Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä ON helppo saada! Myös nyt kun taloustilanne on tämä!!

Vierailija
20.11.2012 |

Minä olen 30v äiti, ei koulutusta eikä erikoisosaamista. Suurimman osan ajastani olen ollut kotiäitinä. Päätin vihdoin lähteä töihin vaikka oli lamat ja kaikki.

Lähettelin ensin tuhansittain hakemuksia. Jokainen haastattelu johon minut kutsuttiin, olisin saanut töitä heti. Menin töihin ja etsin paremman. Ja taas paremman, ja jälleen paremman.

Nyt olen oikein tyytyväinen työhöni ja palkkakin on miellyttävä.

Kyllä töitä saa kun viitsii hakea, vaikka siivoamaan, mutta varmasti pääsee!! Niistä paskahommista minäkin aloitin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kohtuus sentään provoamisessakin. Normaali ihminen pystyy hyvällä hakemuspohjalla, jos koko päivän työskentelee, lähettämään ehkä reilu kymmenen hakemusta, koska jokainen hakemus on kuitenkin kohdennettava erikseen kullekin työnantajalle. Joten aika kauan niitä hakemuksia on saanut värkkäillä yhtä soittoa, että saa kasaan tuhansittain hakemuksia.

Vierailija
22/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisitko ihan mihin tahansa duuniin kohta viisikymppisen kahdeksan vuotta sitten väitelleen geneetikon. niimeisimmän määräaikaisuuden päätyttyä vuosi sitten olen koko ajan hakenut hakenut töitä, mutta olen joko ylikoulutettu tai yli-ikäinen.

marketin kassalle en ole vielä yrittänyt mutta kohta on sekin edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan lähettelee ensin tuhansittain hakemuksia, ei kuulosta kovin helpolta.. ja edelleen kuinkahan kauan ap:lla kesti tämä työnhakuprosessi??

Vierailija
24/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjänä, siivoojana ja hoitajana. Olen akateemisesti koulutettu ja tehnyt opintojen ohessa paljon kesätöitä. Ekan kesätyöpaikan sain jo 14-vuotiaana. Olen tehnyt sekä koulutustani vastaavaa työtä, että täysin vastaamatontakin. Olen mm lomittanut pienyrittäjiä. Olen kätevä käsistäni, nopea ja näppärä, myynti- ja palveluhenkinen, ulkomaankokemustakin löytyy ja ties mitä. Olen sitkeä jopa tylsemmässäkin työssä.

palkkakaan päätä huimaa. Onneksi testasin just plussaa, joten pian pääsen näyttämään pomolle pitkää nenää ;-D

Vierailija
25/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap työkkäriin töihin niin saadaan työttömyysluvut laskuun. Hankit kaikille työttömille töitä.

Vierailija
26/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lähden työnhakuun, en todellakaan hae enkä ota mitään paskahommia. Niitä tuli tehtyä nuorena opiskeluaikana ja valmistumisen jälkeen ensimmäisen lapsen syntymään asti. Oman osani olen sitä kauraa tehnyt, enempää en tee. Mielummin roikun tovin työttömänä ainakin siihen asti, että ansiosidonnainen loppuu.

lopputulos: ei ole saanut töitä kolmeen vuoteen :(

hän ei noita paskahommia suostu hakemaan, eikä myöskään mitään pätkähommia epämääräisllä työajoilla. Hänellä on nyt niin iso aukko cv:ssä että on hyvin epätodennäköistä että hän saisi näitä alan töitä, kunnon palkalla. Koulut ovat jo tuon kolmen vuoden aikana puskeneet uusia työntekijöitä tämän kaupungin työmarkkinoille ja tunku on kova.

Todella kurja tilanne, että ammattilaisen pitää suostua mihin vaan tai sitten olla kokonaan ilman työtä :(

Vierailija
27/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäpä työtä minullekin. Olen täysin valmis ottamaan mitä tahansa paskahommaa. Mutta kun niihinkin on tässä pitäjässä ihan tarpeeksi ammattiopin saaneita ja kokemusta omaavia, osaavia tekijöitä työttöminä.

Olen pitänyt työnhakukursseja, hankkinut itselleni lisää koulutusta ja laittanut kai tuhansia työhakemuksia.

Todista minulle, että töitä on helppo saada täälläkin, vaikka tässä pitäjässä on 1700 työtöntä työnhakijaa 58 avointa paikkaa. Niistä osa sellaisia lääkärien, insinöörien ym. erikoisosaajien paikkoja, että ei minua varmasti niihin oteta.

Ja kyllä, olen valmis lähtemään toiselle paikkakunnalle, tekemään vuorotyötä ja oikeastaan mitä tahansa, johon vaan pystyisin.

Vierailija
28/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä pakko ole kertoa koulutustaan, jos epäilee että sen takia ei sitä paskaduunia saisi.

Eli siis kehotat väärentämään CV:n ja valehtelemaan, mitä olet esim. viimeiset 10 vuotta tehnyt?

Haluaisitko itse valehtelijan töihin omaan firmaasi?

Vierailija
29/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut viimeisen puolen vuoden aikana KAIKKIA oman alani töitä n. 50 kilometrin säteellä. Samoin kaikkia sellaisia paikkoja joihin ei ole sopivaa koulutusta, mutta edes jonkinlaista kokemusta. Kymmeniä avoimia hakemuksia eri firmoihin. Useita haastatteluja ja vielä enemmän pahoittelevia sähköposteja, joissa kiitetään mielenkiinnosta, kerrotaan hakemuksia olleen valtavasti ja valinnan osuneen tällä kertaa johonkin toiseen.

Olen vähän alle kolmenkymmenen, ammattikoulun käynyt, työkokemusta on 17-vuotiaasta (ympäri vuoden, ei pelkkiä kesätöitä).

Sano, ap, miksi en pääse töihin?

Vierailija
30/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella te kuvittelette, että maisteri kelpaisi tuosta vaan siwan kassalle tai siivoamaan?

Mihin ihmeeseen te kuvittelette kaikkien siivousalalle (sillä on joku hienompi nimi) ja myyntityöhön kouluttautuneiden katoavan?

Tai luuletteko hoitotyöhön kelpaavan ihan kenen tahansa työvoimatoimiston listalta poimitun?

Kannatatte epäilemättä nykypoliitikkojen ehdotusta koulutuspaikkojen vähentämisestä.

Eikö se ole vähän väärin, jos esim. pätevä opettaja FM on työttömänä ja päätyy siivoojaksi, kun sen sijaan opettajan sijaiseksi otetaan se viime kevään ylioppilas, joka on siivoustyötä tehnyt kaikki loma-ajat?

Vierailija
31/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin terveydenhuollosta löytyy, ei kun kouluttautumaan. Minäkin olen ollut kotona lapsia hoitamassa jo melkein viisi vuotta ja todella usein soitellaan eri paikoista (joissa olen ollut töissä tai keikalla ennen lapsia) josko pääsisin töihin ja ihan vakipaikkaakin on tyrkytetty, niin kova pula on tekijöistä sos ja terv alalla..

Vierailija
32/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin terveydenhuollosta löytyy, ei kun kouluttautumaan. Minäkin olen ollut kotona lapsia hoitamassa jo melkein viisi vuotta ja todella usein soitellaan eri paikoista (joissa olen ollut töissä tai keikalla ennen lapsia) josko pääsisin töihin ja ihan vakipaikkaakin on tyrkytetty, niin kova pula on tekijöistä sos ja terv alalla..

Kaikki eivät sovi hoitoalalle.

Vierailija
33/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun täällä huudellaan että on valmis tekemään mitä töitä vaan, niin eihän sitä välttämättä sovi niille muillekaan aloille yhtään sen paremmin..

Vierailija
34/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun täällä huudellaan että on valmis tekemään mitä töitä vaan, niin eihän sitä välttämättä sovi niille muillekaan aloille yhtään sen paremmin..

mulle ei ole tarjottu mitään muuta sitten valmistumisen vaikka olen satoja vakipaikkoja hakenut. Ei hoitajista mitään pulaa ole. Vain keikkoja tekevistä on pulaa.

Vierailija
35/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin nuori ja nätti. Toista se on nyt, kun alkaa viisikymppiä lähestyä ja maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
36/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka väität että hoitajille on vain keikkoja tarjolla eikä hoitajista muuten pulaa ole, hah. Ehkä sitten jossain Äkäslompolossa on näin, mutta ainakin isoimmissa kasvukeskuksissa hoitajista on pulaa ja vakipaikkojakin tarjolla mutta ei riitä tekijät..

Vierailija
37/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä voi vaikka laskea pk-seudulta kuinka paljon olisi tarjolla lähihoitajille ja sairaanhoitajille töitä, suuressa osassa kesto yli 12kk eli ei tosiaan mitään pelkkää keikkaa. Aika monta sivua näitä on..

Vierailija
38/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka väität että hoitajille on vain keikkoja tarjolla eikä hoitajista muuten pulaa ole, hah. Ehkä sitten jossain Äkäslompolossa on näin, mutta ainakin isoimmissa kasvukeskuksissa hoitajista on pulaa ja vakipaikkojakin tarjolla mutta ei riitä tekijät..

edes haastatteluun vaikka paikkoja oli useita. Eikä keikkaakaan ole nyt viime aikoina ollut enää kuin pari kertaa kuussa tarjolla. Niitä ei kohta enää edes kannata ottaa.

Vierailija
39/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan vähän ihmettelen että missä vika sitten on jos ei hoitoalan hommiin pääse. Vai oletko kuitenkin rajannut haun liian suppeaksi, esim. geriatrian puolella on töitä kyllä yllinkyllin.

Vierailija
40/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ookkaa ennen kuullu että joku sanois munki ammatista jotain noin...mukavaa:) ittekkää en osaa sitä arvostaa nii en oo olettanu, että joku muukaan osais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi