassa sinne asiakkaita riittäisi, tyytyväisiä sellaisia, kun on instrut, nissenit, silmäasemat ym, ym.
Ja tuntuu noita asiakkaita riittävä jollekin Favopticallekin joka käsittääkseni "vielä nemmän" edullinen.
Specillä kehyksien hinnat alkavat kuulema 39e:sta ja siihen sitten linssit ja käsittelyt päälle, jokainenhan voi itse valita mitä linsseihinsä haluaa ja se sitten nostaa sitä sitä hintaa.
ap
Mutta mistä kukakin tykkää :)
Itselläni ollut aina Instrun silmälasit (viimeisimmät ostin viimevuonna, mustat Avenuen kehykset kovapinnoitteella, uv-suojalla, tupla-tai triplaohennuksella ymv ja hinnaksi jäi jonkin etusetelin kanssa 350e)ja linssit ja maksaneet kalleimmillaankin max450e.
Ja siinä tupla vai peräti triplahionta koska linssini olisivat muuten hervottoman paksut (-10 ja -8,5 vahvuuteni).
Eri asia tietty jos haluaa jonkin amerikkalaisen merkkikehyksen logon tms kehyksensä reunaan mutta minä en halua eikä varsinkaan lapseni.
ap
Specsaversin monitehoissa oli noin herneen kokoinen tarkan näkyvyyden alue, muissa ketjulaseissa vähän parempi, ja kuinka ollakaan kalleimmissa laseissa paras.
Olen käynyt sovittelemassa Specsaversin pokia ihan mielenkiinnosta ja ne tuntuvat todella heppoisilta. Valinnanvaraa ei ollut juuri ollenkaan ja mallit olivat vanhanaikaisia, tosi 2000-lukua.
Mutta ymmärrän kyllä, kaikilla ei ole varaa 500-1000 euron laseihin. On tosi onni ja siunaus, että nykyään saa halpojakin laseja.
Ei kys ketju olisi muuten vuosikymmeniä pystyssä ollut eikä tässäkään maassa sinne asiakkaita riittäisi, tyytyväisiä sellaisia, kun on instrut, nissenit, silmäasemat ym, ym.
Ja tuntuu noita asiakkaita riittävä jollekin Favopticallekin joka käsittääkseni "vielä nemmän" edullinen.
Specillä kehyksien hinnat alkavat kuulema 39e:sta ja siihen sitten linssit ja käsittelyt päälle, jokainenhan voi itse valita mitä linsseihinsä haluaa ja se sitten nostaa sitä sitä hintaa.ap
Siksi asiakkaita riittää. En tunne ketään, joka olisi ollut tyytyväinen Specsaversin laseihin. Enkä itse ole ollut tyytyväinen Instrumentariumin laseihin, kuten en myöskään näöntarkastuksen laatuun kyseisessä puljussa. Mutta tämä on vain mun mielipide, jokainen hankkikoon kakkulansa mistä parhaaksi katsoo.
Linssien hionnassa on ollut ongelmia sen jälkeen kun tuo työ siirtyi Viroon.
Itse tilaan nykyisin vain netistä, esim. Lensway tms. 30-50 eurolla saa ihan kelpo lasit ohennuksineen, eikä haittaa vaikka joutuisi uusimaan parin vuoden välein.
Itselläni ollut aina Instrun silmälasit (viimeisimmät ostin viimevuonna, mustat Avenuen kehykset kovapinnoitteella, uv-suojalla, tupla-tai triplaohennuksella ymv ja hinnaksi jäi jonkin etusetelin kanssa 350e)ja linssit ja maksaneet kalleimmillaankin max450e.
Ja siinä tupla vai peräti triplahionta koska linssini olisivat muuten hervottoman paksut (-10 ja -8,5 vahvuuteni).
Eri asia tietty jos haluaa jonkin amerikkalaisen merkkikehyksen logon tms kehyksensä reunaan mutta minä en halua eikä varsinkaan lapseni.ap
Eivät ole mitään "merkkiä", mitään logoa ei ole näkyvissä. Ovat suomalaisen suunnittelijan kehykset. Hintaa tulee laadukkaista linsseistä, jotka on tehty alusta alkaen minua varten. Varastolinssit olisivat olleet halvemmat, mutta sattumoisin halusin sellaisia käsittelyjä, joita ei varastolinsseissä ole.
Siskoni kakkulat maksoivat tasan 1000 euroa. Ovat monitehot.
Eri asia tietty jos haluaa jonkin amerikkalaisen merkkikehyksen logon tms kehyksensä reunaan mutta minä en halua eikä varsinkaan lapseni.
Kaikki mun lasit ovat olleet eurooppalaisia. Chanelia, Bottega Venetaa, Dioria ja YSL:ää.
ja ostan uudet lasit siis 5-10 vuoden välein, kun vanhoista pokista on värit kuluneet pois tai kun tuntuu, että teho ei enää riitä. Kaupungissamme on useita ketjuja, ja kun olen kiertänyt tutustumassa valikoimaan, Specsaversin lasit ovat olleet tosi heppoiset. Ne halvat pokat ovat sitä lajia, että kun vähän vääntelee, niin mutkalla ovat. Kunnon jykevät pokat ovat heillä samanhintaisia kuin muillakin ketjuilla. Minä taasen haluan lasit, jotka pysyvät hyvänä useita vuosia, koska en halua parin vuoden välein ravata ostoksilla. Viimeksi taisin löytää mieleiseni Nisseniltä, sitä ennen Instrusta. Eipä lasini ole kunnon kehyksistä huolimatta koskaan maksaneet yli 200 e.
Mieheni ostaa uudet lasit 3 vuoden välein, koska hänelle työnantaja kustantaa ne. Eipä hänenkään lasinsa ole koskaan maksaneet yli 300 euroa, vaikka hän ei ole hintalappua katsellut ja on ostanut jostain "kunnon" hintavasta liikkeestä.
ja molemmat niin huonot, ettei pystynyt pitämään. Linssien hionta oli ihan päin p:tä tehty, sain kamalan päänsäryn toisista ja toisissa tarkan näön alue oli niin pieni, ettei laseilla käytännössä tehnyt mitään.
Lisäksi Specin halvimmat kehykset ovat niin karmeita (rumia & huonolaatuisia) ettei niitä kannata ostaa lainkaan. Tasokkaammat kehykset on sielläkin 200 euron tietämissä.
ja molemmat niin huonot, ettei pystynyt pitämään. Linssien hionta oli ihan päin p:tä tehty, sain kamalan päänsäryn toisista ja toisissa tarkan näön alue oli niin pieni, ettei laseilla käytännössä tehnyt mitään.
Lisäksi Specin halvimmat kehykset ovat niin karmeita (rumia & huonolaatuisia) ettei niitä kannata ostaa lainkaan. Tasokkaammat kehykset on sielläkin 200 euron tietämissä.
Esim. minulla nyt olevat lasit maksoivat noin 800 euroa. Siitä kehysten osuus oli jotain 200 euron paikkeilla, mutta kunnon moniteholinssit maksavat ihan toista luokkaa kuin tavalliset yksiteholinssit. Minulla on miinusta 6 diopteria, joten ohennustakin pitää olla moneen kertaan.
Ennen kuin minulla oli ikänäköä selvisin paljon halvemmalla.
kehysten hinta haitari vaan on 29 eurosta aina jonnekin 300 euroon ja valikoima on kohtalaisen pieni.
edelliset lasit maksoi alle 100 e ja seuraavat yli 300 juurikin valitsemieni kehysten vuoksi.