Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vihjata toisille kummeille ristiäislahjasta??

Vierailija
23.11.2012 |

Tilanne seuraava, ristiäiset loppuvuodesta:

Pariskunta A, jonka toinen osapuoli on siskoni, olivat luonnollinen valinta esikoisemme kummiksi. Mieheni on veturinkuljettaja ja siskoni osti jo hyvissä ajoin veturin mallisen tinaisen rahalippaan, johon kaiverrutti kaikki muut tiedot paitsi vielä nimeä. Hän on innoissan kummiudesta ja vauva oli pitkään odotettu meille kaikille.

Myös pariskunta B on meille läheinen, vaikka asuvatkin kauempana. Vasta viime viikonloppuna pääsimme tapaamaan heitä ja pyysimme myös kummeiksi lapsellemme.

Nyt mieleeni tuli, että pariskunta B:n kanssa olemme yksissä ristiäisissä ihastelleet tuollaista tinaista rahalipasta ja niistä on tainnut olla jälkeenkinpäin puhetta. Ja siksi pelkään, että he ostavat lippaan myös! mieluummin kuitenkin toivoisin sitten esim. kehystä, mitä kahdella lippaalla tekee?

Onko törkeää sanoa suoraan, esim. että "pariskunta A jo ostikin vauvalle lippaan, eli jos haluatte jotenkin vauvaamme ristiäispäivänä muistaa, voisi joku muukin muisto olla mukava?" vai, jos kaksi lipasta tulee niin laitetaanko sitten vain molemmat hyllylle :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noloa se olis sit siellä ristiäisissä huomata että molemmat ovat laittaneet samalaiset/tyyliset lahjat.

Vierailija
2/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut kummeille ristiin toistensa yhteystiedot, niin voivat jutella keskenään, ettei tule päällekkäisyyksiä. Onhan se inhottavaa kaikille, jos tulee sama lahja moneen kertaan. Varsinkin, kun kyseessä on tuommoinen spesiaalijuttu, jonka ostamisesta näkee, että siinä on vahvasti ajatusta takana.

Minusta voit ihan rennosti laittaa vaikka yhteisen s-postin/fb-viestin kummeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuluisi hyviin tapoihin kertoa, että mitä toinen kummipariskunta on jo hommannut, jos kerran se teillä on tiedossa. Näin säästytään noloilta tilanteilta.

Vierailija
4/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vain kertoa, että siskosi on jo ostanut tuon lippaan? Siis ilman, että rupeat heitä ohjeistamaan siitä mitä he ostavat. Sanot vain, että sisko osti sen söpön lippaan mitä joskus katseltiin, muistattekos?

Vierailija
5/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kummit ovat toisenta kavereita FB:ssa, jotta voivat tarvittaessa kommunikoida keskenään esim. lahjoista.

Vierailija
6/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä yksinkertaisista asioista vaikeita.

Vierailija
7/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis mun pääpointti oli se, että kehtaanko ottaa heidän kanssa lahjaa puheeksi ettei se kuulosta siltä, että lahja on täällä vain mielessä päällimmäisenä... (Vaikka niin se nyt tän takia toki onkin :D) mutta siis muuten mun mielestä toisarvoinen asia, kun ei vauva itse osaa vielä mitään odottaa tietenkään. siis mietin vaan että onko törkeetä ottaa lahja puheeksi :)

Vierailija
8/8 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä =) sitä itsekin mietin, että miten näin yksinkertaisen hölmöstä asiasta voi tehdä näin hankalaa... en tiedä pystyykö siihen kukaan muu kuin ikuinen jahkaaja-minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi