Kuumeetonta keuhkokuumetta tai keuhkoputkentulehdusta liikkeellä?
Mulla on joku ihme tauti, johon ei kuulunut nuhaa ollenkaan. Alkoi toissapäivänä ja nyt mulla on jo keuhkoputkentulehdus, mahdollisesti mykoplasma.
Muita?
Kommentit (26)
Mulla taas oli koko viime viikon lieviä alkavan flunssan oireita, joista ei sitten kehittynytkään mitään. Tän viikon maanantaina yllättäen olo olikin aivan kaamea, keuhkoihin sattuu hengittäminen, yskä on kova ja räkäinen ja kipeä. Mitään muita oireita ei ole, ei myöskään kuume ole noussut. Tulehdusarvokaan ei ollut kauhean koholla. Sairauslomaa sain kuitenkin koko viikoksi, käskettiin levätä ja juoda. Ei tätä lääkäri mitenkään määritellyt, mutta aiempien vuosien perusteella itse olen diagnosoinut tämän taas kerran kuumeettomaksi keuhkoputkentulehdukseksi, kun on paljon rajumpaa kuin tavallinen köhäyskä ja keuhkoihin sattuu pelkkä hengittäminenkin.
hei,tämä viesti tulee ehkä myöhään mutta ihan samalta kuulostaa minullakin.
kova kuiva yskä eikä nuhaa ollenkaan,eli keuhkoputkentulehdukseksi mielletään.
2 viikkoa minulla kestänyt,yodella ärsyttää ja väsyttävää yskimistä eikä oikein nukutuksi saa.
Kirjoituksista on aikaa, mutta todettiinko Ap, sinulla jokin sairaus vai menikö itsestään ohi? Kohtalotoveri löytyy, mutta vähän liian myöhään. Pidin itse flunssana pitkän aikaa, kunnes meni aivan sekavaksi, lämpö sahasi, vain vähäistä yskää enää, ei pystynyt yskimään kun oli niin kova kipu rinnassa, tuntui kun norsu istuisi päällä. keuhkokuume sitten olikin, keuhkoputkentulehdukseen antibiootit kirjoitettu kumminkin...
Vituttaa vitusti tuollainen vittu-sanan käyttö!
Kypsää kauraa!
Olen sairastellut koko viimevuoden enemmän ja vähemmän,vudessa tehty 11 eri diaknoosia ja paranemista ei näköpiirissä aina kun on vähän parempi uusi tauti iskee.Diakn. Mygoplasmasta - työpaikan sisäilmaongelmaan ja kaikki siltä väliltä.Oireina tolkuton limainen yskä, nenän tukkoisuus,poskiontelo -keuhkoput.tulehdukset,hengenahdistus,on homeopatiaa kokeiltu,kaikenmaailman lääkärit jotka vain tyrmäävät edellisen diakn.ja taas uutta kehiin lääkkeitä syöty tolkuttomasti,myös astma epäily tullut tässä ohessa?Että kahdenviikon yskä ei todellakaan ole mitään.Työpaikalla on oikeasti sisäilmaong.mutta kuulemma vaikea todistaa että tämä johtuu sieltä,vaikkakin minua on lääkäri on kieltänyt menemästä sinne.Apuva.......
Mulla on nyt ollut viikon tällaista: ei kuumetta, nielu ihan sairaan kipeä (pahenee iltaisin), aamulla tulee limaa nielusta (muuten ei niistämällä tai yskimällä irtoa mitään), keuhkojen yläosassa (?) kauhea paineen tunne ja kipu, kuivaa yskää (yskittää välillä kun keuhkoja ahdistaa), silmätulehdus.
Lapset ovat yskineet limaista yskää jo kuukauden (ja korvatulehduksia ollut). Kai tämä mullakin siihen päin on menossa, mutta tosi hitaasti. Ja kuumetta ei siis meillä kenelläkään.
Eli on tosi voimat vievää sairastelua, mutta ILMAN KUUMETTA.