Lue keskustelun säännöt.
Millainen ihminen ostaa ruokakaupasta vain kalleimpia merkkituotteita?
Kommentit (2)
Kiireinen, koska ei ehdi vertailemaan tuotteita ja valitsemaan niistä hinta-laatusuhteeltaan parhaita. Ainahan paras ei ole kalleinta vaan voi olla toiseksi tai kolmanneksi hintavintakin. Yrittää ostaa varman päälle tai vaikkapa statuksen vuoksi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En osta aina kalleimpia merkkituotteita, mutta aika usein. Raha ei ole onneksi enää niin tiukalla, että pitäisi ottaa aina halvinta vaan voin ottaa esim. sitä juustoa tai leikettä josta satun pitämään. Ja varsinkin kun olen yleensä kaupassa hoitopäivän jälkeen lapsen ollessa jo hieman väsynyt tai lapsi muuten vaan tykkäisi säntäillä ympäriinsä, haluan selvitä kaupasta äkkiä pois. Otan siis tuotteita, joita olen tottunut ostamaan, joista pidän tai jotka osuvat ekana kohdalle enkä pysähdy vertailemaan useinkaan yksikköhintoja ja pohtimaan onko toinen tuote hintansa väärti vai ei.
(Jos oikein tarkka vertailija on, niin varsinkin monist tuotteista pitäisi kilohinnan lisäksi vertailla myös tuoteseloste, jotta saa selville oikeasti halvimman tuotteen. (Kuten lihapitoisuus, jugurttiin lisätyt aineet jne) Tai pesuaineista laskea pesukerran hinta, eri aineita tarvitsee eri määriä. Teen tätä aina joskus, ja tällä perusteella sitten päädyn johonkin tuotteeseen, jota käytän pitkäänkin. Ja joskus se kalleimman oloinen on suhteessa sisältöön järkevin valinta.)
Myös varman päälle tulee otettua: Jos ei ole mitään käsitystä eri tuotteista, enkä jaksa vertailla ja haluan hyvälaatuista, otan paremmaksi mieltämistäni merkeistä. Esim X-traa "boikotoin", sillä muutamia kertoja olen niin pahasti pettynyt laatuun, etten viitsi nähdä vaivaa testailla samaa tuotesarjaa monessa tuotteessa. Rainbow sen sijaan päätyy ostoskoriini aika useinkin.