Popcornit induktioliedellä
Osaako kukaan kokemuksen kautta kertoa, miten induktioliedellä saisi parhaat popparit aikaiseksi? Tulee muutenkin tehtyä tosi harvoin, ja aina tuntuu olevan sekä liikaa että liian vähän lämpöä, kattila täynnä pelkkiä kärähtäneitä poppareita sekä vielä poksahtamattomia siemeniä. Muuten olen tykännyt induktioliedestä tosi paljon, mutta tällaisia popcorn -ongelmia ei sillä vanhalla sähköhellalla ikinä ollut!
Kommentit (3)
Täytyy kokeilla! Luultavasti vähennän lämpöä aluksi ihan liikaa ja siksi ei meinaa syntyä valmista, ja ne harvat poksahtaneet ehtivät palaa karrelle siinä odotellessa. Suuri kiitos vinkistä :)
-ap
Mulla onnistu nyt ekaa kertaa kunnolla, kun laitoin tarpeeksi öljyä (ohjeen mukaan), tasoksi 7+ koko ajaksi (asteikko 1-9), pari jyvää alusta asti ja kun ne poksahti niin loput, sitten sekoittelua.
että ensin lämmitän täysillä kun kattilassa on vain öljyä ja kun laitan siemenet kattilaan vähennän lämpöä vähän ja ekojen poksahtelujen jälkeen vähennän lämpöä pari astetta. Näin olen saanut eniten poksahtaneita eikä ole kärähtäneet. Olisikohan tästä sinulle apua? :)