Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan nukuttaminen pinnikseen

Vierailija
21.11.2012 |

Kuinka saada vauva nukahtamaan pinnasänkyyn? Vauvani (4kk) nukkuin viikon ajan yhet päiväunet pinnasängyssä, tämä oli ihana juttu koska olin jo hieman väsynyt iskemään hänet nukkumaan joka kerta ulos. Yöt nukkuu vieressäni.

Imitin hänet, laitoin tutin suuhun ja iskin unikaverin kanssa omaan sänkyyn. Useimmiten nukahti hyvin, mutta muutaman kerran itkun alkaessa heilutin kädellä kunnes rauhoittui.

Viikonloppuna sai kuitenkin kamalat raivarit kun laitoin sänkyynsä. Lopuksi jouduin laittamaan ulos, kunhan oli pahin huuto loppunut... Sama toistui seuraavana päivänä, ja päätin pitää pienen tauon pinniksen suhteen. Tänään koitin jälleen, imitin vauvan "piripintaan" ja laitoin unisena sänkyynsä. Katseli pitkän aikaa katon rajaan ja höpötteli, kunnes veti taas pultit. Otin syliin, rauhoitin, imitin hieman lisää ja koitin uudelleen -sama juttu. Oli sitten niin väsynyt ja kiukkuinen, etten meinannut saada rauhoittumaan enää edes viereeni sängylle...

Neuvoja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos pistät vaavin vaunuihin mutta vaunut sisällä?

Vierailija
2/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtaminen tuntui niin palkitsevalta, varsinkin kun ajatuksena olisi tässä lähiviikkoina laittaa vauva yöksi pinnikseen, siis niin että sänky olisi sivuvaununa vieressäni..

Turhauttaa, kun en onnistu missään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo perhepeti on sitte vallan upea juttu! Saadaan sekä univaikeuksinen lapsi että väsyneet vanhemmat ihan pienellä vaivalla.

Vierailija
4/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tuntee olonsa hyväksi lähelläsi. kun vauva on pinnasängyssä, häntä pelottaa, jännittää, on kamalaa olla erossa äidistä! vauva luonnollisesti itkee tällaisessa tilanteessa.

kysymys lienee että aiotko koulia vauvasta tämän käytöksen pois vai antaa mitä hän kaipaa? mulla on hyvän koirakoulun numero...

Vierailija
5/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse totuttanut vauvan tuohon ihanaan perhepetiin, niin nyt vain kannat seuraukset.

Itse olen aina alusta asti laittanut vauvat omaan sänkyynsä nukkumaan, ja koska ovat siihen tottuneet, niin ei ole koskaan itkeneetkään sitä. Ihan sieltä sairaalapedistä asti nukkuneet siis omassa vuoteessa. Ja hyvin!

Läheisyyttähän voi tarjota sitten päiväsaikaan. Levänneet vanhemmat = paremmat vanhemmat.

Vierailija
6/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tuntee olonsa hyväksi lähelläsi. kun vauva on pinnasängyssä, häntä pelottaa, jännittää, on kamalaa olla erossa äidistä! vauva luonnollisesti itkee tällaisessa tilanteessa.

kysymys lienee että aiotko koulia vauvasta tämän käytöksen pois vai antaa mitä hän kaipaa? mulla on hyvän koirakoulun numero...

niin olisin varmastikin jättänyt vauvan "tottumaan tilanteeseen", eikö? Ihmettelen vain miksi tämä alkoi niin helposti, mutta yhtäkkiä tilanne muuttui täysin. Tahdon selvittää, mitä olen tehnyt väärin?

Ja perhepeti on kyllä ihana, rakastan sitä kun vauvani nukkuu vieressäni. Kyllä, olen aivan uupunut yövalvomisesta, mutta syy ei ole vauvan vaan tohjona olevan selän. Vauva nukkuu "iltanukahtamisen" jälkeen yönsä todella kivasti, vaikka vielä usein syökin. Eli samanverran tulisi valvottua ja laskettua minuutteja ja tunteja, vaikka vauva nukkuisikin omassa huoneessaan. Tuo sivuvaunuun nukuttaminen ainoastaan antaisi mahdollisuuden kaiken maailman kummallisiin makaamisasentoihin, jotta selvisin öistä vähän inhimillisemmin

Vierailija
7/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttaa kantoliinaan. Silloin saisi olla päiväuniaikaan lähellä eikä tarvitsisi ulos viedä. Itse usein nukutin vauva-aikana syliin ja sitten laitoin sänkyyn jos oli tarpeen. Usein kylläkin nukkui sylissä ja katsoin samalla televisiota. Nämä neuvot eivät kylläkään välttämättä palvele sitä, että haluat yöksikin sänkyyn. Toki lisähellyys päiväsaikaan saattaa ladata läheisyysakut ettei yöllä tarvitse niin paljon äitiä.

Vierailija
8/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin vauva pedissä, kuin että opettaisi hänet elämän raadollisuuteen jo "heti synnytyslaitokselta tultaessa" --> elämässä ei auta kuin pärjätä yksin.

Itse en haluaisi miettiä aamulla herätessä, että löytyyköhänse minun hienosti koulutettu vauvani omasta sängystään kuolleena. Mikäli siis olette perehtyneet yhträän kätkykuolemiin...

Vierailija
9/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoliinaa :)

JOhan tästäkin tuli perhepeti vs. oma sänky - tappelu, vaikka vain neuvoja kalastelin!

Vierailija
10/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut huudattaa - kauanko huutaa? Meillä ainakin vauva ihan vain taisteli nukahtamista vastaan huutamalla. Mies sitten kerran sanoi, että anna huutaa edes pari minuuttia. Odotin sen 2min - ja mitä ihmettä: se nukahti! Eli en tarkoita tuntikausien huudattamista, mutta odota edes se pari minuuttia ennen kuin menet "pelastamaan".

Vierailija
11/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin vauva pedissä, kuin että opettaisi hänet elämän raadollisuuteen jo "heti synnytyslaitokselta tultaessa" --> elämässä ei auta kuin pärjätä yksin.

Itse en haluaisi miettiä aamulla herätessä, että löytyyköhänse minun hienosti koulutettu vauvani omasta sängystään kuolleena. Mikäli siis olette perehtyneet yhträän kätkykuolemiin...

EI HITTO MIKÄ HYSTEERIKKO!!! Sinun lapsesi varmaan kasvaa pelkäämään IHAN KAIKKEA, kun äiti on tuollainen.... Jos niillä vauvoilla, jotka laitetaan heti omaan petiin nukkumaan olisi jokin hätä, niin luuletko, että ne eivät itkisi? :DD

Vierailija
12/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI HITTO MIKÄ HYSTEERIKKO!!! Sinun lapsesi varmaan kasvaa pelkäämään IHAN KAIKKEA, kun äiti on tuollainen.... Jos niillä vauvoilla, jotka laitetaan heti omaan petiin nukkumaan olisi jokin hätä, niin luuletko, että ne eivät itkisi? :DD

Et ole tainnut oikeasti perehtyä aiheeseen?

Niin, ainahan niitä muksuja voi pyöräytellä lisää :)

Vierailija
13/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitapa sinä tähän linkki jostakin tutkimuksesta (magneettimedia ei kelpaa lähteeksi), missä väitetään vauva omassa pedissä nukkumisen aiheuttavan yhtään mitään pienintäkään haittaa. Hmm, ai niin, sellaista ei ole! :D

Vierailija
14/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain miksi tämä alkoi niin helposti, mutta yhtäkkiä tilanne muuttui täysin. Tahdon selvittää, mitä olen tehnyt väärin?

Sinä ja muut Täydelliset Äidit eivät voi millään tunnustaa sitä, että vieressä nukuttaminen oli väärin. Siis nimenomaan SINÄ rakastat perhepetiä, kun seon sinun mielestäsi niin ihana. Mutta vauva voisi tuntea olonsa turvalliseksi omassa sängyssäkin.

Kyllä vauva tottuu siihen, että äiti on lähellä ja tulee kyllä, vaikka hän olisikin omassa sängyssään jo synnytyslaitoksella.

Silloin hän ei jännitä, eikä pelota eikä muutenkaan tunnu kamalalta, kun saa olla omassa turvallisessa sängyssään.

Muutos saattoi tulla vasta nyt ja yhtäkkiä siksi, että vauvan unirytmi muuttuu ja hän tarvitsee vähemmän unta kuin aikaisemmin. Miten päiväunet

Vierailija
15/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tottuu, jos nukkuu vieressä. Ja sit on ongelmia kun laittaa pinnasänkyyn nukkumaan. Se on vaan kestettävä, kun on vieressä tottunu nukkua.

Vierailija
16/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lastenlääkärit kyllä suosittelevat nukuttamaan vauvan omaan sänkyynsä nimenomaan kätkytkuoleman riskin pienentämiseksi. Että itse et ole tainnut perehtyä aiheeseen :)

T. LL

Vierailija
17/17 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen keritsemättömän lampaan karvasta tehdyn, ja vauva nukkuu ihan missä vaan tyytyväisenä, siinä on pehmeää ja sopivan lämpöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi