Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko mun pitänyt järjestää kasvissyöjälapselle omat tarjoilut tytön synttäreillä??

Vierailija
23.11.2012 |

Kuulin tutulta, että lapsen äiti oli pahoittanut mielensä, kun hänen lapselle ei ollut mitään syötävää meidän tytön synttäreillä. Mä itse olen sitä mieltä, että talossa talon tavat. Ei heilläkään ole meille erikseen liharuokaa, kun siellä kyläillään. Jos kyseessä olisi allergia, tilanne olisi eri.

Mitä mieltä te olette, kumpi on oikeassa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapissa pikkuleipiä ja makaroneja jotka sille käy. Helppohan noita ruokia on soveltaa, kun vaan perusasiat tietää. Ei kannata tehdä liian isoa numeroa.

Vierailija
2/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tarjottavaa. Ap:lla lienee olematon kotikasvatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi että karkkeja jotka sopivat kasvissyöjälle? Onko olemassa lihakarkkeja vai mitä helvettiä tämä oikein vauhkosi?

..miten harva tulee ajatelleeksi, mitä suuhunsa pistää. Monissa karkeissa ja leivonnaisissa (esim. juustokakuissa) on itse asiassa siannahasta tehtyä liivatetta. Ajatus on aika ällöttävä sekasyöjällekin eikö vain?

Vierailija
4/41 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken saman, minkä on tänne kirjoittanut?

Lähes kaikista vastanneista voi huomata taitamattomuuden vuorovaikutukessa, mikä kertoo myös sivistystasosta sydämessä.

En ehkä itsekään sanoisi teille kaikille tätä suoraan, mutta elekielellä tai katseella ilmoittaisin, jos kasvotusten oltaisiin.

Ehkä kantsis ensin ottaa toisiet huomioon ja opetella käyttäytymään ennen kuin paahtaa jostain ruokavaliomokasta. Aikuisia kun kai kuitenkin olette.

Vierailija
5/41 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi että karkkeja jotka sopivat kasvissyöjälle? Onko olemassa lihakarkkeja vai mitä helvettiä tämä oikein vauhkosi?

..miten harva tulee ajatelleeksi, mitä suuhunsa pistää. Monissa karkeissa ja leivonnaisissa (esim. juustokakuissa) on itse asiassa siannahasta tehtyä liivatetta. Ajatus on aika ällöttävä sekasyöjällekin eikö vain?

Ei mua ainakaan yhtään ällötä, vaikka nykyään katsonkin esim. irtokarkkeja ostaessani, onko niissä sikaliivatetta (jos se ilmoitetaan). Ei se silti ostopäätökseeni vaikuta, siihen vaikuttaa, kenelle niitä tarjoan. Ts. jos muslimiystävä lapsineen tulee kylään, en tarjoa sikaliivatteisia karkkeja.

Vierailija
6/41 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesit lapsen ruokavaliosta. :sinun olisi pitanyt varautua asiaan

Jos et tiennyt: ei haittaa, mutta olisit tehnyt parhaasi loytaaksesi jaakappista jotain tarjottavaa (vaikka sitten leipaa ja kurkku/porkkanatikkua.

Vierailija
7/41 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli coktailtikkuja, ni miks ei voinu tehä myös lihattomia versioita? Ei kovin vaikeita. Tai lohipiirakan tilalle tai rinnalle kasvispiirakkaa. Minihampurilaisista ees pari ois voinu tehä myös kasvisversioina. Noi ruoat oli kyllä miun mielestä sellasia, et ei oo voinu olla kovin vaikee ottaa huomioon kasvissyöjää...

Vierailija
8/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
9/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsesi saa hävetä puolestasi.

Vierailija
10/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit mielipidettä

Vierailija
11/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäkohtelias idiootti. Olisipa ollut suuri vaiva, nyt lapsesi saa hävetä puolestasi.

Vierailija
12/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihansyöjä voi syödä kasvisruokaa ja se tekee ihan hyvää, kasvissyöjä ei voi syödä liharuokaa.

Jos tiesit tytön olevan kasvissyöjä, olit todella huono emäntä. Ei mitään syötävää? Kiusantekoa.

Vierailija
13/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun luokseni tulisi kuitenkin jku, joka söisi pelkästään lihaa, niin kyllä hankkisin hänellekin syötävää.

Ihmetyttää, ettämitä teillä on ollut syötävänä, kun ette osaa kasvissyöjille mitään tarjota. pakastealtaissa on kasvipohjaisia jäätelönkorvikkeita, pähkinöitä, mehua, monet karkit käyvät, popcornit jne.

Vierailija
14/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muisti sanoa, että ollaan vegaaneja, että edes liivatetta ei saa tarjota. Tein sitten kiltisti kakun, jossa ei liivatetta ollut.

Vähän ristiriitaiset fiilikset silti jäi: toisaalta hyvä juttu, että tuolla tavalla avoimesti kerrotaan mitä toivotaan ja pidetään kiinni periaatteista (että tyttö ei vieraissakaan mitään vegaanivastaista saa syödä) ja sitten toisaalta en kyllä varmaan itse ikinä kehtaisi sanoa kenellekään puolituntemattomalle päiväkotikaverin äidille, että meidän tytölle ei sitten saa tarjota sitä ja sitä..

Vierailija
15/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää."Jos syy olis ollu allergia....".Idiootti.

Vierailija
16/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarjolla ollut mitään kasvisyöjälle sopivaa. Esim. ruokaöljyssä tehtyä popcornia ja perunalastuja voi syödä vegaanikin.

Jos lapsi käyttää maitotuotteita/munaa entistä helpompi tehdä hänellekin sopivaa ruokaa. Itse asiassa itse en varmaan osaisi edes tehdä sellaista synttärimenua jossa olisi lihaa joka ruuassa vaikka lihaa syönkin. Toki vegaanille jos tekee tarjottavaa niin haastavampaa, mutta esim. noita popcorneja tmv. voisi antaa jos ei muuta keksi.

Vierailija
17/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet moukka!

Vierailija
18/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta mukavalta tyypiltä.

Vierailija
19/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä siitä voi loukkaantua. En tunne ainuttakaan lihansyöjää, joka ei söisi kasviksia. Sen sijaan suurin osa kasvissyöjistä ei syö lihaa edes kohteliaisuussyistä.

Vierailija
20/41 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

cocktailtikkuja, minihampurilaisia, lohipiirakkaa ja irtokarkkeja. Synttärit järjestettiin erillisessä toiminnallisessa juhlapaikassa, joten jäätelöiden tai täytekakkujen tarjoaminen ei olisi onnistunut.

Itse tekisin lapselle eväät, jos kyse olisi vakaumuksesta tai uskonnosta. Lapset tykkää nakeista ja lihapullista, joten olisi outoa kieltää ne yhden vieraan takia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi