Mitä 50v vanhus tekee elämällään?
Kun ei voi saada enää lapsia, opiskella tai muutenkaan kehittää itseään. Ihan väliinputoaja ikä. Ei ole nuori, mutta ei varsinaisesti liian vanhkaan. Ei sovi mihinkään muottiin... Ihan kamala tajuta tämä asia.
Kommentit (46)
ja mies opiskelee uutta ammattia! Ja sellaista ammattia, joka avaa uusia mahdollisuuksia, työllisyys on hyvä, palkat hyvät ja voi alkaa vaikka yrittäjäksi, josta miehellä on kokemusta ennestään. Ai tuonko pitäisi hävitä pois? Mies täynnä virtaa, terve kuin pukki ja alaikäiset lapset huolehdittavana!
riippuu paljon millainen esim. terveys on. Asenne elämään on tärkeä. Voi miettiä omaa suhtautumistansa asioihin. Olisi varmaan hyvä, jos useimmiten olis suht hyvä fiilis, että osais nauttia elämästänsä. Miten minä vaikutan ympäristööni? Mikä on asemani? Osaanko minä rakastaa ja tulla rakastetuksi?Tulla joksikin, omaksi itsekseni. Oppia ikä kaikki.
Onneksi ei ole suvussa, joten minä 56 v. voin ilakoida huoletta!:)
mutta vastaan nyt kuitenkin...
Viisikymppinen äitini erosi, meni uusiin naimisiin, rakensi talon, osti kesämökin ja nauttii elämästään ihan toisella tavalla kuin ennen. Matkustelee, harrastaa, viettää aikaa ystävien kanssa, hoitaa ja hemmottelee lastenlapsia. Suunnittelee eläkkeelle jäädessään myyvänsä sijoituskämppänsä ja ostavansa niillä rahoilla talviasunnon jostakin lämpimästä maasta. Ihan tavallista elämää, paitsi että lasten aiheuttamaa stressiä ja vastuuta on vähemmän kuin nuorilla, ja vastapainona taas rahaa millä mällätä, kun lapsia ei enää tarvitse elättää. Elämän parasta ja helpointa aikaa, sanoisin...
Olisi ollut tosi hujentava tieto 30 kymppisenä, miten
hyvässäkunnossa vielä tässäiässä voi olla.
Voin tulla ja mennä mihinhaluan ja milloinhaluan.
kukaan ei pysty määräilemään minua yhtään!
Elämäntilanteeni on loistava:D
äiti 52v opiskelee itselleen uutta ammattia kääntäjänä ja aikoo ryhtyä opintojen päättyessä (aloitti vasta pari vuotta sitten) yrittäjäksi. ohan sil toista kymmentä työvuotta eessä vielä. alotti opinnot ihan vain toteuttaakseen unelmansa.
- isä 54v on johtoasemassa rahastoalalla ja reissaa suht paljon työn takia ja harrastaa aktiivisesti vapaa-ajalla lähinnä liikunnallisia harrastuksia
Ei kumpikaa tunnu vanhukselta. Niillähän on vasta joku aikasitten alkannu uusi vaihe elämässä kun lapset muuttanu omilleen.