Lue keskustelun säännöt.
Uskalsitko iloita raskaudesta ennen ultraa?
21.11.2012 |
Sehän voi olla vaikka tuulimuna tai mennä kesken vielä ennen 12. viikkoa. Miten siitä uskaltaa iloita? Vai uskaltaako edes.
Kommentit (22)
kyllä olin iloinen raskaudesta heti testin tehtyäni ja kaksi viivaa saatuani siihen testiin soitin heti jopa muutamalle kaverillekkin :D ja oli eka raskaus kyseessä. kaikki meni hyvin alusta loppuun.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen itse saanut kaksi alkuraskauden keskenmenoa. Silti korostan, että mikään ei ole ihanampaa kuin se ilo siitä, että on (edes sen hetken) raskaana. Niin kamalaa kuin se keskenmeno onkin (ja tarvitsin asian käsittelyyn ihan ammattiapua), niin yhtään helpompaa ei ole asian käsittely, vaikka koko ajan olisi murehtinutkin ja yrittänyt ajatella, että ei siellä mitään ole. Väittäisin, että se keskenmeno on musertavampaa juuri siksi, ettei siitä ole edes iloinnut eikä ole ketään (paitsi se mies), jonka kanssa asiaa surra. Luottakaa lähipiiriinne, että he auttavat ja tukevat, jos jotain sattuu! Ja iloitkaa. Surra saa ihan tarpeeksi sitten, jos jotain tapahtuukin. Ei se etukäteen suremalla auta!
Minulla on hyvä ystävä, joka ei oikein kykene käsittelemään murheita, ei toisten eikä omiaan. Kertoi raskaudestaan vasta ekan ultran jälkeen mutta siitä ei saanut puhua eikä kommentoida ennen toista ultraa, kun ei voi tietää, onko kaikki hyvin. Tällä mentaliteetilla voitaisiin ajatella, ettei voi iloita ennen kuin lapsi on syntynyt, koska jotain voi sattua missä vaiheessa vaan raskautta ja synnytyskin voi mennä pieleen. Niin, ja lapsellekin voi sattua vaikka mitä, joten ehkä iloita voi vasta, kun lapsi täyttää 18 vuotta. Tai saa omia lapsia?
Ap:lle neuvoksi. Rentoudu ja nauti. Nauti salaisuudestasi. Suunnittele rauhassa. Anna unelmien lentää. Kyllä, voit pudota korkealta ja kovaa,mutta se on sen ajan murhe. Etukäteen et voi surra etkä estää pahaa tapahtumasta. Anna itsellesi lupa iloita raskaudesta. Miehellesi tilanne on toinen, koska hänen kehonsa ei muutu. Hän voi siis teeskennellä, että mitään raskautta ei ole olemassa. Sinulla on muutoksia, vaikka et niitä varsinaisesti huomaa. Kohtu hakee paikkaansa, sen verimäärä on lisääntynyt, hormonit hyrräävät jne. Heittäydy mukaan, älä vastustele!