Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette tykkää kaksikerroksisesta kodista. Perusteluja.

Vierailija
20.11.2012 |

Miksi ette tykkää? Oletteko muuttaneet yhteen tasoon vai kärvistelettekö vielä kahdessa tasossa? Mikä tökkii eniten? Ja lasten ikä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kömpelö ja olen kaatuillut ihan yhdessä tasossakin vain kompuroimalla omiin jalkoihini. Lisäksi minulla on lievää porraskammoa.

Vierailija
2/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 90m2 rivari jaettuna kahteen tasoon... Kyllä on ahdasta ja takapihakin niin kapea. Sitten taas vaikka 200m2 alkaa olla siinä rajoilla, ettei sitä saa enää järkevästi yhteen tasoon.

Itse halusin yksitasoisen, koska meillä ei ollut varaa niin isoon taloon. Neliöitä on 137 ja se menee loistavasti yhdessä tasossa. Portaissa ravaaminen on työlästä ja tavarat on aina väärässä kerroksessa jne. Sen lisäksi esikoinen oli 2v. tähän muutettaessa ja nyt kuopus 2v, joten hyväkin, että lapset pysyy samassa kerroksessa leikkimässä ja nukkumassa.

Yksitasoiset taitaa olla pääsääntöisesti halutumpia. Ainakin pienemmissä asuinnoissa. Just yksi välittäjä sanoi, että yksitasoinen rivarineliö on niin haluttu verrattuna kaksitasoiseen. Valitettavasti vaan alkaa pian olla katoava luonnonvara, kun tontin tehokkuuden nimissä pitää kaikki tunkea kahteen tai kolmeen kerrokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä tasossa on väljempää. Enkä halunut koirien ja lapsen kanssa kahteen kerrokseen asumaan. Ei kamalsti ollut valinnan varaa kun piti löytää yksi kerroksinen rakennusvaiheinen ja taloyhtiössä oleva talo jossa olisi 120 neliötä. Kyllä se sitten lopulta löytyi. Olen tyytyväinen sillä meillä ei ole turhia seiniä eikä ole hukkaa heitettyjä neliötä käytävissä.

Vierailija
4/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitelen suurinpiirtein sekä kaiteesta että seinästä kiinni ja kuljen vielä kylki edellä alaspäin. Älkää kysykö miksi. Keittiöjakkarat ja tuolilla seisominen/tuolilta hyppääminenkin on kammotus. Tasapaino-ongelma tai joku kiero korkeanpaikankammo? Sen lisäksi olen ihan varma että lapset taittaisivat niskansa rappusissa kun en tajua että kaikki eivät ole yhtä pelokkaita/kömpelöitä kuin minä.

Vierailija
5/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi valvoo, ei tarvi kaikkien kamojen kaa olla aina joko ylhäällä tai alhaalla. Ja muutenki mun mielestä kivampi ettei tarvi jatkuvasti rappuja juosta. Lapset 3v ja 5kk.

Vierailija
6/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaalla saunatilat, kodinhoitohuone, takkahuone ja työhuone.

Muuten toimiva systeemi, mutta kun makuuhuoneet samassa kuin olohuone, niin lasten leluja kertyy koko ajan lattioille. Tämän lisäksi vaatteita pitää kuskata edes takas pesulle alas ja puhtaina ylös. Jos jotain muuttaisin meidän talossamme, niin ehdottomasti niin, että alhaalla kodinhoitohuoneen yhteydessä olisi vaatehuone. Lisäksi kaikki käyttävät alakerran ovea, joten senkin pitää olla kunnossa, kun sieltä saapastellaan yläkertaan.

Vierailija
7/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen meinanut kaatua aika monesti vauva sylissä, lapsi on nyt 3 v ja toinen tulossa, mielestäni yhdessä kerroksessa on enemmän tilaa, nyt joutuu pitää lapsen leluja myös alhaalla, kun en jaksa sen huoneessa kököttää, helpommin menee alhaalla, kun taas esim, ystävällä kun asuvat yhdessä kerroksessa, ei ole tälläisä kaaosta olohuoneessa, lasten lelut lasten huoneessa.

