Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ilmoitti, että miehen poikamiesveli tulee taas meille jouluksi!

Vierailija
02.12.2005 |

Siis voi ELÄMÄ!! Miehen poikamiesveli 33V!!!!! on saamaton hissukka. Opiskelee ties monettako tutkintoa ja asuu opiskelijaboksissa. Lähes joka viikonloppu on vanhemmillaan ja pesettää pyykkinsä äidillään.

Hän on yhden lapsemme kummi eikä edes sitä saatanan yhtä lahjaa osaa ostaa. Anoppi soitti tänään, kertoi, että HÄN oli käynyt ostamassa poikansa puolesta kummisedän joululahjan! Näin oli jo viimevuonnakin ja sen asian kiukkusin silloin ja olin jo varautunut tähän, mutta tän vuoden kiukun aihe onkin seuraava:

Anoppi on kukkakauppias ja siksi todella kiireinen joulun alla. He tulevat joulun viettämään meille, koska anoppi ei ehdi valmistella omaa joulua. Kyselin anopilta lasten kummeille joulukukkia hänen kaupastaan ja sanoin, ettei varmaan hänen pojalleen joka siis on yksi kummeista sellasta kukkaa hommata, koska on joulun vanhempiensa luona ja siellä kukkia toki on. No ei todellakaan vastasi anoppi, ostatte te hänelle kuitenkin muita lahjoja! Kertoi heti 2-3 kirjaa ja yhden dvd:n mitä tuo AIKUINEN MIES oli toivonut. Samaan hengenvetoon sanoi, että poika tietysti tulee taas viettämään joulua kanssamme ja lahjoja hänkin tarvitsee!

Siis voi vee... Mies tulee MEILLE syömään MINUN tekemiäni ruokia, nauttimaan MINUN valmistamastani joulusta tuomatta tänne yhtään mitään avaten MINUN ostamiani lahjoja. Ei hän siis osta meille lahjaa, ei edes kummilapselleen eikä veljelleen (miehelleni) ja silti istuu tyytyväisenä iltaa täällä MEIDÄN joulussa!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kohtuutonta, että aikuiselle miehelle pitäisi lahjat ostaa, jos hän ei itse tuo kenellekään lahjoja. Minusta teidän ei tosiaankaan tarvitse huolehtia hänen lahjoistaan, vaikka hän tulisikin teille jouluksi. Sen sijaan tekisin selväksi, että hän huolehtisi joulujärjestelyistä oman osuutensa. Kysy häneltä esim. että mitä hän toisi mieluiten yhteiseen pöytään. Ehdota, että tuo juomat tai jotakin, mitä saa valmiina kaupasta, jos hän ei osaa leipoa tai laittaa ruokaa.

Sitten kotonasi jaa kaikille tehtävät ja ota huomioon myös tämä aikamiespoika tehtävänjaossa. Hänelle voisi ehdottaa, että hän täyttäisi vaikkapa tiskikoneen aterian jälkeen. Jos on aloitekyvytön ja hemmoteltu, tarvitsee selkeitä ohjeita, että osaa toimia.

Vierailija
42/52 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai anopin oma asia, miten lapsensa kasvattaa. Jos yksi lapsista on huollettava eikä tule omin nokkineen toimeensa (hyviä syitä sellaseen piisaa, ei välttämättä oo edes pillalle hemmottelusta kyse), niin se on anopin ongelma. Jos et ap halua heitä jouluksi, niin miksi kutsuit? Luulitko sä, että miehesi veli ei kuulu pakettiin mukaan? Missä se tosiaan joulunsa muualla viettäisi, jos kerta anoppi ei ole kotona, vaan teillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan noissa sukulaisissa toivomista..

EN minäkään jaksa, että minun kotiini tullaan taas vääntämään naamaa joka asiasta. Kun kaikki on niin erilaista kun anopilla ja miksiköhän ei ole samanlaista plaaplaa

koita sinäkin vain sietää erilaisuutta. EI kai se kristillisen kummiuden peruspilari kuitenkaan ole lahjojen ostaminen? Tai niinhän tuo miehenkin suku minulle väittää ja ihmettelee miksen ole tämän ainoan oikean uskonlahkon jäsen...

Vierailija
44/52 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hissukka mamman poika???

Vierailija
45/52 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jouluna pitää olla joulumieltä, suvaitsevaisuutta ja huumoria. 

Vierailija
46/52 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako viettää joulua jos siitä tulee noin paljon pahantuuliseksi

Vierailija
47/52 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli on nyt 41v ja mikään ei ole muuttunut, tulee meille täksikin jouluksi ja anoppi välitti lahjatoiveensa meille. :/

ap

Vierailija
48/52 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä joulumieltä pitää löytyä myös veljiltä ja opiskelijoiltakin! Pikku lahja kummilapselle lähinnä muistamisen ilmauksena edes, joulun vietosta. Normaali ihminen tajuaa osallistua kykyjensä mukaan, työllä, teoilla tai rahallisesti. Eri asia on, jos se kielletään.

Meille tulee jouluna vieraita (hyvätuloisia yksineläjiä), ei sukulaisia vaan ystäviä. En odota mitään muuta kuin hyvää seuraa. Kyllä jouluruuista riittää. Mutta laitetaan me jotain enemmän ja parempaa, kun on tulossa pidettyjä vieraita. Lahjoja on yleensä vaihdettu lasten ja aikuistenkin kesken! Miksei: jotain pientä, itse tehtyä, käytännöllistä...

Vierailija
49/52 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Mutta D

Vierailija
50/52 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa miehen veli osallistumaan. Tulee mukaan siivoamaan, laittamaan ruokaa, paketoimaan, vaikka joulupukiksi! Jos kerran sinunkin omat vanhempasi auttavat joulun teossa, miksei miehen velikin?

Lahjat voi unohtaa.

Voi olla sen veljenkin kannalta kiva, tuntee itsensä osaksi porukkaa ja saa olla hyödyksi.

Vierailija
51/52 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan suostuis. Oisin sanonu ihan suoraan, ettei oo tapana aikuisille ostaa. Varsinkaan kun hänkään ei meitä varmaan muista.

Vierailija
52/52 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parikin tuollaista jouluvierasta. Minun sisko ja miehen poika edellisestä liitosta. En silti ole jaksanut turhaa stressata, koska itse olen heitä tänne pyytänyt. Eri asia olisi sitten jos pyytämättä tulisivat, joten ymmärrän ap:n harmin.