Mite te hoikat ihmiset syötte päivän mittaan? saisko esmierkkiä
Kommentit (76)
aamupalaksi: pala ruisleipää jonka päällä oivariinia, siivu kermajuustoa, tomaattia/kurkkua. Kuppi kahvia maitotilkalla
lounas: Pieni tai keskikokoinen annos työpaikkaruokalan kasvis tai kalaruokaa, salaattia ilman kastiketta
välipala: proteiinijuoma tai rahka, banaani tai muu hedelmä
iltaruoka voi olla esim munakas ja rahka marjoilla. Ehkä pala leipää.
Välillä syön enemmän, välillä vähemmän. Herkkuja syön myös, mutten päivittäin. Pienet annoskoot ja liikunta ovat ne minun valttikorttini. Liikuntaa harrastan 4-10h viikossa.
Aamu: maitokahvi, pikapuuro veteen keitettynä
välipala: maitokahvi
lounas: noin 3dl mannapuuroa, maitokahvi
välipala: appelsiini
päivällinen: lautasellinen katkarapukasviswokkia
iltapala: 3 porkkanaa
lisäksi pari litraa pepsi maxia, ruokajuomana vesi.
Mä oon hyvin helposti pyylevyyteen taipuvainen ja oon todennu, että vain olemalla jatkuvassa nälässä paino pysyy alhaisena - jos alan syömään normaalisti, se pompahtaa samantien ylös.
Aamupala: kahvia, paljon
lounas: kuuma kuppi/proteiinipatukka
illallinen: salaatti
Tuo siis perinteinen arkiruokailu, viikonloppuisin jätän joko lounaan tai päivällisen välistä. Tottakai kerran viikossa syön myös enemmän.
Tänään:
Aamupalaksi iso siivu kotona tehtyä tiramisua ja kuppi maitokahvia.
Lounaaksi tonnikalamunakas, pieni sämpylä voin kanssa ja toinen kuppi kahvia.
Iltapäivällä kourallinen manteleita ja kuppi teetä.
Jos tulee vielä nälkä, niin mies suunnitteli "pasta con quattro formaggion" tekemistä.
Eilen:
Aamupalaksi paistettu muna ja maitokahvi.
Lounaaksi tomaattipastaa ja jälkkäriksi iso viipale sitä kotitekoista tiramisua ja maitokahvi.
Iltapäivällä (iso) avokado.
Iltapalana maustamatonta jogurttia ja mysliä kulhollinen.
Baarissa lasillinen punaviiniä.
En laske kaloreita enkä mieti syömisiä. Syön kun on nälkä. Annoskoot on puolet ison miehen annoksista.
2 munan munakas, banaani, ananasta
jauhelihaa, kaks perunaa ja salaattia
Kanasalaatti
rahkaa ja ruisleipäpala
- kaksi ruisleipäpalaa, margariinia, kinkkua, kurkkua ja rucolaa; iso kulhollinen maustamatonta jugurttia, banaania, hunajaa ja siemeniä, vettä
- mustaa kahvia
- iso lautasellinen perunaa ja jauhelihakastiketta, smoothie, vettä
- lisää kahvia
- kaksi lämmintä kana-juustovoileipää, banaani, vettä
Aika normaali arkipäivä.
4-5dl puuroa, ruisvoileipä (Oivariinia päällä), kuppi teetä jossa kevytmaitoa tai täysmaitoa ja hunajaa
lounas kala-kasvispaistos, jossa paljon munaa ja juustoa. Pienehkö lautasellinen, oisko 3-4dl. Lasillinen kevyt- tai täysmaitoa.
Välipala kaksi omenaa ja ruisleipäviipale. Oivariinia päällä. Kuppi teetä, jossa maitoa.
Päivällinen 2-3 kasvispihviä, riisiä, kastiketta, tomaattia, lasi maitoa. Jälkiruuaksi kekskejä, piparkakkuja ja glögiä.
Iltapala ruisleipää ja Voimariinia, glögiä.
Tänään oli poikkeuksellinen päivä, koska en syönyt lihaa. Jos olisi ollut leikkelettä, olisin pannut leivän päälle.
BMI 20, "läpipasko"
Kehtaanko edes laittaa omia...
No tänään:
aamupala: 2 kuppia kahvia ja 2 pullaa
lounas: pizzerian pizza neljällä täytteellä(kaksi eri lihaa ja kaks kasvis täytettä)
päivällinen 2kpl uunileipiä(kinkku,tomaatti,juusto)
napostellu puoli pakettia suklaata(fazermint)
iltapalaksi banaanijugurtti, leipä, maitoa ja vielä varmaan jotain pientä herkkua :)
Yleensä herkuttelen tosi paljon(suklaata ja suklaa keksejä, oon niihin ihan koukussa)
syön kaksi lämmintä ruokaa, ihan perus kotiruokaa tai käydään pizzalla tjs.
aamupala yleensä pullamössöä
iltapala leipää, jugurttia...
Annokset ei todellakaan ole pienemmästä päästä... olen ollut aina hoikka, saa nähdä mitä käy vanhempana.. ikää nyt 24v
painoindeksi on 18,9
-aamupala: itsetehtyä smoothieta, kuppi kahvia
-lounas: tukeva ateria työpaikkaruokalassa
-välipala: suklaapatukka
-päivällinen: pieni annos sitä samaa mitä muukin perhe syö
olen 165cm/50kg, monien mielestä hoikka
vastaan silti tämän päivän osalta (kun en enää tarkkaan muista eilisiä syömisiäni...):
Aamupala: maitoon keitetty kaurapuuro n. 3 dl
Lounas: pinaattikeittoa lautasellinen, keitetty kananmuna pilkottuna sekaan
Päiväkahvilla: jogurtti 200g (ja kahviin paljon kevytmaitoa)
Ylimääräinen välipala: suklaapatukka
Iltaruoka: neljä nakkia, neljä juurespihviä, iso tomaatti, alkoholiton olut
Suihkunraikastus: lasi punkkua
Iltapala: juustoruisleipä, maksamakkaraleipä, kurkkua, kulaus miehen oluesta
muuten vain arkiliikuntaa eli kävelyt kauppaan ja puistoon tms.
Minä pystyin ennen syömään melkein mitä vain ja olin hoikka. En laiha, mutta normaalipainoinen ja painoindeksi oli kohdillaan.
Nyt on ikää ihan mukavasti. Vaihdevuodet ovat päällä. On turvotusta. Painoa on tullut aika tavalla, enkä saa sitä putoamaan. En tiedä mitä voisi syödä kun tuntuu, että kaikki vähänkin normaalimpi saa heti painon nuosemaan.
Luulin minäkin vielä 30 +++ ikäisenä, että ne on eri ihmisiä ne, jotka sanoo, että "painoa tulee heti 3 kg lisää kun vaan haisteleekin jotain - pitsaa, olutta, karkkia, keksiä jne" No, nyt olen itse siinä.
Ikää on alle 50 v, mutta vaihdevuodet tulivat jo nyt.
On vaikea opetella itsensä kanssa olemaan, kun on turvonnut ja lihava olo. Tunika, jonka ostin noin kk sitten, kiristää lantiosta jo.
Enkä ole mättänyt, ihan normaalisti syönyt, mutta millään vesi-porkkana-kaurapuuro-linjalla en sentään ole ollut.
Mietin, että ehkä pitäisi ottaa 2 viikon nutrilett tms. kuuri?
Tänään söin aamulla neljän viljan puuroa voisilmän ja kanelin ja rasvattoman luomumaidon kera. Kuppi kahvia.
Päivällä kahvilassa kahvi ja pehmisannos. Iltapäivällä banaani ja Reissumies punajuurisalaatilla.
Illemmalla puolen tunnin kävelylenkin jälkeen Activia luumujugurtti, johon laitoin kookoshiutaleita ja kurpitsansiemeniä sekaan.
Ennen yhdeksää söin vielä Reissumiehen pelkällä margariinilla ja join kupin vihreää teetä rasvattomalla maidolla.
Yleensä syön joka päivä omenan mutta tänään ne oli loppu :) Vettä join joka välissä, yhteensä varmaan pari litraa päivän mittaan.
BMI on 21,9 ja yritän pudottaa vähän painoa, vaikka hoikka olenkin.
aamulla: kahvia, 2 välipalakeksiä
päivällä: karkkia, pala kakkua, kahvia
illalla: 2 x iso pastaannos, kahvia
nyt: 2 lasia valkoviintä
Ei kyllä kovin terveelliseltä kuulosta nyt kun sen tähän kirjoitin...
Minä pystyin ennen syömään melkein mitä vain ja olin hoikka. En laiha, mutta normaalipainoinen ja painoindeksi oli kohdillaan.
Nyt on ikää ihan mukavasti. Vaihdevuodet ovat päällä. On turvotusta. Painoa on tullut aika tavalla, enkä saa sitä putoamaan. En tiedä mitä voisi syödä kun tuntuu, että kaikki vähänkin normaalimpi saa heti painon nuosemaan.
Luulin minäkin vielä 30 +++ ikäisenä, että ne on eri ihmisiä ne, jotka sanoo, että "painoa tulee heti 3 kg lisää kun vaan haisteleekin jotain - pitsaa, olutta, karkkia, keksiä jne" No, nyt olen itse siinä.
Ikää on alle 50 v, mutta vaihdevuodet tulivat jo nyt.
On vaikea opetella itsensä kanssa olemaan, kun on turvonnut ja lihava olo. Tunika, jonka ostin noin kk sitten, kiristää lantiosta jo.
Enkä ole mättänyt, ihan normaalisti syönyt, mutta millään vesi-porkkana-kaurapuuro-linjalla en sentään ole ollut.
Mietin, että ehkä pitäisi ottaa 2 viikon nutrilett tms. kuuri?
No hei ihan sama juttu mulla - ennen sain syödä mitä vaan eikä tuntunut missään, mutta 5-kympin tietämillä alkoi inhottava vararengas kertyä. Jätin makeat pois - ei edes sitä yhtä suklaapatukkaa - samoin turhat hiilarit - ruisleipää ja puuroa syön. Lisäsin liikuntaa. Paino on jo pudonnut muutaman kilon parissa kuukaudessa.
Aamu: proteiinijogurtti, mustikoita
lounas: salaattia, raejuustoa, pieni sämpylä
välipala: kahvia, proteiinipatukka
treenin jälkeen protskujuoma
päivällinen: uunilohi, perunamuusi, salaatti
Nyt mietin otanko vielä jotain iltapalaa.
Tänään,
aamulla: munakasta, jossa juustoraastetta ja loraus kermaa, kaali-porkkana-naurisraastetta, jugurttijuoma (turkkilaista, täysmaitoa, mustikoita). Ruokaa normi ruokalautasellinen, juomaa normilasillinen.
Lounas: kanasalaattia, iso annos (sekasalaattia, jossa oliiveja, kanaa ja fetaa), kuppi kahvia kermalla ja pala juustoa ja jokunen saksanpähkinä.
Päivällinen: paistettua siikaa, sipuli-voisulaa, höyrytettyä kukka- ja parsakaalta, sekasalaattia. Lakkoja ja kermavaahtoa.
Mielestäni olen normaali, en ehkä hoikka: 170 cm ja 61 kg. Ikää 40+.
eli poikkeuksellisen laiha siis olen, vaikkakin syön jättiannoksia. Töissäkin aina naureskellaan kun kaikista laihin nainen syö enemmän kun toimiston miehet :)
Tämän päivän ruokailut:
- aamulla purkki maitorahkaa ja ananasta, kahvia
- lounaalla kanaviilokkia, riisiä, mustikkajugurtti
- töissä välipalaksi banaani ja Fazerina suklaapatukka
- päivällisellä karjalanpaistia ja perunamuusia, jälkkäriksi suklaavanukas
- iltapalaksi kupillinen mansikkajäätelöä
Klo 18.00 puolikas Lidlin pakastepizza
Klo 18.15-20.00 Konvehteja ehkä 400 kcal edestä
Nyt juon kaljaa
Tosi terveellistä... :(
Tänään
Aamu: Iso muki kahvia ja paahtoleipä juustolla
Välipala: jugurttia (yleensä luonnonjugurttia mustikoilla ja joskus banaania joukossa)
Ruoka lasten kanssa: Kanaa (tänään en ottanut mitään lisukkeita)juomaksi luomumaitoa muki
Jälkkäri: itse tekemääni suklaaherkkua iso pala (sis tummaa suklaata 86%, mantelijauhoja, kookosjauhoja, voita, steviaa, kaakaojauhe)
Illalla: juon teetä pitkin iltaa, usein valkoista, hapankorppuja voilla ja juustolla
Olen tosi pieniruokainen, olen aina ollut. Nyt ikää 43 v ja olen edelleen samassa painossa kuin 18 v. Yritän vähentää huonoja hiilareita, mutta en kovin tunnollisesti