Kylppäri meillä on ylhäällä ja illalla joudun kävelemään alas suihkun jälkeen pesemään hampaat ja rasvaamaan naamaa, kyllä olen pihi jotta ostaisin jokaiseen kerrokseen omat sähköharjat ja melko kalliit apteekkirasvat :)

Lasta joutuu muistuttamaan, että älä juokse rappusia alas..

Jos kylppäri olisi alhaalla, niin voisin paremmin viihtyä... Ja lämmitetty varasto olisi myös ihan kiva ja isompi asunto ja enemmän huoneita :) pienempi vuokrakin olis ihan jees :)

Vierailija
8/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ylhäällä olohuone, keittiö ja makuuhuoneet Alhaalla saunatilat, kodinhoitohuone, takkahuone ja työhuone.

Muuten toimiva systeemi, mutta kun makuuhuoneet samassa kuin olohuone, niin lasten leluja kertyy koko ajan lattioille. Tämän lisäksi vaatteita pitää kuskata edes takas pesulle alas ja puhtaina ylös. Jos jotain muuttaisin meidän talossamme, niin ehdottomasti niin, että alhaalla kodinhoitohuoneen yhteydessä olisi vaatehuone. Lisäksi kaikki käyttävät alakerran ovea, joten senkin pitää olla kunnossa, kun sieltä saapastellaan yläkertaan.

Kaks ekaa riviä lukiessa luulin mun kirjoitukseksi =)

Vierailija
9/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolme pientä kerrosta ja pienet lapset. Joka kerros on ahdas ja kaikki tavarat aina väärässä kerroksessa. Lisäksi kaikki makkarit ylimmäisessä kerroksessa, joten keskikerroksessa ajelehtii aina hirvee määrä leluja, joille ei ole oikein paikkaa. Toisaalta taas pieniä lapsia ei voi päästää yksin yläkertaan leikkimään.

Lisäksi pelkään, että portit unohtuu auki ja pienempi luiskahtaa portaista alas :(.

En suosittele pienten lasten kanssa, todellakaan.

Vierailija
10/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt kun ovat koululaisia, ja on usein kavereita kylässä, niin on kiva että on kaksi kerrosta.

Vierailija
11/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoltomaalaukset kalliimpia, koska tarvitaan telineet. Katolla käyminen vaarallisempaa. Jos sisällä on korkeaa tilaa, se tuo vaikeuksia ikkunanpesuun, lamppujen vaihtoon ja myös akustisesti tilat voivat olla hankalia. Kaksikerroksisen rakentaminen on kalliimpaa kuin yksikerroksisen. Kaksikerroksinen on yleensä rumempi kuin maisemaan paremmin sopiva yksikerroksinen tai ainakin matalampi talo.

Silti meille tulee kaksikerroksinen tai oikeastaan kolmikerroksinen kellarin kanssa, koska perhe on suuri. Tila ei riittäisi yhdessä tasossa rakentaen.

Vierailija
12/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 neliötä kahdessa kerroksessa. Voin sanoa, että ON ahdasta 4 henkilölle. Aiempi yksikerroksinen, saman kokoinen ei tuntunut yhtään näin ahtaalta. Tuplaten isompi asunto kyllä menis kahdessakin kerroksessa. Sitä odotellessa...

Vierailija
13/13 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavaroiden kuskaaminen...en halunnut sitä ja siksi ostimme 1 tasoisen kodin. Mutta: nyt viime aikoinen kuitenkin on alkanut vähän kaduttamaan, koska olishan se ihan kiva, että lapset ( 6v ja 8v ) voisivat kavereittensakin kanssa leikkiä jossain muualla, kuin aina kieppumalla meidän olohuoneessa ja kaikkialla, missä minä olen.

Tuntuu ettei tälläisessä asunnossa saa hetken rauhaa keneltäkään. Jos olis 2 kerrosta, niin ei varmaan olis näin levotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme